• Ad
  • המכונית הספציפית שהשתתפה באחת מסצנות המרדפים המפורסמות בתולדות הקולנוע בסרט בכיכובו של סטיב מקווין נמצאה במקרה על ידי מקסיקני שרכש אותה בפרוטות ממגרש גרוטאות מתוך כוונה לשפץ מוסטנג ישנה במינימום תקציב ולהפוך אותה לרפליקה של "אלינור", כוכבת "עקיצה ב-60 שניות"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מי מאיתנו לא חולם לפעמים למצוא אוצר נשכח? אמנם בדרך כלל כדי למצוא אוצר שכזה צריך לחפש ולצאת למסעות אתגריים בסגנון "אינדיאנה ג'ונס" בכל מיני חורים, ואת זה רובנו לא באמת מתכוונים לעשות, אבל מדי פעם אנו שומעים גם על מציאות מדהימות ש"נפלו" על אנשים ממש במקרה, אחרי שאספו ברחוב ציור ישן שהתגלה כאורגינל נדיר או רכשו רהיט משומש ומצאו בו חבילה מוסלקת של זהב.

    נס כזה קרה גם לראלף גרסיה ג'וניור, מקסיקני שרכש ממגרש גרוטאות בבאחה קליפורניה לפני זמן מה פורד מוסטנג ירוקה בתצורת פאסט-בק מהדור הראשון בתקווה לשפץ אותה מן היסוד כדי להפוך אותה לרפליקה ל"אלינור", המוסטנג המשופרת מהסרט "עקיצה ב-60 שניות".
    גרסיה החל במלאכת השיקום של המרכב המוזנח בסדנה מקומית ובין היתר נעזר בחבר בשם הוגו סנצ'ז שלבד מעזרה פיזית במלאכת השיפוץ גם עזר בחיפוש מידע ועצות בכל מיני פורומים באינטרנט.
    פוסט עם תמונות של ה"ערימה" שהעלה סנצ'ז לפורום של משפצי מוסטנג קלאסיות עורר, בשל הצבע הירוק הלא שגרתי שלא הוצע באותן שנים על ידי פורד, סקרנות בקרב כמה מחברי הפורום שזרקו השערה לאוויר כי אולי מדובר במוסטנג שכיכבה בסרט "בוליט".

    עוד ב-TheCar:
    700 רכבים של אספן רכב פרטי מאוהיו יוצעו למכירה פומבית
    המכונית שהראפר טופאק נרצח בה יכולה להיות שלכם
    הלימוזינה הראשונה של טראמפ למכירה

    הסרט בוליט מ-1968, בכיכובו של סטיב מקווין, נחשב לאחד מסרטי האקשן האייקוניים ביותר וסצנת המרדף בין מקווין במוסטנג ל"רעים" בדודג' צ'ארג'ר היא ללא ספק אחת מסצנות מרדפי המכוניות המפורסמות מאז ומעולם בקולנוע.
    מקווין, שהיה גם נהג מרוצים ופעלולן, ביצע חלק מקטעי הנהיגה בסרט בעצמו אך חלקים אחרים בוצעו על ידי פעלולנים.

    לצורך הצילומים חברת ההפקה רכשה שתי מכוניות מוסטנג פאסט-בק מודל 1968 זהות, מכונית אחת ששימשה לקטעי הנסיעה הרגועים יותר ולצילומי הקלוז אפ ומכונית נוספת שהותקנו בה מתלים משופרים וחיזוקי מבנה ששימשה לצילומי סצנות המרדפים.

    המכונית הראשונה שרדה את הצילומים במצב טוב ונמכרה לפני הרבה שנים על ידי האולפנים לאספן מקנטאקי ואילו המכונית השנייה שעברה חיים קשים במהלך הצילומים וניזוקה בצורה קשה נשארה מאחור בחצר הגרוטאות של האולפנים, עד שנמכרה כרכב לפירוק לפני כמה עשורים ומאז נעלמה.
    על פי דיווחים שונים, כשמקווין שמע שהאולפנים מכרו את הרכב הוא ניסה לאתר את סוחר הגרוטאות שרכש אותו במטרה לקנות ממנו את הרכב בחזרה ולשקמו, אך הוא לא הצליח למצוא אותו או את הרכב עד למותו הפתאומי מהתקף לב בשנת 1980.

    בעקבות אותו טיפ שסנצ'ז קיבל בפורום שיפוץ של המוסטנגים הוא מיהר לבדוק היטב את הרכב של חברו וגילה בו כמה דברים לא שגרתיים כמו חורים שנחתכו ברצפת הרכב, חיבורי תושבות לחיזוקי שלדה ומתלים ואת מספר שלדה 8R02S125558 שלתדהמתו זהה למספר של המוסטנג שכיכבה בסרט.

    סנצ'ז מיהר לדווח לחברי הפורום על התגלית ולצד קריאות התפעלות והסברים לחלק מהממצאים המשונים כמו למשל החורים ברצפה שלטענת הגולשים שימשו לצינורות המפלט של גנרטור תאורת הצילום שהותקן ברכב, נשמעו גם קולות של ספקנים שטענו שלא הגיוני שהרכב שנמכר לפני עשרות שנים לפירוק לחלקים ולהשמדה התגלגל למקסיקו ושרד כל כך הרבה שנים במצב שלם מבלי שאף אחד גילה אותו.

    עד מהרה דבר התגלית או הזיוף התגלגל הרבה מעבר לגבולות אותו פורום וקווין מרטי, הנחשב לאנציקלופדיה מהלכת בכל הנוגע לרכבי פורד ולאוטוריטה מספר 1 בארצות הברית בכל הקשור להיסטוריה ולרכבי המותג, נדרש לסוגיה.
    מרטי חליט לצאת באופן מיידי למקסיקו כדי לראות את הרכב ולבחון אותו ביסודיות מכל צדדיו.
    בסיום הבדיקה, בה הוא זיהה לטענתו סימנים רבים שייחדו את רכב הפעלולים שהשתתף בסרט אשר לא היו ידועים לאף אחד, הוא קבע שאכן מדובר ברכב השרירים מהסרט.

    על פי הערכתו של מרטי הרכב במצבו הנוכחי שווה כמיליון דולרים והיה שווה אפילו יותר אם גרסיה ג'וניור לא היה מתחיל את מלאכת השיפוץ ומשאיר את הרכב במצבו המקורי.

    כפי שאתם יכולים לנחש, המקסיקני החביב נדהם מהאוצר שנפל עליו והחליט לוותר על הרעיון להפוך את הגרוטאה לרפליקה של "אלינור".
    בשלב ראשון המוסטנג המיוחסת הועברה אחר כבוד לתצוגה בסוכנות פורד מקומית ובהמשך היא תוחזר לארצות הברית שם היא צפויה לעבור שחזור מלא ומדויק.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אוצר במגרש גרוטאות: המוסטנג שכיכבה בסרט "בוליט" נמצאה במקרה במקסיקו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.