• Ad
  • בדומה לשנה שעברה באירופה, גם ב-2017 נרשם זינוק משמעותי בנתח השוק של הקרוסאוברים, סגמנט המשפחתיות נחלש והביקושים למכוניות פרימיום ויוקרה עלו. למרות הקרבה הגיאוגרפית, רק דגם אחד נכנס גם לרשימה אצלנו בישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רגע לפני ש-2017 הופכת להיסטוריה חברת מחקרי השוק JATO Dynamics סיכמה את כלל מכירות הרכבים ביבשת הישנה והגיעה לטופ 10 – רשימת הדגמים הנמכרים ביותר בשקלול של כל השווקים במדינות היבשת.

    על אף שישראל קרובה יחסית, לפחות מבחינה גיאוגרפית, לאירופה, שוב מסתבר, למרות שבניתוח שוק רחב בהחלט ניתן להצביע על מגמות דומות כאן ושם כמו זינוק משמעותי בנתח השוק של הקרוסאוברים, החלשות של סגמנט המשפחתיות ועלייה בביקושים למכוניות פרימיום ויוקרה, שכשמחברים את המספרים באירופה אין הרבה חדש ורשימת רבי המכר ב-2017 לא שונה מהותית מזו שלפני עשור. למעשה, בעשרת הגדולים של אירופה ניתן למצוא רק נקודת השקה בודדת לעשרת הגדולים של ישראל.

    עוד ב-TheCar: 
    אירופה: חשמליות רודפות אחריך 
    בעלי רכבי TDI שתוקנו באירופה טוענים: המכוניות הפכו לבלתי שמישות 
    החשמלית של פולקסווגן תגיע אחרי הגולף

    10 – אופל / ווקסהול אסטרה – 204,742 יחידות

    מכונית השנה לשנת 2015 סוגרת את רשימת המבוקשות באירופה. האסטרה אמנם רושמת  ירידה של יותר מ-11 אחוזים לעומת נתוני 2016 אבל עדיין זוכה לאונם של כמעט 205 אלף לקוחות שבחרו במשפחתית המוצלחת למדי של אופל/ווקסהול השנה.

    9 – סקודה אוקטביה – 214,329 יחידות

    המשפחתית השימושית והמוצלחת של סקודה היא אחת המכוניות המשפחתיות המבוקשות בישראל וב-2016 רק הקורולה של טויוטה זכתה במחוזותינו לביקושים ערים יותר בסגמנט המשפחתיות והאוקטביה אף התמקמה במקום ה-6 הכללי ברשימת רבי המכר של ארץ הקודש. באירופה, למרות שהמכונית של סקודה נמצאת בראש טבלאות המכירות בקרואטיה, פילנד, פולין, שוויץ וכמובן צ'כיה, בסיכום הכללי עם כ-215 אלף יחידות זה הספיק רק למקום ה-9 ברשימת רבי המכר של אירופה.

    8 – פולקסווגן טיגואן – 218,238 יחידות

    בעוד שבישראל הטיגוואן של פולקסווגן לא הצליח עד היום לתפוס נתח שוק בעל משמעות בסגמנט הג'יפונים, באירופה מדובר באחד הקרוסאוברים הקומפקטיים המצליחים ביותר והשקת הדור החדש, שמציג שיפור נרחב בכל תחום אל מול קודמו, לפני כשנה הביאה לזינוק חד בהיקפי המכירות שגדלו השנה ביותר מ-30 אחוזים שהתבטאו בקרוב ל-220 אלף יחידות של רכב הפנאי מבית פולקסווגן שעלו ב-2017 על כבישי אירופה.

    7 – אופל/ווקסהול קורסה  – 221,497 יחידות

    חמישית מהמכוניות שנמכרות באירופה הן מסגמנט הסופר מיני ולא פחות מ-5 מכוניות המשתייכות לקבוצה זו נכנסו לרשימת עשרת הגדולים של אירופה. במקום השביעי, בהפרש של רק 4,000 מכוניות מפיג'ו 208 שנמצאת במקום ה-6, אנו פוגשים את הקורסה – הסופר מיני של אופל (וגם ווקסהול בבריטניה) שהושקה בדורה הנוכחי והחמישי ב-2014 ועל אף שדור זה הוא למעשה יותר מתיחת פנים נרחבת לדור הרביעי שהושק כבר לפני יותר מעשור מאשר מכונית חדשה לגמרי, האירופאים בהחלט מחבבים את הסופר מיני של אופל עם 221.5 אלף יחידות שנמכרו השנה.

