• Ad
  • בתערוכת CES שתיפתח בחודש הבא בלאס וגאס תציג הונדה מכונית תצוגה ואופנוע אוטונומי, ובעיקר את חזון התחבורה האישית והשיתופית שלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מגמות הפיתוח הטכנולוגיות החשובות ביותר בכלי רכב בימינו קשורות רובן ככולן לתחום האלקטרוניקה על רבדיו השונים – בחומרה, בתוכנה, ולא פחות חשוב מכך בעיצוב וביישומים חדשים.

     

    Honda R&D Silicon Valley

     

    אחת ההוכחות הדרמטיות לכך היא שתערוכת האלקטרוניקה השנתית הגדולה של לאס וגאס, CES, הפכה זה מכבר לאחת הכוכבות המרכזיות גם בכל מדורי הרכב.
    כמעט כל יצרניות הרכב בעולם, לא רק הגדולות בהן, מכינות הפתעות שונות לתערוכות CES, בין אם בדמות מערכות עתידניות או עכשוויות שמוצגות בה לראשונה בדגמים סדרתיים, ובין אם כמכוניות תצוגה מושכות עניין אשר בעבר היו נשמרות לתערוכות הרכב המרכזיות.

    תערוכת CES הקרובה תיערך בסוף השבוע הראשון של ינואר, והונדה מקדימה כמה ממתחרותיה כשהיא חושפת קדימון ראשון לדגם הקונספט NeuV – כלי רכב קטן וקל שמעוצב כך שיוכל להתרוצץ באזורים עירוניים צפופים ולהתמודד עם מצוקות חניה וגודש תנועה. על גלגליו של NeuV מונח חלק מן החזון של הונדה ל"מערכת סגורה של תחבורה שיתופית" (“Cooperative Mobility Ecosystem”).

    ביום העיתונות הראשון של התערוכה, 5 בינואר, תציג הונדה את NeuV לצידם של דגם קונספט לאופנוע אוטונומי ומוצגים נוספים, ועל הרקע הזה יישמע נאומו של יושיוקי מאטסומוטו, הנשיא והמנכ"ל של מחלקת המחקר והפיתוח של החברה, אשר יחשוף באופנוע התצוגה את "הוכחת היישום של טכנולוגיית הרובוטיקה של החברה", כמו גם שתי שותפויות חדשות עם חברות הזנק.

    בשונה מחברות אחרות, שכבר סיפרו לנו כל מיני סיפורים מרתקים אודות הטכנולוגיות שהן מפתחות, יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפן אמנם מקשטת את התערוכות שלה ברובוטים חביבים מזה כשני עשורים – אבל טרם חשפה בפנינו את כל הקלפים שלה.

    על-פי התמונה הרשמית הבודדת שהונדה צרפה להודעתה לעיתונות יש מצב שעתיד התחבורה לא יקסום למי שממש אוהבים מכוניות וחולמים עליהן בלילות, מפני ש-NeuV אמנם מעוצב כמו מוצר תעשייתי חלקלק ומודרני – אבל משדר קרירות של קופסת קציץ-בשר (קופסת סרדינים למעשה, אבל עם פרופורציות אחרות…).

    With Jeff Conrad at the New York International Auto Show
    אסימו, הרובוט של הונדה, בתערוכת דטרויט

    מצד שני, נא לא להקל ראש במכונית תצוגה שאמורה לתת לנו מושג על הרעיונות של הונדה בתחומי הניידות העירונית, הבינה המלאכותית, Big DATA ורובוטיקה, ובעיקר לנוכח הבטחתה לחשוף שם שיתופי פעולה חדשים שלה "עם מותגים בינלאומיים ועם חברות סטארט-אפ", כלשון ההודעה לעיתונות.

    NeuV נראה כמו הכלאה בין הונדה 'אלמנט' במהדורה מוקטנת לבין הדור הראשון של 'סמארט' ולמכונית הרובוטית של גוגל, והוא מניח מול פרצופנו את העובדה שנתח נכבד מן ההתניידות העתידית של האנושות תהיה בתוך שטחים בנויים וערי ענק.

    אנשי הונדה מבטיחים "לכלול (בתצוגה שלהם באופן כללי) חוויות אינטראקטיביות ועשירות שנועדו להציג את הנתיב הטכנולוגי העתידי אל עבר חווית הניידות החדשה", כזאת שצריכה לסייע לצמצום גודש התנועה (בעזרת) דרכי קישוריות ברכב.

    "למבקרים", מבטיחים אנשי הונדה, "תהיה הזדמנות לבחון הדגמות טכנולוגיות שיש להן פוטנציאל להפוך את חייהם של אנשים לטובים יותר".

    NeuV, לדברי הונדה, היא מכונית חשמלית מתפקדת שאולי מתגברת על הקרירות העיצובית שלה בכך שהיא מצוידת בתוכנת בינה מלאכותית (AI) שאותה מכנים אנשי החברה "מנוע רגש".
    הם גם מבטיחים שהתוכנה הזאת "יוצרת אפשרויות חדשות לאינטראקציה אנושית", אם כי רק בעוד חודש נדע אם הם מתכוונים לכך שבעתיד אנחנו נדבר עם מכוניות, שמכוניות ידברו זו עם זו או שאנשים יהיו מקושרים זה לזה באמצעות המכוניות…

     

    אסימו וחברים במעבדה, מודדים תגובות מוח אנושי
    אסימו וחבר אנושי במעבדה, מודדים תגובות של מוח אנושי

    אפשר אולי להתנחם בעובדה שהתמונה הרשמית של NeuV חושפת את העובדה המרעישה שיש בתוכו גלגל הגה, כלומר שעם כל הדיבורים על אוטונומיה ועל כוונתה של הונדה להציג מכוניות אוטונומיות מייצור סדרתי כבר בשנת 2020 – עדיין אפשר יהיה לנהוג בו, לפחות מידי פעם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הונדה מהמרת על חזון תחבורה שיתופית עם NeuV

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.