• Ad
  • המכונית האוטונומית של טויוטה לומדת את הדרך לעבודה

    טויוטה נגד גוגל פרק 2: מכוניות סדרתיות יצוידו במצלמות וישדרו לענן כמויות מידע עצומות אודות נתיבי הנסיעה השכיחים של עשרות אלפי נהגים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "כדי לסייע ליישום בטוח של נהיגה אוטונומית", אומרים אנשי טויוטה, הם מפתחים מערכת מתוחכמת של איסוף "Big DATA" – כמויות מידע עצומות – שבאמצעותו ירכיבו מפה דיגיטלית של סביבת הנהיגה ברמת דיוק גבוהה מאד.
    איסוף מידע, בעיקר אודות מסלולי הנסיעה המדויקים של עשרות או מאות אלפי מכוניות סדרתיות, יבוצע באמצעות מצלמות וידאו שיותקנו על המכוניות הללו והצמדת הצילום למידע אודות המיקום המדויק, אשר יתקבל מיחידות ה-GPS של מערכות הניווט הקיימות במכוניות.

    טויוטה מתכננת לחשוף לראשונה את המערכת בתערוכת האלקטרוניקה החשובה בעולם – CES, שתיפתח בלאס וגאס ב-6 בינואר הקרוב.

     

    Map Generation System 004

     

    המערכת החדשה של טויוטה תאסוף תמונות של סביבת הנהיגה וכן מיקום מדויק של המכונית בתוך הנתיבים בהם תיסע, ותשלח באופן קבוע ואוטומטי כמויות אדירות של מידע אל "מרכז נתונים" שיימצא "בענן" – כלומר ב'חוות שרתים' – וזאת במטרה ליצור "מפות דרכים בדיוק גבוה שמכסות שטח רחב".

    לטענת טויוטה, מידע כזה ומפות כאלה דרושים כדי להבין לא רק את המבנה הגיאוגרפי-פיזי של מערכת הדרכים, ואת מגבלות וחוקי התנועה (הגבלות מהירות ותמרור באופן כללי) אלא גם את האופן שבו מתנהלת התנועה באופן מעשי, וכיצד נוהגים נהגים אמיתיים על הדרכים הללו.

    למעשה מדובר בסוג של "שיתוף ענק" של מידע בזמן אמת של כל מה שמתרחש על הכביש, על אף שבשלב זה מדברים איתנו אנשי טויוטה רק על כיוון אחד שלו – מאיתנו, המשתמשים, אליהם – "יצרני" המפה הדיגיטלית. תיאורטית, אם אנשי טויוטה ישתפו אותנו בחזרה במידע שהם אוספים הרי שהוא יוכל לשמש היטב גם את הנהגים של מכוניות קונבנציונליות – כשהדוגמא המובנת ביותר מאליה היא הדיווחים הידניים שמתקבלים ב'וויז'.
    אנשי טויוטה גם לא מספרים עדיין מי ישלם על משלוח המידע הזה, מן הסתם על גבי הרשת הסלולרית.

    "הבנה של ארכיטקטורת הכביש וחוקי התנועה", הם אומרים, "היא חיונית לצורך היישום המוצלח של טכנולוגיות נהיגה אוטומטיות… מדידה ברמת דיוק גבוהה של מידע אודות מיקום (למעשה, של המכוניות על נתיבי הנסיעה – ג.מ.) דורשת איסוף מידע אודות סימון הנתיבים, המדרכות, ומאפיינים אחרים על הכביש".

    הטכנולוגיה שטויוטה מבקשת לפתח, ובעיקר סוג המידע שהיא רוצה לאסוף, משלימים את הנתונים שקיימים כיום אצל גוגל ואצל חברות נוספות שעוסקות במיפוי דיגיטלי אשר "נוצרו באמצעות כלי רכב שנבנו במיוחד לצורך זה כשהם מצוידים בסורקי לייזר תלת-ממדיים… הנתונים שנאספו (עד כה – ג.מ.) נערכו באופן ידני כדי לשלב בהם מידע כגון קווים מפרידים על הנתיבים, תמרורים ושלטי דרכים. מפות שנוצרו באופן זה מתעדכנות לעתים רחוקות, דבר שמגביל את התועלת שלהן ומבוצע באופן יקר ליישום בגלל העלות הכבדה של איסוף הנתונים (מכוניות צריכות לנסוע במיוחד על הנתיבים השונים – ג.מ.), והצורך לביצוע עבודה ידנית על נתונים שנאספים".

