• Ad
  • המוזיקאי ניל יאנג מוכר חלק מאוסף המכוניות שלו

    רכב הלוויות ששימש את ניל יאנג ולהקתו בראשית שנות ה-60, ביואק נדירה ועוד מאות דגמי רכבות. אחד המוזיקאיים הגדולים של דור וודסטוק נפרד מחלק מזיכרונותיו המוטוריים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ניל יאנג  אחד המוזיקאים הבולטים של דור וודסטוק, האיש שאחראי בין היתר ליצירות בלתי

    ניל יאנג. צילום וויקימדיה

    נשכחות כמו "אוהיו" ו"לב הזהב"  ואמן אהוב מאוד במחוזותינו, הוא גם חובב רכב מושבע המחזיק מספר רב של מכוניות אספנות בחווה הענקית בה הוא מתגורר בקליפורניה.

    לאחרונה הוא החליט לדלל במעט את האוסף ובדצמבר כמה מהמכוניות שלו ביחד עם יותר מ-200 דגמי רכבות שאסף במהלך השנים יוצעו למכירה פומבית בלוס אנג'לס שמרבית מהכנסותיה יתרמו לעמותה העוזרת לילדים עם מוגבלויות.

    בעבור יאנג בן ה-71 כלי רכב הם הרבה יותר מתחביב להפגת השעמום בשעות הפנאי ומכוניות רבות שימשו השראה לחלק מהשרים שכתב.

    כבר בתור ילד יאנג היה אובססיבי לדברים על גלגלים ואסף דגמי רכבות, עם זאת את מרבית אוסף דגמי הרכבות שלו הוא דווקא רכש בעשורים האחרונים בהם השקיע שעות רבות וממון רב באוסף שכלל שלל מסלולים, שלט רחוק מתוחכם המאפשר לרכבות מרובות לנוע בו זמנית ואפקטי סאונד של רכבות אמתיות, זאת כדרך להתקרב, לתקשר ולשמח את אחד מבניו הסובל משיתוק מוחין קשה.

    למרות הייחוס מסתבר שביגוד לרכבים או חפצים שהיו בבעלות מפורסמים אחרים, כמו למשל שעון הרולקס דייטונה של פול ניומן שנמכר החודש ביותר מ-17 מיליון דולר, שמו של יאנג לא בהכרח מקפיץ את הערך של הפריטים שמוצעים למכירה ובין יתר יש מכוניות במכירה שעל פי הערכות  צפויות להחליף ידיים בפחות מ-10 אלפים דולרים.

    אחת המכוניות הזולות במכירה היא ביואיק מודל 1948 שהוסבה לרכב הלוויות ונרכשה כמשומשת על ידי יאנג בראשית שנות ה-60 ושימשה את יאנג ולהקתו  The Squires באותם ימים כדי להוביל ציוד להופעות ובין היתר כוללת עדיין כל מיני מדבקות ואישורי backstage.
    המכונית גם שימשה השראה לשיר "Long May You Run"

    המכונית שצפויה לגרוף את הסכום הגבוה ביותר במכירה זו, עם הערכות למחיר סופי של בין 250-300 אלף דולרים היא ביואיק Roadmaster Skylark קבריולט מודל 1953 במהדורה מיוחדת לציון יובל למותג אשר שוחזרה למצב תצוגה מושלם באדום בוהק וכולל גם הגה שבמרכזו כיתוב "מותאם אישית עבור ניל יאנג".

    מבין דגמי הרכבות אפשר לציין אב טיפוס של קטר מתוצרת "ליונל הדסון" שעשוי להחליף ידיים בעד 9,000 דולרים וקטר בצבעים פסיכידאלים של "ואנדרבילט הדסון" שהערכות לגביו מדברות על סכום של עד 6,000 דולרים.

    "איסוף המכוניות ודגמי הרכבות היוו תמיד שמחה גדולה עבורי, הם היו לי מקור להשראה, סיפקו לי הרבה רגעים מרגשים ותרמו ליצירתיות שלי לאורך כל חיי", אמר יאנג "עכשיו אני חושב שהגיע הזמן להתחיל לשתף ולהיפרד מחלק מהאוסף בתקווה שגם אחרים יכלו ליהנות ולאהוב את  כמו שאני אהבתי.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.