    6 – פיג'ו 208 – 225,198 יחידות

    במקום השישי אנו פוגשים, כאמור, את ה-208 של פיג'ו – סופר מיני שניה ברשימה והמכונית הנמכרת ביותר של קונצרן פ'יגו-סיטרואן (וכעת גם אופל) באירופה עם קצת יותר מ-225 אלף יחידות של הצרפתייה המסוגננת שהושקה ב-2012 ואחרי הנפילה עם ה-207 האנמית החזירה את חדוות הנהיגה והשיק שאפיינו את הקטנות של פיג'ו במשך שנים.

    5 – ניסן קשקאי – 230,860 יחידות

    הרכב היחידי שלא שייך למותג אירופאי ברשימה (אבל יש להדגיש כי הוא מיוצר באירופה) והקרוסאובר הנמכר ביבשת הישנה. למרות כל השחקנים החדשים בסגמנט, הקשקאי של ניסאן ממשיך לשמור על מעמדו כרכב הפנאי המוביל של היבשת עם תואר הרכב הנמכר ביותר בלטביה, מקומות בשלישיית הצמרת בדנמרק, פינלנד, אירלנד ובריטניה ועלייה כללית של 7 אחוזים לעומת נתוני השנה שעברה עם כמעט 231 יחידות השנה.

    4 – פורד פיאסטה – 237,770 יחידות

    למרות ירידה חדה של כמעט 14 אחוזים לעומת שנת 2016, הפיאסטה היא עדיין המכונית המבוקשת ביותר של פורד באירופה ומחזיקה בתואר הנמכרת בבריטניה כבר כמעט עשור. בפורד מאמינים כי הדור החדש שהושק השנה ומציע, למרות מראה דומה מאוד לדור היוצא, שדרוגים רבים, יאפשר לסופר מיני עם סמל האליפסה הכחולה לעקוף בשנה הבאה את צמד המתחרות הישירות שלה הממוקמות במקומות השלישי והשני.

    3 – פולקסווגן פולו – 255,370 יחידות

    על אף שהפולו בדורה החמישי נמצאת בערוב ימיה ודור חדש נחשף השנה, ולמרות שהדגם לא הצליח להתמקם בראש טבלאות המכירות באף מדינה אירופאית, עדיין מכונית הסופר מיני של פולקסווגן רושמת מספרים יפים מאוד וחיבור של כלל המכירות ביבשת הישנה הממקם אותה במקום השלישי ברשימה עם יותר מ-255 אלף יחידות.

    2 – רנו קליאו – 298,990 יחידות

    למרות שהושקה כבר לפני יותר מחמש שנים, בסיום 2017 הקליאו של רנו מציגה זינוק של קרוב ל-6 אחוזים לעומת נתוני אשתקד והיא מכונית הסופר מיני המבוקשת באירופה.
    העיצוב המוצלח, המנועים מוגדשים המודרניים והשיק הצרפתי עזרו לקליאו להתמקם בראש טבלאות המכירות בפורטוגל, הולנד וצרפת עם כמעט 300 אלף יחידות השנה.

    1 – פולקסווגן גולף – 445,206 יחידות

    אין ספק שבכל הנוגע למקום הראשון באירופה אין כל חדש ובהפרש ניכר גם השנה, כמו בכל שנה בעשור האחרון ויותר מ-30 פעמים מאז שהדגם הושק ב-1975, הגולף של פולקסווגן היא המכונית הנמכרת באירופה עם יותר מ-445 אלף יחידות (ומקומות ראשונים באוסטריה, בלגיה, לוקסמבורג, נורווגיה וגרמניה) שכנראה מוכיחות שיש כבר 7 דורות משהו בלתי מנוצח במתכון של גולף.

    צילומים: נעם וינד, יצרן 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המכוניות הנמכרות באירופה ב-2017

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.