     

     

    מה שטויוטה מבקשת לשפר בתהליך הזה הוא בעיקר את תהליך האיסוף והעיבוד של המידע, ולהפוך אותו לתהליך שמבוסס על כמות רבה מאד של נסיעות אמיתיות ושגרתיות (מכוניות לא צריכות לנסוע במיוחד, הן נוסעות שם ממילא) ועל עיבוד אוטומטי של כמויות מידע אדירות.

    התועלות, מעבר לשיפור משמעותי של רמת הדיוק והבנת התנועה כפי שהיא מבוצעת בפועל, הן גם בכל הקשור לרמת העדכונים של המפה הדיגיטלית, ושוב עולה בהקשר זה דוגמת העדכונים של 'וויז', אבל כאלה שנאספים אוטומטית על ידי אלפי "מדווחים" אוטומטיים ולא רק בודדים.

    מי צריך את גוגל?

    ברקע של התוכנית הזאת אפשר לזהות גם מאבק כוחות בין תעשיית הרכב – טויוטה היא אחד הסמנים הימנים במלחמה הזאת – לבין ענקית האינטרנט גוגל שהיא אחת החברות המתקדמות ביותר בתחום הנהיגה האוטונומית.
    הרושם הוא שכמו לגבי מערכות המידע והמולטימדיה לרכב – שם ביצעו כמה מיצרניות הרכב פניית פרסה והחליטו שלא להסתמך על אנדרואיד אוטו ואפל פליי, וכמו לגבי תחום המיפוי, שבו רכשו יצרניות רכב אחרות את חברת המיפוי של נוקיה, גם כאן רוצה יצרנית הרכב הגדולה ביותר בעולם לשמור על עצמאות ולא להיות תלויה באף ספק לקראת העידן המאתגר ביותר של תעשיית הרכב העולמית.

    לדברי טויוטה, המערכת החדשה שהחברה פיתחה עושה שימוש בטכנולוגיה אוטומטית מבוססת ענן מידע אשר פותחה במרכז המחקר והמידע המרכזי של החברה, וההתבססות על מצלמות ומכשירי GPS – ובעיקר על מספר עצום של מכוניות "אמיתיות" – מייצרת מפה דיגיטלית הרבה יותר מדויקת מכל אלטרנטיבה אחרת שקיימת כיום.

    "שגיאת השוליים" של המערכת, כך הם טוענים, לא תעלה על 5 סנטימטרים בכבישים ישרים, ואילו ניצול כמויות המידע הגדולות שמופק ללא הרף ובזמן אמת יאפשר גם עדכון מיידי וקבוע של המפה (ובמשתמע: גם של כל המפות שנמצאות בכל המכוניות שמחוברות לענן הזה ועליהן יתבססו מערכות הניווט).

     

    Map Generation System 003

     

    אנשי טויוטה אומרים שהם מתכוונים לכלול מערכת כזאת כ'רכיב ליבה' בכלי הרכב האוטונומיים שצפויים, לטענתם, להיכנס לייצור סדרתי סביב שנת 2020.

    השימוש הראשוני במערכת זאת צפוי לדבריהם להיות מוגבל לכבישים מהירים, אך בעתיד מתוכנן הפיתוח להתאים פונקציונלית גם לכל סוגי הכבישים האחרים, כדי לסייע למניעת תאונות תשתית.

    אנשי טויוטה רומזים גם על כוונתם להפוך את המפה שלהם לסטנדרט של התעשייה, או לפחות של נתח נכבד מיצרניות הרכב והם אומרים ש:"טויוטה תשתף פעולה עם משרטטי מפות במטרה לעודד את השימוש בנתוני 'המפה הדיגיטלית בדיוק גבוה' בשירותים שמוצעים על-ידם לציבור".

    פרטים נוספים לגבי המערכת עצמה והתועלות שעשויות לצמוח ממנה לכולנו, כמשתמשים, ייחשפו ודאי בלאס וגאס ב-8 בינואר.

     

    prius

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.