• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    00303_aFdySf5DIpI_1200x900לא פעם אני תמה ומנסה להבין מה מביא אנשים להשקיע כל כך הרבה זמן, אנרגיות וממון בשיפוץ ושחזור רכבים שגם כשהיו חדשים לא הלהיבו ובוודאי שהיום הם לא עומדים בשום סטנדרטים מינימליים ואין להם שום ערך אספני אמיתי.

    אבל השבוע, לרגע, ממש התרגשתי וקיבלתי פרפרים בבטן כשנתקלתי ב"קרייגסליסט", לגמרי במקרה, במודעה למכירת טריומף הראלד קבריולט מודל 1963.

    ההראלד היה אחד הדגמים הבסיסים בהיצע של היצרנית הבריטית שסיימה את חייה בשנת 1984.
    הדגם יוצר בין השנים 1959-1971 והוצע בגרסות סדאן, קופה, סטיישן וגג נפתח וכלל הנעה אחורית, מנועים בנפח שבין 1.0 ל-1.3 ליטר ועיצוב נאה.
    האקזמפלר הספציפי שמוצע כעת למכירה בתמורה לסכום מכובד של 7500 דולרים בארצות הברית שרד את השנים במצב טוב ועבר לאחרונה שחזור מלא שאפילו כלל את הפרדת המרכב מהשלדה.

    על אף שאין ספק שמדובר במכונית בריטית ותיקה ששופצה היטב, מבחינה הגיונית לא הייתי אמור להתרגש מדי גם מהרכב הזה ולא להבין מה מביא אדם להשקיע כל כך הרבה בשיפוץ רכב כזה, אך כאמור הפעם ממש לא נותרתי אדיש.

    עוד ב-TheCar:
    הקטנה של פורד חוגגת 40
    הייתם משלמים 200 אלף שקל על סוסיתא?
    פינת המציאות: קנה אחת קבל עוד אחת במתנה

    00Y0Y_3GymTAiDbYI_1200x900

    13647252_1048174695276939_809394177_oלפני המון שנים, קצת אחרי שבגרוש היה חור, בימים בהם טלכרט לטלפון הציבורי היה אמצעי התקשורת הנייד הכי מתקדם שניתן היה  לשים עליו את היד, שי, חבר ילדות ושותף לשיגעון המוטורי שלי,  נתקף בתשוקה עזה לטופלס בדמות מכונית בלי גג.

    בדיקה קצרה של מצב המזומנים בחשבון שלו וההיצע המוטורי באותם ימים בארץ הקודש היה צריך להביא כל בן אדם שפוי למסקנה שחלום המכונית פתוחה כנראה נועד להישאר בגדר פנטזיה, לפחות בשנים הקרובות. אבל הבחור היה נחוש בדעתו להגשים את החלום.
    כבר בשלבי החיפוש הראשוניים אחרי נטולת הגג לשי היה ברור שזה לא יוכל להיות שום דגם ספורטיבי אייקוני, אבל הבעיה היא שהתקציב שלו לא הספיק אפילו לדגמים הכי ישנים והכי פחות נחשקים ללא גג.

    ואז, יום אחד, אחרי שכבר לתומי חשבתי שהוא ירד מהרעיון, קיבלתי  שיחת טלפון נלהבת. "קניתי!!! טריומף הארלד 63'. אני מאושר. אמנם היא במצב לא משהו, הבאתי אותה על גרר, תבוא מהר לראות אותה!", הפציר בי שי והוסיף: "אבל אתה מבטיח שאתה לא צוחק עליי".

    בדרך כלל אני מאוד משתדל לעמוד בהבטחות שלי, אבל כשראיתי לראשונה את "הכלה" פשוט לא יכולתי לשלוט בעצמי ובמשך רבע שעה לפחות התגלגלתי מצחוק עד שהצלחתי להוציא משפט שלם מהפה: "כן, היא במצב לא משהו…".

    האמת ש"לא משהו" היה האנדרסטייטמנט של האנדרסטיימנט ולקח לי לא מעט זמן להאמין ששי אשכרה שילם כסף בעבור ערימת הג'אנק הזו ולא היה זה שקיבל מהבעלים תשלום בעבור פינוי המטרד מהחניה.

