• Ad
  • מכונת העבירות האמריקאית המדהימה שלקחה את הרכב הקל הצבאי כמה צעדים גדולים קדימה חוזרת לפסי הייצור. בעלי ממון ברפובליקה העממית יוכלו להצטייד בסמל המוטורי האמריקאי, אולם הוא לא ישווק בארה"ב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שמונה שנים לאחר שההאמר האחרון, אולי הרכב הכי פטריוטי שיוצר בארצות הברית מאז ומעולם, ירד מפסי הייצור בקול ענות חלשה, הוא חוזר בגרסה אזרחית מיוחדת לשוק הסיני.
    לא, אנחנו לא מתכוונים לשיבוט הסיני להאמר בדמות Dongfeng EQ2050 שמיוצר ונמכר ברפובליקה העממית כבר מספר שנים, אלא לדבר האמיתי – Humvee זהה ל-H1 המיתולוגי שייוצר בעיר המכוניות של אמריקה, דטרויט.

    הזיכרון החזק ביותר של הישראלים ממלחמת המפרץ הראשונה הם הסקאדים שהטילו אימה ושיתקו מדינה שלמה במשך יותר מחודש, נחמן שי המרגיע הלאומי ודמותו הסאטירית  של סדאם באדיבות יאיר ניצני בתוכנית "העולם הערב" במסגרת שידורי ערוץ 2 הניסיוני.
    בשאר העולם, המלחמה הזו תיזכר כראשונה ששודרה הלכה למעשה בשידור חי.
    השידור המתגלגל העניק הרבה זמן מסך לגנרל שוורצקופף,  לצילומי תקיפות טילים בחזיתות השונות דרך מערכות ראיית לילה ולכוחות הקואליציה במדבר שנעו על רכב האמר H1.

    ההאמר H1 היה מכונת עבירות מדהימה שלקח את הרכב הקל הצבאי שעד אז היה מבוסס על תצורות שונות של ג'יפ או לנד רובר כמה צעדים גדולים קדימה. לאחר סיומו של מבצע "סופה במדבר" החלו כמויות קטנות להמכר גם לשוק האזרחי. בין יתר הרוכשים היה גם ארנולד שוורצנגר שהצטייד במהרה בהאמר שהתאים לתדמית האסטה-לה-ויסטה בייבי שלו בתקופה לפני שהפך למושל קליפורניה חובב הסביבה.

    משום שה-H1 על רוחבו העצום, חלל הפנים המשונה שלו והשימושיות היומיומית המוגבלת שהציג  לא היה מתאים כל כך לשימוש אזרחי, בג'נרל מוטורס שרכשה את חברת  AM ג'נרל שהמציאה את ההאמר החליטו לתכנן דגם נוסף שיעשה שימוש בתדמית של ה-H1 אך יהיה מותאם יותר לסיבוב בסטריפ של לאס וגאס מאשר לכיבוש מדבריות.

    כך נולד ה-H2 הענק שהושק בעידן הפטריוטי שלאחר מתקפת ה-11 בספטמבר. ה-H2, עם קווים רבועים ואלמנטים שיצרו חיבור ישיר ל-H1, בשילוב פגושים אימתניים, מימדים ענקיים – גדולים יותר מכמעט מכל רכב אחר בסביבה, ומנועים עתירי נפח, שידר כוחניות ומראה כללי של "אל תתעסקו איתי" שכל כך התאים למסר שהאמריקאים רצו לשדר באותה תקופה ולפחות בתחילת הדרך הביקוש עלה על ההיצע.

    בהמשך הוצג גם ה-H3 שהציג קווי עיצוב דומים אבל מימדים הרבה יותר שפויים ובמקביל ייצורו של ה-H1 נמשך בהתאם להזמנות הצבא ולהזמנות במספרים נמוכים לשוק האזרחי.

    כמו שההאמר הפך לכוכב בן לילה, באותה מהירות כמעט הוא איבד מזוהרו כשבמחצית השניה של העשור הראשון של המילניום השלישי המודעות לשמירה על הסביבה ולזיהום האוויר שפולטות המכוניות הפכו לנושא משמעותי והשימוש ברכב גדול ומזהם כמו האמר נראה לרבים כאקט אנטי סביבתי. כך הפך ההאמר מאייקון פטריוטי נערץ  לסמל שלילי לחזירות ולחוסר אכפתיות מהסביבה ומהסובבים.

