• Ad
  • רגע לפני החום הלוהט של קיץ ישראלי נוסף כדאי להכין מספר דברים בסיסיים במכונית כדי לחסוך מעצמנו לא מעט צרות מיותרות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במשך שנים ארוכות חפרו לנו "להכין את מכוניתנו לחורף", וזה לא בגלל סופות השלג הקשות שפוקדות אותנו או הממטרים הבלתי פוסקים אלא בעיקר בגלל אינטרסים אחרים, חלקם כלכליים, שקיימים ברקע.
    בתכל'ס, ולמרות מזג האוויר ההפכפך שנפל עלינו השנה, ישראל היא מדינה יבשה וחמה שנהנית בממוצע מ-20 ימי גשם אמיתי, ולעומתם יש לנו עשרות רבות של ימי חמסין, אבק, לחות ושמש בוהקת. כל זה לא אומר שהמכונית שלנו לא צריכה להיות מוכנה, אלא שההכנה שלה לקיץ ולחום חשובה לא פחות, ולרוב אף יותר, מאשר ההכנה לחורף.
    המדריך שלפניכם כולל את חמש הפעולות הדחופות, החשובות והמהירות ביותר שחשוב לבצע לפני שהאביב יתלהט לקיץ, וגם כמה טיפים נוספים לדברים שכדאי לזכור.

    1. בדקו שאין לכם פצצה במכונית

    זאת לא בדיחה: אם המכונית שלכם יוצרה בין שנת 1998 ל-2014 חשוב לוודא שאין בתוכה פצצה. במאות אלפי מכוניות שיובאו לישראל הותקנו כריות-אוויר מתוצרת חברת טקאטה היפנית ובתוכן מנגנוני ניפוח שהופכים קטלניים עם השנים, ובעיקר ככל שהם נחשפים לחום וללחות.
    כריות כאלה הותקנו אצל 16 יצרניות רכב ובמאות דגמים, חלקן כבר נקראו לתיקון באופן מסודר ואחרות ייקראו בעתיד, אבל חשוב לוודא שזה יקרה לפני הפיצוץ הקטלני ולא אחריו. כדי לוודא שבמכונית שבה אתם נוהגים לא מותקנת כרית כזאת חפשו את היצרנית ואת הדגם בשני הקישורים שכאן, של רשימות דגמים שפורסמו בארה"ב ובאוסטרליה.

    ליתר ביטחון הכניסו את מספר השילדה של המכונית (מופיע מתחת למכסה המנוע ו/או בתחתית השמשה הקדמית בצד הנהג, ובכל מקרה גם ברישיון הרכב) לאתר של יצרנית הרכב שלכם (חפשו בגוגל Takata recall יחד עם שם יצרנית הרכב שלכם).
    אם הדגם מופיע באחד האתרים הנ"ל שלחו אלינו הודעה ו/או אל יצרנית הרכב בחו"ל (לא ליבואנית הישראלית אשר עלולה שלא לקבל דיווח מהיצרנית) ובקשו אישור שמספר השילדה של המכונית שלכם לא כלול בקריאה לתיקון.

     

     

    2. צמיגים חשובים בקיץ יותר מאשר בחורף

    אין צורך להסביר את חשיבותם של צמיגים תקינים לבטיחות הנסיעה, ואנחנו משוכנעים שאתם בודקים לפחות אחת לחודש שהצמיגים שלכם במצב טוב ואין בהם סימני יובש, בלאי, חריצים או סדקים.
    נכון, צמיגים בלויים מסכנים אתכם בחורף, כאשר מרחקי הבלימה ממילא מתארכים על כבישים לחים ורטובים, ואם עומק החריצים שלהם לא להיט. אבל החורף שלנו, כאמור, קצר ויש סיכון גדול יותר שצמיג שלא נופח כראוי יתפוצץ על כביש לוהט בקיץ. כי זה מה שקורה כאשר לא בודקים לחץ אוויר בצמיגים לפחות אחת לשבועיים שלושה: אוויר דולף מן הצמיגים באופן טבעי ורגיל, הדפנות שלהם נעשות רכות יותר, ותוך כדי נסיעה הצמיגים "עובדים" קשה יותר, מתבלים מהר, ובעיקר מתחממים מאד – מה שעלול להוביל לפיצוץ דווקא כאשר נוסעים מהר והרבה.

    אז אחת לשלושה או ארבעה תדלוקים, בתאריך קבוע בחודש, כשעוברים בתחנת תדלוק ספציפית, או בכל דרך אחרת שעוזרת לכם לזכור את זה – עצרו לצד משאבת מילוי האוויר ובדקו את לחץ האוויר בצמיגים. הרווח שלכם: הארכת החיים של הצמיגים והפחתת תצרוכת הדלק של המכונית.

