• Ad
  • המכונית החשובה ביותר של טסלה מגיעה לשווקים מוקדם מהמתוכנן עם תג מחיר זמין וציפיות גדולות 
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אלון מאסק ממשיך להוכיח שאפשר לסמוך על הבטחותיו, אפילו אם הן לא פעם נראות מעט יומרניות. בסוף החודש יצרנית הרכבים החשמליים שהקים תחל במסירות של הדגם החשוב ביותר שלה, המודל 3, כמעט חצי שנה לפני המועד המתוכנן.

    כמו בכמעט כל מיזם תחבורתי שמאסק עומד מאחוריו גם הפעם הוא הצליח לספק את הסחורה ולעמוד ביעדים הגרנדיוזיים שהציב לעצמו.

    "המודל 3 היא המכונית שרציתי לבנות מלכתחילה", סיפר מאסק באירוע החשיפה של הדגם במטה החברה בקליפורניה לפני קצת יותר משנה. "זה דגם שיאיץ את המעבר אל עתיד עולם הרכב, אבל כדי להיות מסוגלים לייצר אותו היה צריך לפתח טכנולוגיה חדשה ויקרה ולעשות את הדרך שעברנו מהרודסטר למודל S ולמודל X".

    המודל 3 הוא הדגם הרביעי של טסלה וללא ספק המשמעותי ביותר של החברה עד היום, אך לא בשל החידושים שבו אלא בגלל תג מחיר של החל מ-35 אלף דולרים, פחות ממחצית ממחירה של מודל S, שמכוון למרכז שוק הרכב והופך את רכבי המותג לרלוונטיים לקהלים עצומים.

    עוד ב-TheCar:
    טסלה מציגה: מכונית מיוחדת לטבעונים
    טסלה רוצה לייצר סוללות ולהוזיל את המכוניות החשמליות
    טסלה – מאחוריך! הצצה לדור שני של ניסאן ליף

    ואכן, מיד לאחר חשיפת אב הטיפוס באפריל 2016 ולמרות הצהרות שנראו ערטילאיות משהו לגבי צפי למסירות ראשונות לקראת סוף 2017, בתוך 48 שעות יותר מ-200 אלף אנשים הביעו אמון בחברה, שילמו מקדמה בת 1000 דולרים לפחות והזמינו את המכונית, ועד היום ובטרם עלתה על הכבישים אפילו מודל 3  אחת, יותר מחצי מיליון הזמנות למכונית כבר נתקבלו בחברה.

    היו מי שהרימו גבה וטענו שמדובר בבועה וטסלה היא יצרנית יוקרה בהיקפים קטנים שכלל לא ערוכה לייצר דגם בהיקפים שכאלה אבל אל מול כל הספקנים מאסק חשף לפני מספר ימים בחשבון הטוויטר שלו שבעוד שלושה שבועות, ב-28 ליולי, 30 מכוניות המודל 3 הראשונות ימסרו ללקוחות חצי שנה לפני המועד המתוכנן, בטקס מיוחד, זאת לאחר שהחברה השלימה את הכשרת קו הייצור שיכול לעמוד בהיקפים גדולים ועמדה בכל הדרישות הרגולטוריות הנדרשות לדגם חדש.

    מאסק ציין שלאחר מסירת המכוניות הראשונות בסוף החודש, החברה תמסור באוגוסט בערך 100 מכוניות נוספות, בספטמבר הצפי הוא כבר ל-1,500 יחידות ועד סוף השנה בטסלה מקווים להגיע ליכולות ייצור מלאות של 20 אלף מכוניות בחודש.

    משום שעיקר המשאבים של החברה מופנים להגעה לאותם היקפי ייצור גבוהים, בשלב ראשון המודל 3 תיוצר בגרסה בודדת והבחירה היחידה שהלקוחות יוכלו לעשות תהיה של צבע הרכב ועיצוב חישוקי הגלגלים.

    מעבר לתג מחיר של 35 אלף דולרים לפני תמריצים והטבות מס הניתנים בחלק ממדינות ארצות הברית לרוכשי רכבים ידידותיים לסביבה, המודל 3 תציע מימדים משפחתיים, מבנה סדאן קופה נמוך צללית, תא נוסעים בעיצוב מינימליסטי עם דשבורד נטול כפתורים הכולל מסך אופקי בולט וגדול מימדים, מרווח ל-5 נוסעים, 2 תאי מטען וטווח של כ-350 קילומטרים בין טעינות.

    המודל 3 אמנם לא תציע את הביצועים עוצרי הנשימה של המודל S, שהגרסה הבכירה שלה מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 2.5 שניות – יותר מהר מכל פרארי או למבורגיני, אך האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 5.6 שניות ככל הנראה תספק את הרוב במוחלט של הלקוחות.
    כמו כן גם הדגם הבסיסי של טסלה יהיה מצויד במערכת "הטייס האוטומטי" המאפשרת נהיגה אוטונומית חלקית.

    אם המודל 3 תתגלה כמוצלחת כמו שאר הדגמים של יצרנית הרכבים החשמליים מעמק הסיליקון ועם תג מחיר דומה, עוד לפני הטבות המס, לזה של משפחתיות פרימיום דוגמת ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C קלאס ואודי A4, נראה שהטסלה החדשה עשויה לזעזע את שוק משפחתיות הפרימיום, בדומה למה שהמודל S עשתה לשוק הסאלון היוקרתי, ובמקביל גם את שוק החשמליות "העממיות" המוצעות היום במחירים דומים ולא מציעות את הביצועים, הטווח והתדמית היוקרתית של טסלה.

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המודל 3 של טסלה עולה על הכביש חצי שנה לפני המועד המתוכנן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.