• Ad
  • בנאום האחרון שלו לאומה מבטיח נשיא ארה"ב להגביר את המאמצים לקראת מערכת תחבורה חכמה, ולגבות מס על אנרגיה מזהמת לטובת סובסידיות לאנרגיה ירוקה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נאם אמש את נאומו האחרון "על מצב האומה", ובין השורות כלל בו רמזים חשובים בנוגע לפעולות שעשויות להתבצע על-ידי הממשל האמריקני בשנת כהונתו האחרונה.

    הרמז המרתק ביותר, שעשוי להתפתח עוד השבוע לכותרת חשובה, נוגע ככל הנראה להגברת מאמצי הממשל בתחום קידום המכוניות האוטונומיות. רמז לא פחות חשוב, ודי מהפכני בראיה אמריקנית, עשוי להיות הטלה של מיסוי – ישיר או עקיף – על דלקים ממקורות אורגניים ולעומת זאת יצירת תוכנית (נוספת) להטבות לאנרגיות מתחדשות והנעה אלטרנטיבית.

     

    זיהום אוויר 2

     

    בנאומו לאומה אמר הנשיא אובמה בין השאר: "לפני שבע שנים השקענו את ההשקעה הגדולה ביותר בהיסטוריה שלנו באנרגיה נקייה. להלן התוצאות: בשדות שבין (מדינות) איווה לטקסס אנרגיית הרוח היא כעת זולה יותר מו האנרגיה המלוכלכת, הקונבנציונלית.

    על גגות מאריזונה לניו יורק חוסכת השמש עשרות מיליוני דולרים בשנה לאמריקנים על חשבונות האנרגיה שלהם, והיא מעסיקה יותר אמריקאים… במקומות עבודה שמשלמים טוב יותר בממוצע.
    אנחנו נוקטים בצעדים כדי לתת לבעלי הבתים את החופש לייצר ולאחסן אנרגיה משלהם – בתמיכת אנשי "מפלגת מסיבת התה" ואנשי איכות הסביבה.

    בינתיים קיצצנו את יבוא הנפט הזר בכמעט שישים אחוזים, וחתכנו את זיהום הפחמן יותר מאשר כל מדינה אחרת על פני כדור הארץ. (גם) דלק במחיר של פחות משני דולרים לגלון הוא לא רע.

    עכשיו עלינו להאיץ את המעבר מאנרגיה מלוכלכת. במקום לסבסד את העבר, אנחנו צריכים להשקיע בעתיד – במיוחד בקהילות שנשענות על דלקים ממקורות אורגניים. זו הסיבה שאני עומד לדחוף לשנות את הדרך שבה אנחנו מנהלים את משאבי הנפט והפחם שלנו, באופן שבו הם ייטיבו לשקף את העלויות (האמיתיות) שהם כופים על משלמי המסים ועל כוכב הלכת שלנו… אנחנו נשים את הכסף בחזרה בקהילות האלה, ונחזיר עשרות אלפי אמריקנים למקומות העבודה (באמצעות) בניית מערכת התחבורה של המאה ה -21…
    כל זה לא יקרה בין לילה, וכן – יש הרבה אינטרסים מושרשים שרוצים להגן על הסטטוס קוו. אבל (מקומות) העבודה שניצור, הכסף שנחסוך, וכדור הארץ שנשמר – זה העתיד אשר מגיע לילדים ולנכדים שלנו".

    כאמור, הנשיא אמנם לא פרט בנאום שלו במה דברים אמורים, אבל רמז ראשון למדיניות "בניית מערכת התחבורה של המאה ה -21" עשוי להתקבל כבר מחר בערב (יום חמישי, שעון ישראל), כאשר שר התחבורה שלו, אנתוני פוקס, ינאם במסגרת תערוכת המכוניות בדטרויט – כך מבטיחים שלא לייחוס "גורמים ממשלתיים".

    בנוסף, גם מארק רוסקינד, מנהל מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני (NHTSA) אמר הלילה לכתבים שפוקס ידבר בדטרויט "על מאמצי ממשל אובמה להאצת כניסתם של כלי רכב אוטונומיים למערכת התחבורה".
    "יום חמישי יהיה יום עצום", הוא אמר לכתבים בדטרויט, "מפני שהבית הלבן אומר לנו שהשר יהיה כאן כדי להציג את תכניות הממשל הפדרלי עם התמקדות במכוניות אוטונומיות".

    על פי סוכנות הידיעות רויטרס, אנתוני פוקס "צפוי לגבות את השקפתו של הנשיא על עתיד התחבורה האמריקנית ולדבר עם אנשי מפתח בתעשיית הרכב".

    עצמאות אנרגטית

    נכון להיום, בזכות השקעה מאסיבית באנרגיה מתחדשת, תחליפי דלק והגברת תפוקת הנפט בשטחיה שלה, הצליחה ארצות הברית להשתחרר כמעט לגמרי מתלות בנפט מיובא, ובעיקר ממקורות ערביים.
    למעשה, לפני שבועות אחדים חגגו האמריקנים את הפלגתה של מיכלית ראשונה בהיסטוריה שלהם שמייצאת נפט אמריקני.

    בנאומו גם רמז הנשיא אובמה על קידום חלופות לדלקים ממקורות אורגניים (נפט ופחם) כמו כלי רכב חשמליים והיברידיים ועל המשך המחקר והפיתוח של אנרגיות מתחדשות.

    אלא שכעת, בעיקר מתוך דאגה להגנת הסביבה וגם לטובת הגדלת הכנסות המדינה ממיסים, מתכנן ככל הנראה ממשל אובמה לבצע את אחת הפעולות המסוכנות ביותר מבחינה פוליטית בארה"ב – ולהטיל לראשונה מיסוי ישיר או עקיף על הדלקים המזהמים.

    הנשיא אובמה הצהיר בנאומו על "בחינה מחדש" של הזיכיונות לכריית וקידוח משאבי טבע בארה"ב, באופן שיטיל על החברות המפיקות דרישות כלכליות נוספות כדי לאזן את הפגיעה האקולוגית שהן גורמות (ו/או להעלות את התמלוגים שהן משלמות למדינה), וחשוב יותר: "לשקף באופן הוגן יותר את העלויות העקיפות של השימוש באנרגיה מזהמת".

    במילים אחרות – על אף הלובי האדיר של חברות האנרגיה בארה"ב, וכנגד הסנטימנט הציבורי שרואה בדלק זול חלק מ"חופש התנועה" באמריקה – לא מן הנמנע שממשל אובמה יטיל מיסוי על דלק לתחבורה באופן ישיר (מס על הדלק עצמו) או עקיף (הגדלת תמלוגים), וחלק מן הכסף הזה יועבר לפיתוח אלטרנטיבות לא מזהמות ו/או פתרונות תחבורה יעילים יותר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הישורת האחרונה של אובמה: "תחבורה של המאה ה-21"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.