• Ad
  • הוא התפרסם לפני כעשור כשהיה הראשון שהצליח לפרוץ לאייפון. כעת הוא חוזר עם הבטחה כי פיתח מערכת נהיגה אוטונומית שנוהגת כמו בני אדם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    546547787898בזמן שענקיות טכנולוגיה כמו גוגל, אפל וטסלה ויצרניות רכב כמו וולוו, מרצדס, ג'נרל מוטורס מוציאות מאות מיליוני דולרים על מחקר ופיתוח של מכוניות שתוכלנה לקחת את ההגה מידיו של האדם ולנהוג בעצמן ממקום למקום, בחור בשם גורג' הוץ, בן 26 מסן פרנסיסקו, טוען שהוא פיתח יכולת שכזו בכוחות עצמו במרתף של ביתו הקטן.
    כזכור, גם חברת אפל הענקית נולדה במרתף ביתי קטן בקליפורניה מרעיון של שלושה חברים, וגם הפעם לא מדובר בסתם פנטזיונר אלא בהאקר בן 26 שברקורד שלו כמה הישגים לא מבוטלים כמו למשל היותו הראשון בעולם שהצליח, לפני תשע שנים בגיל 17 בלבד, לפרוץ ולשחרר את ההגבלות הקשות של אפל במכשירי האייפון של החברה. בהמשך הוא עשה את אותו הדבר גם לקונסולת המשחקים פלייסטיישן 3 של סוני, השתתף בתחרויות האקרים וגויס לעבודה בפייסבוק, בגוגל ובפרויקט ספייסX של טסלה.

    בשלב מסוים הוץ החליט להתמקד ברכישת עוד השכלה פורמלית והחל ללמוד בינה מלאכותית באוניברסיטה. ככל שהעמיק בנושא החל להתעניין במכוניות אוטונומיות והגיע למסקנה שהוא יכול לפתח בעצמו את היכולת הזו ולהפוך אותה לישימה בכל מכונית בעולם בעזרת רכיבי מדף בעלות סבירה לחלוטין.

    עוד ב-TheCar:
    בקרוב: מרוצי פורמולה ללא נהג
    קורעים את וגאס במשקל כבד ללא נהג

    כדי להפוך את החזון מתיאוריה למציאות הוא רכש מכונית אקורה (המותג היוקרתי מבית הונדה) ILX המבוססת על הסיוויק ומצוידת בבקרת שיוט אקטיבית. הוץ התקין ברכב מיני מחשב עם מערכת הפעלה של לינוקס, כמה חיישני GPS, כמה מצלמות פשוטות, מסך גדול בקונסולה המרכזית וג'ויסטיק ובעזרת הרבה חיווט התחבר למחשב הרכב המרכזי.

    הדבר המיוחד באמת בטכנולוגיה של הוץ הוא תוכנת הנהיגה עצמה שלטענתו שונה מאוד ממה שגוגל וענקיות טכנולוגיה אחרות מפתחות.
    בניגוד למערכות המוזנות באין סוף חוקים וכללים נוקשים בסגנון "אם זה קורה אז המערכת צריכה לעשות את זה ואת זה", הוץ החליט לאפשר למחשב ללמוד בעצמו איך נוהגים על ידי תיעוד של נהיגה אנושית.

    5765788

    לדבריו, שילוב בין המידע שנאסף מהחיישנים והמצלמות להנהיגה האנושית שמבוצעת על ידי הג'ויסטיק במקום הדוושות וההגה מאפשר למערכת לדעת כיצד לנוע בצורה אינטואיטיבית ולא באופן מסורבל לפי סדרת חוקים שהוזנו במחשב.

    לטענתו, הצלבה בין הנתונים שנאספו במחשב מ-10 שעות של נהיגה אנושית בכבישים מגוונים למידע שנאסף במקביל על ידי החיישנים השונים מאפשר לתוכנה שלו לנהוג בעצמה ב-99 אחוז מהמקרים ובצורה דומה בהרבה לנהיגה אנושית מאיך שמערכות האוטונומיות אחרות נוהגות.
    הוץ מסביר שכעת הרכב האוטונומי שלו מצויד בהרבה חיישנים יקרים, אבל לאחר שיסיים את הפיתוח בגרסה המסחרית יהיו מותקנות בסך הכל 6 מצלמות פשוטות שעולות דולרים בודדים ושעלות המערכת הכוללת תעמוד על לא יותר מאלף דולרים.

    4565787687על אף שבהחלט יתכן שמדובר בשרלטן וסביר להניח שהתוכנה של הוץ עוד לא לגמרי מבושלת, בתעשייה כנראה מכירים ביכולותיו של הגאון הצעיר, ובכתבה שפורסמה לאחרונה ב"בלומברג עסקים" נטען כי הוץ נפגש עם אלון מאסק, מנכ"ל טסלה, וזה הציע לו לעבוד עבור החברה בתמורה למשכורת שמנה והבטיח לו גם בונוס של מיליוני דולרים רבים ביום שהמערכת שהוא יפתח תותקן ברכבי טסלה במקומה של המערכת מבית מובייל איי הישראלית המצויה היום בדגמי החברה ושולטת על בקרת השיוט האקטיבית ועל יכולות הנהיגה האוטונומיות החלקיות שנוספו למודל S לאחרונה בעדכון התוכנה האחרון של רכבי החברה.

    הוץ דחה את ההצעה בנימוס והשיב למאסק: "אני, כאמור, לא מחפש עבודה, אני רק מאותת לך שפיתחתי טכנולוגיה שתמחץ את כל מה שאתם מכירים".
    בטסלה כנראה לא אהבו את חשיפת פרטי הפגישה במדיה ואחרי פרסום המאמר בבלומברג, מאסק כתב בבלוג החברה: "אנחנו מעריכים מאוד אנשים מבריקים עם רעיונות יצירתיים, עם זאת אנחנו לא סבורים שאדם בודד או אפילו חברה קטנה ללא יכולות הנדסיות נרחבות יוכלו לייצר מערכת נהיגה אוטונומית שניתן להתקין ברכב המשווק לקהל הרחב. לא בטוח שמה שעובד טוב בכביש מוכר יתפקד בכל דרך ומזג האוויר וכדי לשחרר לשוק מוצר שיהיה אמין ובטוח מספיק נדרשים מיליוני קילומטרים ומשאבים עצומים כדי להיות בטוחים שאין במערכת באגים מסוכנים".
    כעת נשאלת השאלה האם התגובה של אנשי טסלה באה בעקבות חשש אמיתי לביטחון הציבור או פשוט מפחד כי מישהו עלול להקדים אותה בפיתוח ממשק נהיגה אוטונומי אינטואיטיבי שכל אחד יוכל לקנות כמוצר מדף במחיר נמוך.

    54655766788

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ההאקר שפרץ לאייפון בנה מכונית אוטונומית במרתף הביתי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.