• Ad
  • סקרים שנערכו בבריטניה ובארצות הברית בחנו את נכונות הנהגים לצאת מהמשוואה ולהפקיד את חייהם בידי המחשב שינהג במקומם. האם יש הבדל בין נשים לגברים או בין לקוחות מרצדס ללקוחות ב.מ.וו? התשובות לפניכם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לימוד נהיגה מכונית אוטונומית 997בשנים האחרונות למדנו להיעזר ולסמוך לגמרי על המחשב כמעט בכל תחומי החיים, אבל האם אנחנו כבר מוכנים להפקיד באופן המוחשי ביותר את החיים שלנו בידיו?
    זה בדיוק מה שבחנו שני סקרים שעסקו ברכבים אוטונומיים ונערכו לאחרונה בארצות הברית ובבריטניה.

    חשוב להדגיש כי לא מדובר בעניין תיאורטי או במדע בדיוני וכבר כיום לא מעט יצרני רכב וענקיות טכנולוגיה מצהירים שבידיהם טכנולוגיה אוטונומית מלאה ומה שמונע ממנה להגיע ממש בקרוב לדגמים בייצור סדרתי הם בעיקר ענייני רגולציה. אבל עוד לפני הבעיות הרגולטוריות והחלטות בנוגע לאחריות ביטוחית במקרה תאונה, נראה שלא מספיק תשומת לב הושקעה עד היום בבחינת משהו הרבה יותר בסיסי – נכונות האנשים לאבד שליטה ולשבת ברכב שנוסע בעצמו במהירות תלת ספרתית, עובר בין נתיבים, מאט ומאיץ מבלי שהם יכולים לעשות דבר.

    כדי להבין עד כמה עמוק הפחד הקמאי מהוצאת הגורם האנושי מהמשוואה צריך רק להסתכל על אין סוף הכותרות בראש מהדורות החדשות מסביב לגלובוס להן זוכה בחודשים האחרונים התאונה שהביאה למותו של בעל רכב טסלה בזמן שימוש במצב "טייס אוטומטי", בעוד שמדי יום אלפי אנשים נהרגים בעולם בתאונות דרכים שנגרמות בשל הגורם האנושי ואף אחד לא שומע עליהן.

    עוד ב-TheCar:
    מרצדס חשפה אוטובוס אוטונומי עירוני ראשון
    לנד רובר מורידה את הנהיגה האוטונומית לשטח
    גוגל לא לבד: דאע"ש מפתחת מכוניות אוטונומיות

    למרות החששות, על פי סקר שערכה חברת הביטוח AXA, שליש מהבריטים רוצים כבר כעת לרכוש מכונית אוטונומית ושני שלישים מהבריטים טוענים שירגשו בנוח לעשות שימוש בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית כשזו תהיה זמינה.

    בנוגע לסיבות שמהוות תמריץ למעבר לטכנולוגיה אוטונומית, מרבית הנשאלים שהשיבו ציינו שהיתרון הגדול ביותר יהיה הפחתת הלחץ, המתח והריכוז הנדרשים מהאוחז בהגה ואילו רבע מהמצדדים בטכנולוגיה ציינו שהיתרון הגדול ביותר של מכונית ללא נהג יהיה שהיא לא תלך לאיבוד ותביא אותם בדרך היעילה והמהירה ביותר ליעדם.

    מן העבר, שני שלישים מהנשאלים ציינו שהם לא רואים את עצמם עוברים למכונית אוטונומית משום שלדעתם הטכנולוגיה לעולם לא תהיה בטוחה כמו נהג אנושי, זאת על אף שסקרים בממלכה המאוחדת הוכיחו שב-90 אחוז מתאונות הדרכים היה לגורם האנושי חלק מסוים.

    הנשים הבריטיות, אגב, התגלו כיותר פתוחות לטכנולוגיה ויותר מתלהבות לוותר על מלאכת הנהיגה וקרוב ל-90 אחוז מהן הצהירו כי היו עושות שימוש ברכב אוטונומי.

