• Ad
  • הוקם ועד פעולה נגד ניידות שרות לצמיגים

    בעלי צמיגיות קיימו אמש כנס חרום באיגוד המוסכים, והקימו ועד פעולה. הצעה לנקוט בצעדים כנגד יבואני צמיגים שיפעילו ניידות שירות נדחתה מחשש לעבירה על חוק ההגבלים העסקיים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעלי צמיגיות החברים באיגוד המוסכים קיימו אמש אסיפת חרום שבמהלכה בחרו ועד פעולה שיתאם את מאבקם כנגד החלטת משרד התחבורה להתיר את ההפעלה של ניידות שרות לתיקון צמיגים במתחמים סגורים ובמגרשי חניה.

    במהלך ההתכנסות נדונו השלכות המהלך על עסקי הפנצ'ריות, וכן נבחנו רעיונות ודרכים למאבק כנגד מה שנראה למשתתפים כדבר שעלול לפגוע בהם.

    בדיון הסוער שהתפתח עלו הצעות לנקוט בצעדים קיצוניים, בהם גם הטלת חרם קניות על יבואני צמיגים שיפעילו ניידות כאלה: חלק מן המשתתפים הציעו פשוט לא לרכוש צמיגים מיבואנים שיפעילו ניידות שירות, וכך לאלץ אותם להימנע מפעולה כזאת.

    אלא שרונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, הסביר למשתתפים שהחלטה מתואמת מסוג כזה עלולה להתפרש כעבירה על חוק ההגבלים העסקיים, שהיא עבירה פלילית שדינה קנסות כבדים ואף מאסר, והוא הניא אותם מלנקוט בצעדים מאין אלה.

    לוי גם דרש ממשתתפי הכנס שלא לנקוט בצעדי מחאה ללא תיאום עם הנהלת איגוד המוסכים, וקרא לפנצ'ריות שפרשו מן האיגוד והקימו איגוד מתחרה במסגרת לשכת המסחר לשוב לאיגוד המוסכים כדי לשתף פעולה במאבק.
    למשתתפי הכנס הוסבר שהפעלת ניידות אושרה כבר על ידי ועדת הכלכלה כחלק מחוק רישוי שירותים לרכב. עם זאת, לוי טען בפניהם שיו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, הבטיחו לו אישית שהוועדה תהיה מוכנה לשמוע השגות מאת בעלי הפנצ'ריות, ואם תמצא שיש להכניס שינויים בחוק היא תעשה כך.

    גם בעלי מוסכי מכונאות חוששים מהפעלת ניידות שרות לצמיגים, וזאת מכיוון שלדעתם מרגע שיינתן אישור להפעלת ניידות צמיגים יחל לחץ לאשר את הפעלתן של ניידות לתיקוני מכונאות, וזה כמובן עלול לפגוע בפרנסתם.
    כיום מותר לניידות שירות של חברות גרירה לבצע רק תיקוני חרום לכלי רכב שנתקעו בדרך, ורק במטרה אפשר להם לנוע ולהגיע למוסך, ותיקונים אלה כוללים החלפת רצועות, החלפת מצבר, התנעת רכב, החלפת נורות וכיוצא באלה.

    כפי שפורסם ב-TheCar, רעיון ההפעלה של ניידות לתיקון ולהחלפת צמיגים בדרכים מקודם בעיקר על-ידי חברת 'אוטולוקס', אחת מיבואניות הצמיגים הגדולות בישראל, אשר מבקשת לאמץ שיטה שלדברי בעליה פועלת בהצלחה בחו"ל.

    ניידות שירות לתיקוני צמיגים עשויות לצמצם מצבים שבהם נאלצים בעלי רכב לנוע על צמיגים לא תקינים בדרכם לפנצ'ריות, אשר הופכים שכיחים יותר ויותר ככל שיצרניות רכב משווקות מכוניות ללא צמיגים חלופיים (ובמקומן מציבות ערכות ניפוח שהשימוש בהן יקר מאד).

    כפי שפורסם כאן פנתה אוטולוקס, אשר גם מפעילה רשת צמיגיות, בבקשה לקבל היתר להפעלת ניידות שרות כאלה ממשרד התחבורה, דבר שעורר התנגדות עזה מצד בעלי הצמיגיות.

    על אף שלדברי אוטולוקס אין הניידות הללו מתוכננות לפעול בצידי דרכים אלא רק במתחמים סגורים – גורמים שונים במשרד התחבורה חוששים שאי אפשר יהיה לפקח על כך, ושייווצר סחף ותיקונים יבוצעו גם מחוץ למתחמים המוגדרים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.