• Ad
  • המנועים הטובים של השנה

    מגזין רכב אמריקאי בחר, כמנהגו ב-23 השנים האחרונות, את עשר יחידות ההנעה המרשימות. הרשימה כוללת השנה 7 מנועים מוגדשים ו-3 יחידות הנעה היברידיות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שלוש יחידות הנעה היברידיות ושבעה מנועים מוגדשים מרכיבים את רשימת עשרת המנועים הטובים של השנה של מגזין הרכב האמריקאי הוותיק Wards Auto.

    אמנם, כמו בשנת הקמתו של המגזין לפני יותר מתשעים שנה, גם בשנת 2016 כל הזוכים עושים שימוש בטכנולוגיית בעירה פנימית, אך נראה שבכל זאת נעשתה כברת דרך ועצם העובדה שלמרות שמדובר בשוק האמריקאי אין בין הזוכים השנה אף מנוע וי 8 או יחידת הנעה אטמוספרית בהחלט מצביעה על השינוי שהתעשייה עוברת ועל המעבר למנועים קטני נפח, יעילים יותר ובעיקר הרבה פחות מזהמים.

    זו תחרות המנועים ה-23 במספר שהמגזין עורך מאז שנת 1995 ומדי שנה מתמודדים בה כל המנועים החדשים או המשופרים משמעותית שהגיעו לשוק ומוצעים בדגמי רכב שמחירם לצרכן לא עולה על 62 אלף דולרים.

    כ-40 מנועים חדשים נבדקו על ידי חבר השופטים השנה ולאחר שהם נבחנו בפרמטרים כמו כוח, זמינות ביצועים, חסכון בדלק, רעש, רעידות והתאמה לרכב בו הותקנו גובשה הרשימה הסופית של עשר יחידות ההנעה הטובות השנה.

    יחידות ההנעה של ב.מ.וו ובמיוחד גרסאות שונות של מנוע ה-6 צילינדרים בטור כיכבו בתחרות במהלך השנים עם 32 הופעות (27 מתוכן למנוע ה-6 בטור) ברשימת עשרת המנועים הטובים.

    גם השנה מנוע הסטרייט 6 מופיע ברשימה בגרסתו המוגדשת B58 בנפח 3.0 ליטרים עם 335 כ"ס שניתן למצוא ב-240-M, כשהשופטים מציינים את השילוב המושלם בין עוצמה מתפרצת לפעולה חלקה לאורך כל קשת הסל"ד וצריכת דלק טובה משל לא מעט מנועי 4 צילינדרים.54665665

    יצרני הרכב האמריקאים שידעו, עד לפני לא יותר מדי שנים, לייצר בעיקר מנועי וי 8 עתירי נפח, הבינו שכללי המשחק השתנו ושתי הענקיות מדטרויט מגיעות לעשיריה עם יחידות הנעה המשלבות בין מנוע חשמלי למנוע בעירה פנימית.

    עוד ב-TheCar:
    קורוס משיקה את Qamfree: מנוע ללא גלי זיזים
    הגודל כן קובע: יצרני הרכב ייאלצו להגדיל מנועים
    תחילת הסוף? הפרלמנט הגרמני נגד מנוע הבעירה פנימית

    יחידת ההנעה המעודכנת של השברולט וולט כוללת מנוע חשמלי עוצמתי עם מומנט של כ-40 קג"מ הנטען מרשת החשמל ומסוגל לספק טווח של כ-90 קילומטרים חשמליים לחלוטין ונטולי פליטות מזהמים ומנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים המשמש כמאריך טווח.Chevrolet-Volt-2016-1280-2d

    יחידת ההנעה של הגרסה הנטענת ההיברידית של הקרייזלר פסיפיקה הגיעה אף היא לרשימה עם שילוב בין מנוע וי 6 פנטסטאר המוצלח של הקונצרן לשני מנועים חשמליים המסוגלים להעניק לרכב ה"סוקר מאם" האמריקאי מספיק והותר (מעל 50 ק"מ) טווח חשמלי לכל ההסעות לשל הילדים לחוגים.