    13711598_1048176725276736_595424704_o

    המנוע דפק, תא הנוסעים היה הרוס לחלוטין, הצבע היה גמור, הפחחות… על הפנים. אבל כל אלה היו זוטות לעומת הזעזוע האמיתי שקיבלנו כשבחנו את השלדה וגילינו מעיכה מטרידה באזור חיבור המתלה הקדמי שמשום מה המוכר "שכח" לספר עליה ואם זה לא מספיק הרי גם שהרכב לא עבר מספר שנים טסט שנתי וקיבל רישוי אדום, מה שאמר שעל מנת להחזירו לכביש שי יצטרך להעביר אותו בדיקה מקיפה במכון התקנים.

    אהה ועוד משהו קטן – זו כלל לא הייתה גרסת הקבריולט של הדגם, אלא הראלד עם גג קשיח שאמנם ניתן לפירוק בקלות אך לא כולל את  מנגנון הגג מתקפל הסופר נדיר במחוזותינו.

    ניתוח רציונלי של המצב היה מביא כל אדם בר דעת להרים ידיים, אבל שי החליט לא לוותר ובנחישות פעל להחזרת עטרה ליושנה לגמרי לבד בפרויקט שנמשך מספר שנים, במקביל לשירותו הצבאי בחיל האוויר.

    שי לא חיפף בשום פרט: בנה מחדש את תא הנוסעים, הסיר את כל שכבות הצבע וחומר הפחחים מהרכב ושחזר את המרכב באהבה למצבו המקורי. במקביל הוא בנה את מערכת החשמל מאפס, השיג מנוע טריומף בנפח גדול יותר מסוסיתא ועשה לו אוברול בחצר.

    בניגוד לימים אלה, בהם eBay ושאר אתרים ברשת משמשים כמחסן חלפים אינסופי לכל משפץ של רכב אספנות, באותם ימים רחוקים לא ממש היה אינטרנט ולא היתה ברירה אלא לכתת רגליים בין חנויות חלפים עם מלאים ישנים ופירוקיות מבולגנות, וגם לצאת להרבה סיורים בחיק הטבע – לא כדי להתפעם מפריחת האירוסים אלא כדי לאתר "פינות חמד" רחוקות מהעין בהן אנשים נהגו להפטר ממכוניותיהם הישנות.
    יום אחד החיפושים העלו שלל רב בדמות הראלד נטושה, אמנם ללא רישיונות ומספרים אך עם שלדה ישרה לחלוטין ועוד שלל חלפים שימושיים.
    עד מהרה הרכב התורם נגרר לחניה הציבורית בה חנתה ההראלד מפרויקט השיקום של שי.

    כמו במבצע צבאי החברים גויסו לסוף שבוע של עבודה מאומצת במסגרתו התורמת פורקה לחלוטין מכל חלקיה ברי השימוש ובעיקר מהשלדה הישרה שהופרדה מהמרכב והחליפה, לאחר ניקוי יסודי וזיפות, את השלדה העקומה ברכב של שי שהחל לקבל סוף סוף צורה של משהו שאולי יוכל יום אחד לחזור לכביש.

    13702366_1048175811943494_309449545_o

    תקצר היריעה מלהתעכב על כל הסיפורים הקשורים בהשגת חלקים לרכב הזה, אך קשה לשכוח גם את התרומה המשמעותית ביותר שלי לפרויקט בדמות איתור מהאוויר תוך כדי טיסה במסוק יסעור למשימה במסגרת שירותי הצבאי, בה הצלחתי לראות פגר הראלד מרקיב בשדה באזור השרון שכלל מנגנון נדיר לגג המתקפל וחלונות צד תואמים.

    מאחר שבאותה תקופה לא היו מכשירי ניווט אזרחיים מיד רצתי לטייס וביקשתי שיכתוב לי את הנ.צ המדויקת של המקום כדי שאוכל להגיע לשם ולפרק את החלק מהרכב הנטוש.בסופו של דבר הפרויקט הושלם בהצלחה רבה. המכונית עברה את הבדיקה של מכון התקנים וחזרה לכביש ובזכות השיפוץ היסודי נמצאת, אמנם אצל בעלים אחרים, בשימוש עד עצם היום הזה.

    אם גם בכם בוערת התשוקה להראלד, תהא הסיבה אשר תהא, ואתם מתקשים למצוא אקזמפלר ראוי בארץ הקודש, הרכב שמוצע כעת למכירה ברשת בהחלט יכול להיות זה שיגשים את החלום שלכם. 70-75  אלף שקלים פנויים בבנק יהפכו אתכם לבעליו החוקיים כאן בארץ הקודש.

    כך תגשימו את חלום מכונית האספנות שלכם בקליק אחד

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הגרוטאה שריגשה אותנו

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.