     

     

    3. מגבים ומי שטיפה

    אחת הבעיות של קונספט "הכן מכוניתך לחורף" היא תחושה שגויה כאילו שהמגבים נחוצים לנו רק כאשר יורד גשם ולכן צריך לבדוק או להחליף אותם (כמו את הצמיגים, אגב) רק לקראת החורף.
    כאמור, יש לנו בארץ הרבה יותר ימי אבק מאשר ימי גשם, וכאשר השמשה הקדמית שלנו מלוכלכת, בעיקר בשעות בוקר מוקדמות, בין ערביים או בלילה, שדה הראיה שלנו מוגבל ואנחנו פגיעים יותר במקרה של סנוור.
    מיכלי מי שטיפה זולים זמינים כיום ברשתות הגדולות לחומרי בניה וכלי בית (הום סנטר, אייס וכו') ועדיף לרכוש אותם שם מאשר בחלק מתחנות התדלוק שגובות תמורתם מחירים יותר גבוהים, וכל שנותר זה למלא ליטר או שניים למיכל מי השטיפה שבתא המנוע.
    אם להבי המגבים שחוקים או יבשים חשוב להחליף אותם, ועדיף שלא לבחור בתוצרת זולה אלא להזמין מבעוד מועד באינטרנט מגבים באיכות גבוהה או לקנות כאלה בחנויות לאביזרי רכב.

     

    4. מפלס נוזלים, מצבר

    כאשר ממלאים מי שטיפה צריך להציץ על גובה מפלס נוזל מי הקירור במיכל ההתעבות, ולעשות את זה כאשר המנוע קר. אם המפלס נמוך מעט חשוב למלא נוזל קירור עד לסימון המתאים על המיכל.
    אם אין בכלל נוזל קירור או שהמפלס נמוך מאד ולא בגלל ששכחתם לבדוק אותו הרבה זמן – יש מצב שיש לכם תקלה במערכת הקירור של המכונית, ואתם הרי לא רוצים להיתקע עם מנוע רותח לצד הדרך, נכון? אז בשלב ראשון יש למלא מחדש נוזל קירור עד למפלס המתאים, וכעבור זמן מה – בסוף נסיעה, בסוף היום או בסוף השבוע (הכל לפי חומרת המצב) לבדוק שוב. אם המפלס שוב נמוך אז יוסטון – יש לנו בעיה וכדאי לטפל בה לפני שהיא הופכת לצרה.

    על הדרך, אגב, הרי פתחתם כבר מכסה מנוע – כדאי לבדוק גם את גובה מפלס השמן במנוע, וגם זה – כמובן – כאשר המנוע קר, ואת מפלסי הנוזלים ההידראולים, בעיקר של מגבר הבלם וגם (במכוניות שבהן יש היגוי הידראולי ולא חשמלי) של מגבר ההיגוי (תכל'ס, חפשו כל מיכל פלסטיק שקוף למחצה שיש עליו פקק, ותוודאו שגובה הנוזל בתוכו תקין).

     

    קוטבי המצבר נקיים? סבבה. יש עליהם אבקה לבנה/ירקרקה? לא טוב. נקו אותה עם מברשת יבשה, ועל הדרך בדקו את תאריך הייצור של המצבר ואת גובה מפלס החומצה שבתוכו. במידת הצורך הוסיפו מים מזוקקים.

     

    5. הפינוק הגדול

    מתי בפעם האחרונה פיניתם מתוך המכונית את כל מה שנצבר בה ולא באמת חייב להימצא בתוכה? "כל המכוניות הנקיות דומות זו לזו" כתב טולסטוי בספרו "אני קורטינה", אבל "כל מכונית מלוכלכת היא מבולגנת בדרכה שלה", ואתם לא באמת צריכים את הקבלות הישנות של התדלוק, את הדיסקים של שירי הילדים (הם התגייסו כבר, לא?) ואת המנגל מן הפיקניק של יום העצמאות. עזבו את המשקל המיותר שאתם סוחבים איתכם, איך אתם מסתדרים עם הרעש של המטקות שמתעופפות בתא המטען בכל פניה?

     

    מה שכחת בתא המטען שלך?

    בקיצור, כל מה שלא צריך להישאר במכונית לא צריך להישאר במכונית, קחו לכם חצי שעה ותעיפו הכל לפח או למחסן, ולעומת זאת שימו לב שיש לכם את מה שכן צריך שיהיה לכם: צמיג חלופי תקין, מגבהה ("ג'ק"), משולש אזהרה, אפוד זוהר, פנס LED עם סוללות תקינות, סט כלים בסיסי וערכת התנעה (לכו תדעו למי תוכלו לסייע), מד לחץ אוויר לצמיגים, כבל טעינה לטלפון, מטען 12 וולט ל-USB, שקית מגבונים, שקית עם כמה כפפות חד פעמיות, פנקס קטן ועט במצב כותב.

    את כל זה מומלץ לעשות ביום רגוע שלכם, וזאת גם הזדמנות טובה לקחת את המכונית לשטיפה (כן, הפעם נלך על ניקוי פנימי). אחרי שטיפה הגיע הזמן לפינוק הגדול, עם חומר "וואקס" איכותי שיותיר על הצבע שכבת הגנה דוחת אבק. הרווח שלך: מכונית מפונקת לא רק נשמרת טוב יותר ועושה יותר חשק להשתמש בה, היא גם שומרת על ערכה טוב יותר וקל יותר למכור אותה בבוא היום.

    יש לכם טיפ שלא כללנו כאן? כתבו לנו!

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הכן מכוניתך לקיץ בחמישה צעדים מהירים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.