• Ad
  • היציאה מהודו: מהינדרה מקימה מפעל ייצור בארה"ב

    יצרנית רכבי השטח ההודית תנסה לפעול בשוק הרכב הוותיק והצפוף ביותר בעולם. בקרוב גם בישראל?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב ההודית הגדולה 'מהינדרה' תכריז בעוד כשבועיים על הקמתו של מפעל חדש לייצור מכוניות בדטרויט, מישיגן, ובאותו מעמד תפרסם גם אילו דגמים בכוונתה לייצר שם ולמכור בשוק האמריקני.

    המפעל החדש יהווה את ראש החץ של היצרנית ההודית בשיווק כלי רכב בשוק הרכב הוותיק והצפוף ביותר בעולם, וזאת הפעם הראשונה ברבע המאה האחרונה שבה יצרנית רכב כלשהי מקימה מפעל ייצור חדש במישיגן שבארה"ב.

    מהינדרה, שמתמחה בייצור של כלי רכב בעלי הנעה כפולה אבל מייצרת גם מכוניות נוסעים, אופנועים וציוד חקלאי, התמקדה במהלך כל שנות קיומה בשוק ההודי וכן בשווקי דרום מזרח אסיה ובמדינות מתפתחות. לפני כחמש שנים רכשה את השליטה ביצרנית הרכב הקוריאנית סאנגיונג, שגם היא התמחתה בכלי רכב בעלי הנעה כפולה, לאחר שזו נקלעה לסדרת פשיטות רגל והתגלגלה מידי דייהו הקוריאנית לסאיק הסינית.

    מהינדרה זוממת על השוק האמריקני העשיר מזה למעלה מעשור, והצעדים הראשונים שלה, ערב המשבר הכלכלי הגדול של 2008-2009 ומעט לאחריו, כללו גיוס של כ-300 דילרים ברחבי ארה"ב במטרה להקים רשת הפצה ולמכור טנדרים בצפון אמריקה.

    בסופו של דבר מהינדרה נכשלה בניסיון הזה, לטענתה בגלל שהוכשלה על-ידי המפיצה לשעבר שלה, ועד היום היא מנהלת את הגנתה בתביעה שספגה מקבוצת סוחרים שטוענת כנגדה שמטרת המהלך הייתה בעיקר איסוף מודיעין ומסע יחסי ציבור.

    בשנת 2013 הקימה מהינדרה יחידת מטה לצפון אמריקה ויחד איתה גם מרכז מחקר, פיתוח ועיצוב רכב, ובשנה שלאחר מכן הגדילה את המערך הזה וגייסה אליו 110 מהנדסים.
    במקביל, וללא קשר, מהינדרה מפיצה בארה"ב מזה זמן את הציוד החקלאי שהיא מייצרת, בעיקר טרקטורים.

    רוב דגמי מהינדרה, ובהם ג'יפים "אמיתיים" קשיחים, מכוניות נוסעים בינוניות, קטנות וקטנטנות, כלי רכב מסחריים ושלושה כלי רכב חשמליים, מיועדים כאמור למדינות מתפתחות ולא עומדים בסטנדרט העידון ונתחכום שנדרש בשווקים המפותחים של צפון אמריקה ואירופה.

    יחד עם זאת, הקמת "המפעל ההודי הראשון לייצור רכב בארה"ב", כפי שתואר האירוע הזה ב'טיימס אוף אינדיה', מהווה לא רק קפיצת מדרגה חשובה שמעידה על ניסיון לשדרג את האיכות ואת הטכנולוגיה של כלי הרכב אלא גם על זינוק חשוב מעל ל'טאטא' – יצרנית הרכב ההודית הגדולה והחזקה בהרבה.

    ההכרזה על הקמת המפעל התקיימה בימים שבהם מבקר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ביפן, שם הוא מנסה לשכנע את סכירי הממשל ואת קברניטי תעשיית הרכב המקומית לבנות יותר מכוניות בארה"ב (במקום ביפן או במקסיקו), וכחודשיים בלבד לאחר שמהינדרה חתמה עם פורד על הסכם לשיתוף פעולה שבמסגרתו יפתחו שתי החברות טכנולוגיות עתידניות בתחומי התחבורה השיתופית, חיבוריות של כלי רכב, וגם ייצור קלאסי של כלי רכב להודו.

    בראיה מקומית, ברגע שבו מהינדרה תתחיל לייצר ולשווק כלי רכב בתקינה אמריקנית אפשר יהיה לייבא ולשווק אותם לישראל, בין אם על-ידי יבואנית רשמית ובין אם ביבוא זעיר או אישי, מה שלא התאפשר עד כה בהיעדר תקינה מתאימה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.