• Ad
  • הדור הבא של המכונית המעופפת מתקרב

    מדע בדיוני? כך תראה המכונית המעופפת שתושק במקביל לסיום העבודות על הקו האדום של הרכבת התחתית בגוש דן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכונית מעופפתעל רקע שנים של התחדשות מטורפת במאה ה-20 שבראשיתה מכוניות ומטוסים החלו להופיע בסביבה ולשנות את פני הכדור בו אנו חיים, לכולם היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שההמצאה שתחבר בין המטוס למכונית תופיע ותשנה שוב את עולם התחבורה.

    עם זאת, השנים עברו ולבד מבחוברות קומיקס ובסרטי מדע בדיוני אף מכונית מעופפת לא נראתה באופק ובוודאי שלא בשמיים מעל, וגם בואו של המילניום השלישי לא הביא עימו שום בשורות בתחום.
    לפני כמה שנים הדבר השתנה כשחברה קטנה ממסצ'וסטס שבארצות הברית בשם טרפוג'יה הציגה את ה"טרנזישן" – המכונית המעופפת הראשונה שבאמת עבדה ואף עמדה בכל התקנות והדרישות של הרשויות השונות לשמש ככלי תעופה בשמיים וכרכב על פני הקרקע.

    לכאורה, כבר שלוש שנים כל מי ברשותו סכום של 250 אלף דולרים יכול לרכוש את כלי הכלאיים המיוחד הזה ולעשות בו שימוש על הכבישים הציבוריים באמריקה.

    העניין הוא שמבחינה טכנית אכן מדובר בכלי המשלב בין מכונית למטוס, אולם בפועל הטרנזישן היה יותר מטוס קל עם כנפיים מתקפלות מאשר מכונית מעופפת אמיתית ומעל לכל הוא עדיין דרש מסלול פנוי באורך של לפחות 500 מטרים להמראה ולנחיתה.terrafugia_tf-x_rendering_40logo

    מאחר שקצב ההזמנות לטרנזישן לא בדיוק שבר שיאים, בטרפוג'יה הבינו שיש עוד כמה דברים לשפר ולפני כשנתיים החברה חשפה פרטים ראשונים והדמיות מחשב של ה-TF-X, הדור הבא של המכונית-מטוס.

    מכונית מעופפתכעת, במקביל להודעה על דחיה של שנה-שנתיים בלוחות הזמנים שהוצגו תחילה ודיברו על תחילת שיווק לפני סוף העשור, אנשי טרפוג'יה משחררים כמה איורי מחשב מעודכנים של ה-TF-X וסרטון אנימציה תלת מימדית ריאליסטי במיוחד של החיים הנפלאים עם המכונית-מטוס.

    מעל לכל ניכר כי בשנתיים שחלפו, המהנדסים והמתכננים התאמצו להעניק לאב הטיפוס מראה ומימדים הגיוניים יותר שיקלו את התנועה על הכביש.

    ה-TF-X ישלב בין מנועים חשמליים שיפעילו רוטרים מתקפלים לתוך חצאיות בחלקו התחתון של המרכב ואשר יאפשרו המראה ונחיתה אנכיות כמו במסוק. מנוע בעירה פנימית ישמש לתנועה באוויר ועל הקרקע ומערכת טייס אוטומטי למעשה תבצע בעצמה את מרבית הפעולות בזמן השהייה באוויר בדרך אל היעד שיוזן במערכת הניווט המתוחכמת. כמו כן תהיה גם אופציה של שליטה ידנית. הטווח באוויר או ביבשה יעמוד על כ-800 קילומטרים.

    בטרפוג'יה מסבירים שה-TF-X יאפשר גם למי שאינו טייס מיומן ליהנות משלל היתרונות של שילוב בין מטוס למכונית ולטענתם נהג ממוצע לא יצטרך הדרכה של יותר מ-5 שעות כדי לדעת איך להפעיל את המכשירים ולהשתמש ב–TF-X.

    בטרפוג'יה עוד לא מדברים על המחיר, אך טוענים שמכיוון שלכלי הזה יש פוטנציאל מספרי גדול בהרבה מלטרנזישן ניתן להעריך שהמחיר לצרכן יוכל להיות נמוך יותר.

    בהנהלה במסצ'וסטס מאמינים שה-TF-X יגיע לשווקים בשנת 2021 – אותה שנה בה הרחק הרחק, אי שם בלבנט, עוד מיזם תחבורה גרנדיוזי בדמות הרכבת התחתית בגוש דן אמור להתממש.

    האם החזון העתידני של מכונית מעופפת יתגשם לפני הגעת הרכבת הקלה הראשונה לתחנה בתל אביב? ימים יגידו.

    עוד ב-TheCar: 

    המכונית המעופפת של בואינג נמכרה
    מחפשים מכונית לא שגרתית? מצאנו משהו בדיוק בשבילכם

    terrafugia_tf-x_rendering_34logo_0

    מכונית מעופפת

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.