    בארה"ב, שם נרשמו מרבית המכירות של ההאמר, כמות מקלחות הצוננים שקיבלו בעלי האמרים היתה בעלת אפקט משמעותי על המכירות ובשנת 2006 הן התרסקו ב50%. בשנת 2008, כשלקלחת נוסף גם המשבר הכלכלי הגדול, המכירות צללו וכל השנה נרשמו בסה"כ 6000 מסירות של האמרים ברחבי ארצות הברית.

    ב- 2009 הגישה ענקית הרכב ג'נרל מוטורס בקשה להגנה מפני נושים במסגרת הליך של פשיטת רגל. ממשל אובמה הטרי לא יכול היה לתת לחברה הענקית שמפרנסת מאות אלפי עובדים באופן ישיר ועקיף לקרוס ונתן לה מענקים רבים, אך דרש מהנהלת החברה גם לפתוח בצעדי התייעלות. כחלק מאותם צעדים החליטו בחברה להיפרד ממותגים לא רווחים כמו סאטורן, פונטיאק וגם מהאמר.

    כעת מתברר שהמותג יקום בקרוב לתחיה ויותר מעשור אחרי שה-H1 באחרון ירד מפסי הייצור, תושק, כאמור, גרסה אזרחית מחודשת של ה- Humve בחסות בוב לוץ', אחד מהדמויות המרכזיות בעולם הרכב בעשורים האחרונים ומי שהיה סגן נשיר ג'נרל מוטורס ופרש ב-2009 בעקבות המשבר הכלכלי שהביא, כאמור, גם לסגירת האמר.

    לוץ בן ה-85 שעדיין מרגיש צורך לעסוק מדי יום בעשייה מוטורית ייסד ב-2013 את VLF automotive  יחד עם עוד כמה דמויות עם ניסיון רב שנים בתחום המוטורי בהן מנהל בואינג לשעבר והיזם והמעצב הנריק פיסקר – האיש שמאחורי הפיסקר קארמה.

    VLF automotive מייצרת בשלב זה ה-Destino המבוססת על הפיסקר קארמה אך במקום מערכת הנעה היברידית עושה שימוש במנוע וי 8 אמריקאי עצבני בנפח 6.2 ליטרים ואת Force 1 – סופר קאר ספורטיבית במהדורה מוגבלת המבוססת על הדודג' וייפר עם מנוע המפיק 745 כ"ס.

    על אף שה-H1 שונה בתכלית מדגמי החברה האחרים, כיצרנית בוטיק החברה תציע אפשריות התאמה אישית לסינים בעלי ממון שיהיו מוכנים לשלם מעל ל-150 אלף דולרים כדי להפוך לבעלים של הרכב הצבאי האייקוני.

    הייצור של הגרסה המחודשת של ה-H1 נעשה באישור חברת AM ג'נרל ממציאת הכלי המייצרת אותו עדיין במפרט צבאי על פי הזמנה,  אך מאחר שהזכויות על השם "האמר" עדיין שייכות לג'נרל מוטורס ה-H1 יעשה שימוש בשם החיבה שלו Humvee.

    ה-Humvee יוצע עם כמה אופציות ליחידות הנעה שיהיו מבוססות על מנועים מתוצרת GM מדיזל בנפח 6.5  בגרסאות בהספקים שבין 205 ל-250 ועד לבנזין עם מנוע ה-LS3 של הקורבט המפיק 430 כ"ס.

    הרכב יוצע במספר גווני אפור וחאקי והאבזור יכלול מושבי עור, דלתות מלאות ואפילו מערכת סטריאו עם שישה רמקולים.

    על אף שסביר להניח שיש אמריקאים שהיו שמחים להצטייד ב-Humvee חדש, הוא לא ישווק בארץ הדוד סם, זאת משום שלמרות היקפי הייצור הקטנים הוא לא עומד בתנאי הבסיס של התקנות הפוטרות יצרני רכב קטנים מצורך לעמוד במבחני ריסוק ציבוריים ובתקנות זיהום האוויר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ההאמר חוזר לחיים – בסין

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.