• Ad
  • הכירו את ה-NIO EP9, הייפר קאר מסין שחשמלה את הנורבורגרינג

    כדי להפגין את יכולתה, חברת הסטארט-אפ NextEV בנתה הייפר קאר חשמלית קיצונית עם 1360 כ"ס ומומנט של 150 קג"מ שקבעה שיא מסלול למכוניות חשמליות ברינג
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    nextev-launches-worlds-fastest-ev-17ה-NIO EP9 היא המכונית הראשונה של חברת הסטארט-אפ הסינית NextEV שהוקמה לפני מספר שנים במטרה להפוך לגורם משפיע בעידן האוטומוטיבי החשמלי ועם ארבעה מנועים חשמליים המפיקים יחדיו 1360 כ"ס, היא ככל הנראה המכונית החשמלית המהירה בעולם.
    החברה, שהוקמה על ידי היזם וויליאם לי, מחזיקה היום ארבעה מרכזי פיתוח בשנחאי, לונדון, עמק הסיליקון ומינכן המשתפים פעולה בתכנון מכוניות חשמליות שיוכלו להימכר בהיקפים גדולים.

    בדרך לשם, כנראה מתוך אמונה באמרה הותיקה "Win on Sunday, sell on Monday" החברה לוקחת חלק בסבב מרוצי הפורמולה E ובשנת 2014 נלסון פיקה ג'וניור אף זכה באליפות הנהגים במסגרת הסבב במכונית החברה.
    כעת NextEV מציגה הייפר קאר עם רישוי לכביש שלטענת החברה הצליחה להקיף את מסלול הנורבורגרינג המפורסם, הנמתח לאורך 20.8 קילומטרים וכולל לא פחות מ-154 פניות, ב-7:05 דקות – מהר ביותר ב-17 שניות מהשיא החשמלי הקודם ברינג שהושג במכונית רדיקל עם מנוע חשמלי של טויוטה ואיטי ב-8 שניות בלבד מהזמן שרשמה הפורשה 918 שמחזיקה בשיא המסלול הנוכחי למכוניות בייצור סדרתי.

    עוד ב-TheCar:
    טויוטה מכריזה על מות המכונית החשמלית
    אישור חצי רשמי: טסלה מפתחת מכונית ספורט קיצונית
    רנו-ניסאן מקווה לחבר את הסינים לזרם עם חשמלית שתעלה 8000 דולר

    nextev-launches-worlds-fastest-ev-10

    ארבעת המנועים החשמליים של ה-EP9 שלכל אחד מהם תיבת הילוכים עצמאית מעבירים לגלגלים עוצמה של מגה-וואט אחד ומומנט מפורר אספלט זמין בכל רגע של 150 קג"מ.
    את האנרגיה העצומה הנדרשת כדי להגיע לכאלה נתונים מספקות שתי סוללות ליתיום ענקיות עם מערכת קירור מים אשר שוקלות לא פחות מ-635 קילוגרמים, דבר שמוביל, למרות שימוש בשלדה ובמרכב עשויים מסיבי פחמן למשקל עצמי של 1,735 ק"ג – מאות קילוגרמים יותר מדגמי הסופר על העדכניים מבית פרארי, פורשה ומקלארן העושים שימוש ביחידות הנעה היברידיות.
    עם זאת הביצועים של ה-EP9 בהחלט מרשימים ולטענת החברה 100 קמ"ש נרשמים בתוך 2.7 שניות, 200 קמ"ש בתוך 7.1 שניות, את קו הרבע מייל היא חוצה בתוך 10.1 שניות (במהירות של 249 קמ"ש) והמהירות המרבית עומדת על 313 קמ"ש.

    nextev-launches-worlds-fastest-ev-35

    nextev-launches-worlds-fastest-ev-12מערך הסוללות מספק גם טווח נסיעה מרשים למדי של 427 קמ"ש בין טעינות שאמורות להמשך 45 דקות בלבד ואם למישהו זה איטי מדי ניתן גם להחליף את הסוללות הריקות באחרות טעונות בתוך 8 דקות בלבד.

    כדי להתמודד עם הביצועים מעבר לקו ישר ה-EP9 מציגה מבנה אווירודינמי מיוחד הכולל כנף אחורית עצומה הנעה בהתאם למהירות הנסיעה וזווית ההיגוי, דיפיוזרים, מנהרות ונטורי ועוד אלמנטים שיחד מיצרים כוח הצמדה גדול משל מכונית פורמולה 1 המאפשר לעמוד בפניות בעוצמה של מעל ל-2.5 ג'י.

    ה-EP9 מיוצרת בבריטניה בסדנה של שותף עסקי שבשלב זה לפחות לא נחשף ועלות הייצור של כל מכונית עומדת על כ-1.2 מיליון דולרים.
    ב- NextEV מתכננים לייצר שישה אקזמפלרים של ההייפר קאר החשמלית ואלה לא צפויים להמכר לקהל הרחב אלא שמורים לששת המשקיעים הגדולים של החברה והם ישמשו כשגרירים טכנולוגיים מהירים של המותג המתהווה בימי מסלול, תערוכות רכב וכנסים טכנולוגיים כדי להעניק חשיפה מקסימלית ליכולת החברה, זאת לקראת השקתה המתוכננת של מכונית נוסעים חשמלית שתכוון למרכז השוק בתוך שנה עד שנתיים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.