• Ad
  • בניגוד לישראל, במרבית מדינות העולם שיפורי מכוניות חוקיים ומקובלים. בארה"ב כמעט הכל מותר ומשם מגיעה טויוטה פריוס קצת פחות ידידותית לסביבה מגרסתה המקורית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שיפורי מכוניות אסורים בתכלית בישראל וכמעט כל שדרוג מינורי נחשב כאן ל"שינוי מבנה" לא חוקי. בהתאם לכך מדי פעם המשטרה, כנציגת החוק, יוצאת במבצעי אכיפה מתוקשרים לתפיסת רכבים משופרים שבסיומם כמעט תמיד מופצת לתקשורת תמונה של שוטר במבט נחוש, כאילו שזה עתה מנע פיגוע, המצביע על רכב שהורד מהכביש בגלל שהיה מותקן בו פילטר אוויר פתוח.

    אם זה לא היה עצוב והזוי כל כך  זה היה מצחיק, אבל בעוד שבארץ הקודש למעשה הכל אסור, מסביב לגלובוס שיפורי רכב הם עיסוק לגיטימי לחלוטין ובעוד שיש מדינות בהן קיימת רגולציה מסוימת בנושא יש מדינות כמו בריטניה וארצות הברית בהן כמעט הכל מותר, וכשהכל מותר – לצד אלה שמשפרים את ביצועי המנוע המקורי יש לא מעט שבוחרים לעשות הסבת מנוע מלאה או במילים אחרות שתילה של מנוע עוצמתי ולרוב גדול יותר מזה שהגיע במפרט המקורי של המכונית.

    בארצות הברית מקובל במיוחד לדחוף מנועי וי 8 אמריקאים בשרניים במכוניות ספורט קטנות דוגמת המאזדה מיאטה, אך זה לא עוצר שם ויש גם מי שמשדך בין מנוע של קורבט למיניוואן או למשפחתית אפרורית.

    עוד ב-TheCar:
    קטנטנה שבלעה וי 8
    המכוניות שהתחפשו לבוגאטי ויירון
    תרבות מוטורית? רשמים מביקור באוטומוטור 2017 

    עם זאת, למרות הנאמר,  טויוטה פריוס היברידית היא לא בדיוק המכונית שהייתם מצפים למצוא בה מנוע וי 8 עתיר נפח, אבל זה בדיוק הזיווג שעובדים עליו בימים אלו בסדנת American Racing מניו יורק.

    לא מדובר בסתם מנוע וי 8 אמריקאי שגרתי אלא במנוע המטורף של הדודג' צ'ארג'ר הל-קאט שמגיע מהמפעל עם לא פחות מ- 707 כ"ס, אבל אפילו ההספק הלא שפוי הזה לא נראה קיצוני מספיק לאנשי הסדנה ובעזרת מגדש על גדול יותר ותוכנת מנוע אגרסיבית הוא צפוי להפיק 1000 כ"ס.

    כפי שאתם בוודאי מנחשים, התקנה של מנוע וי 8 עצום בנפח 6.2 ליטרים בתא מנוע שנבנה כדי לאכלס מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי קטנטן היא לא בדיוק מה שנקרא "בולט און" וכדי להשתיל את המנוע האורכי בתא המנוע הרוחבי אנשי הסדנה נאלצו לבנות תת שלדה מיוחדת, לבטל את קיר האש המקורי ולבנות חדש במיקום אחורי יותר, וכן לשנות את מבנה רצפת המכונית ולכלול בה מקום לתיבת ההילוכים ענקית ולמנהרת ההנעה שכן בניגוד להנעה הקדמית של הפריוס המקורית, כאן עוצמת המנוע מועברת לגלגלים הנכונים.

    הפרויקט עדיין לא הגיע לישורת האחרונה שלו ובשלב זה ניתן לעקוב אחר ההתקדמות בעמוד הפייסבוק של הסדנה, אולם לא נראה שציבור אוהבי הפריוס יתחבר לפרויקט.

    אמנם אנחנו לא היינו בוחרים בפריוס, בהפוך על הפוך הרעיון להסב את אחת המכוניות שהכי פחות קורצת לחובבי הרכב למפלצת נהיגה בהחלט מחמם את הלב בערך כמו שהוא תורם להתחממות הגלובלית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הזוג המוזר: מה קורה כשפריוס והל-קאט מזדווגים?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.