    דייוויד וויליאמס, המנהל הטכני של חברת הביטוח AXA שהזמינה את הסקר ציין כי "התוצאות מעודדות ומראות כי רוב אנשים כבר מוכנים לעבור למכוניות ללא נהג. רכבים אלה, על פי הערכה די מתונה, יכולים להביא לצמצום של כ-50 אחוזים מהתאונות. עם זאת", ציין ויליאמס, "מעבר לצורך ברור בשיפור מתמיד של הטכנולוגיה, נדרשת עבודה נוספת בתחום ההסברתי ונראה שחוסר מידע הוא זה שיוצר פחדים באנשים ונוטע בהם ספקנות ורצוי לזכור שבמאה ה-18 אנשים פחדו מנסיעות ברכבות כי חששו שהמהירות שלהן מסוכנת לבריאות ובראשית המאה ה-20 גם המכוניות נחשבו על ידי רבים ככלי מסוכן מדי לשימוש".

    בצד השני של האוקיאנוס, סקר אמריקאי שנערך על ידי MaritzCX המתמחה בסקרי שוק קבע שלמרות ש-94 אחוז מהנהגים בארצות הברית מודעים לטכנולוגיה האוטונומית, רק מחצית מהם היו מעוניינים לרכוש אי פעם רכב ללא נהג.
    בנוסף מצא הסקר קשר בין לקוחות של מותגי רכב שונים לנכונות או לרצון שלהם לצאת מהמשוואה כבר עכשיו ולהפקיד את מלאכת הנהיגה בידי המחשב.

    כך למשל התגלה שלא פחות מ-27 אחוזים מבעלי מכוניות מרצדס ואינפיניטי מאוד מעוניינים במערכת אוטונומית בהקדם האפשרי – יותר מכל בעלי רכבים מתוצרת מותגים אחרים.
    יתכן שההתלהבות של בעלי מרצדס ואינפינטי מהקדמה נובעת מכך שחלק מבעלי הרכבים הללו כבר התרגלו למערכות עזר מתקדמות לנהיגה כמו בקרת שיוט אקטיבית או מערכת שמירה על נתיב הנסיעה המגיעות בחלק מליין הדגמים של מותגי הפרימיום הללו והתרגלו לסמוך עליהן.

    בהמשך הרשימה, עם כ-20 אחוזים, אנו פוגשים משתמשים של רכבים ממותגים עממיים פופולריים כמו טויוטה, הונדה, פורד ושברולט ובחלק התחתון של הרשימה ניתן לפגוש את ב.מ.וו שרק 14 אחוזים מבעלי רכבים מתוצאתה הביעו עניין שהמחשב יחליף אותם וגם בקרב בעלי פורשה התגלו אחוזי עניין דומים.

    אחוזים נמוכים אף יותר התגלו בקרב בעלי רכבי מותג ג'יפ ומותג הטנדרים של קרייזלר ראם. מבין בעליהם, רק 8 ו-6 אחוזים בהתאמה שוקלים להפקיד את מלאכת הנהיגה בידיה של מערכת אוטונומית.

    "הסקר שלנו גילה שבעלי מכוניות יוקרה נכונים יותר לאפשרות למעבר רכב אוטנומי בגלל שחלקם כבר הפנימו את היתרונות הבטיחותיים של מערכות אוטונומיות חלקיות", מסביר שון קלייר שערך את הסקר. "מן העבר שני, ניכר שמי שרוצה לצאת לנהיגת שטח או לנהיגה ברכב מהיר עם ביצועים גבוהים בכביש מפותל בכלל לא מעוניין בכל הקונספציה הזו של רכב אוטונומי".

    נהיגה במכונית אוטונומית 0066

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הטכנולוגיה כבר כאן, אבל האם הלקוחות בכלל רוצים מכונית אוטונומית?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.