    הפוקוס RS החדשה זכתה השנה להרבה ביקורות נלהבות וחלק לא מבוטל מהן מגיע ליחידת ההנעה המוגדשת בנפח 2.3 ליטרים שמפיקה 350 כ"ס ומעניקה לקומפקטית ביצועים לוהטים, ללא שום נקודות מתות לאורך כל קשת הסל"ד ומאידך נעימות פעולה המאפשרת להשתמש ברכב המוכן למסלול גם לנהיגות מנהליות.Ford-Focus_RS-2016-1280-e6

    יחידת ההנעה ההיברידית בהונדה אקורד אמנם לא מביאה עמה בשורה טכנוללוגית אך מציגה, לדעת השופטים, שילוב מוצלח בין מנוע חשמלי למנוע בנזין המפיקים ביחד 212 כ"ס והופכים את האקורד ההיברידית למכונית נעימה עם זמינות כוח טובה בתחילת תנועה וצריכת דלק שיכולה להגיע ל-2 קילומטרים לליטר.

    מנוע ה-1.4 המוגדש של יונדאי, המוצע בארץ הדוד סם באלנטרה, זכה לשבחים רבים מהשופטים תוך שהם מציינים את המחיר הנמוך של המכונית בה הוא מותקן, את צריכת הדלק המצוינת שלא רחוקה מנתונים שמשיגות מכוניות היברידיות, את גמישות הכוח וזמינותו למרות הספק מוצהר נמוך יחסית, ואת שקט פעולתו כמו גם כמה חידושים כמו ראש מנוע עם סעפת פליטה מובנת וקירור נפרד לראש ולבלוק המנוע.

    Hyundai-Elantra_Sport-2017-1280-48

    מנוע 3.0 הליטר טווין טורבו של אינפינטי המחליף את מנוע ה-3.6 האטמוספרי הוא, כך על פי השופטים, "כל כך טוב שהוא עומד ראש בראש אל מול טובי המנועים מגרמניה". ב-Q50 הוא מספק 400 כ"ס, מעניק ביצועים מצוינים תוך שהוא יכול להיות ספורטיבי מאוד ונוכח כשרוצים בכך וחלק ושקט בנסיעה יומיומית.

    מנוע ה-2.5 ליטרים המוגדש החדש והראשון מסדרת סקיי-אקטיב של מאזדה שמניע את ה-CX9, רכב הפנאי הגדול של היצרנית מיפן, מאפשר קצב תנועה טוב וגמישות לאורך כל קשת הסל"ד ומרגיש, בזכות הזרקת דלק ישירה, תכנון ראש צילינדרים לא שגרתי ושסתום מיוחד המגביר את האפקטיביות של המגדש בסל"ד נמוך, כמו מנוע וי 6 גדול.

    מנוע ה-2 ליטרים המוגדש של מרצדס (M274) שהושק השנה ב-C קלאס הרשים את השופטים בזכות גמישות יוצאת דופן עם שיא מומנט המושג כבר ב-1,300 סל"ד וצריכת דלק טובה, ומאידך, למרות נתון הספק של 241 כ"ס שעל הנייר לא נשמע מרשים יותר מדי, ביצועים טובה ותחושה עוצמתית מתפרצת.

    מנוע ה-T-6 של גרסת הפולסטאר הספורטיבית של הוולוו V60 מפיק, בעזרת שילוב של מגדש על ומגדש טורבו, 362 כ"ס מנפח של 2.0 ליטרים – משמע לא פחות מ-184 לכל ליטר – הספק שעד לפני מספר שנים נשמע דמיוני לחלוטין למכונית בייצור סדרתי. כצפוי הביצועים לוהטים הרבה מעל למקובל למכונית עם מנועי 4 צילינדרים, עם מהירות תלת ספרתית בתוך 4.5 שניות.

    54656656566

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.