• Ad
  • הגיע לקצה המסלול: כריס אוונס פורש מ"טופ גיר"

    אחרי עונה אחת בלבד, בעקבות ביקורות קטלניות ולנוכח רייטינג שלא הצליח להתרומם, כריס אוונס, שסומן כיורשו של ג'רמי קלארקסון, הודיע על פרישתו מ"טופ גיר"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחרי שניסה במשך שישה פרקים להיכנס לנעליים העצומות שהשאיר אחריו ג'רמי קלארקסון, כריס אוונס, המנחה הראשי הנוכחי של תוכנית הרכב הפופולרית בעולם – "טופ גיר", הודיע אתמול אחר הצהריים בציוץ בזו הלשון בחשבון הטוויטר שלו: "פורש מטופ גיר, ניסיתי כמיטב יכולתי אבל לפעמים זה לא מספיק".

    על אף שעל המסך היה נראה כי היחסים בין אוונס לשותפו להנחיה מאט לה-בלאנק האמריקאי (המוכר כג'ואי מסדרת הקאלט "חברים") היו מצוינים ונטולי עקיצות הדדיות שהיו אופייניות לצוות המנחים הקודם קלארקסון, מיי והאמונד, כשהמצלמות כבו האידיליה כנראה לא נמשכה ושמועות על חיכוכים בין השניים פורסמו לא פעם בחודשים האחרונים.
    לפני כשבוע המתח כנראה הגיע לשיאו ועל פי מקורות הקשורים בהפקה לה-בלאנק הציב למפיקים אולטימטום: " או הוא, או אני".

    אוונס, לה-בלאנק והסטיג בימים שמחים יותר
    אוונס, לה-בלאנק והסטיג בימים שמחים יותר

    עוד ב-TheCar:
    המנחה החדש של טופ גיר: ג'ואי מ"חברים"
    מנחי טופ גיר חוזרים עם תוכנית רכב חדשה באמזון
    ג'רמי קלארקסון עשוי להשלח ל-3 שנים בכלא בארגנטינה

    בנוסף יש לציין שהרייטינג לא התרומם במהלך העונה ולא הצליח להתקרב לנתונים שהושגו בתקופת קלארקסון, שכזכור פוטר בעקבות תגרה עם עוזר הפקה בסיומו של יום צילומים מתיש.

    על אף שאין ספק שההפקה לחצה, מאחורי הקלעים, על אוונס לפרוש, הוא החליט לשמור על דיפלומטיות וסיכם את הציוץ שלו בפרגון: "הצוות שעובד על התוכנית הוא יותר ממבריק, אני מאחל להם רק טוב".

    בערב אוונס פרסם הודעה רשמית וגם בה הקפיד לפרגן ולא להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה: "מעולם לא עבדתי עם צוות מחויב וחדור מטרה כמו הצוות שעבדתי איתו ב-12 החודשים האחרונים. אני מרגיש שההחלטה לפנות את הבמה היא הדבר הטוב ביותר שאני יכול לעשות כדי לעזור לתוכנית להצליח. למרות שאני פורש אני ממשיך להיות מעריץ ענק של התוכנית, כך תמיד היה וכך תמיד יהיה. אני אישית אמשיך להתמקד בקריירה הרדיופונית שלי".

    כעת נשאלת השאלה מי יתפוס את מקומו של אוונס בצוות המנחים. האם כל כובד המשימה יוטל על לה-בלאנק, האם יצטרף לצוות מנחה חדש או שמישהו מנבחרת הכתבים או מנחי משנה של התוכנית במתכונתה הנוכחית יקודם לעמדת מנחה מוביל לצידו של לה-בלאנק.
    בקרב חובבי הרכב יש ציפיה שכריס האריס, ללא ספק הכתב המקצועי ביותר בצוות טופ גיר היום ומי שנחשב על ידי רבים עוד לפני ליהוקו של אוונס כמועמד טבעי לרשת את מקומו של קלארקסון, יתפוס את המשבצת הבכירה.

    מעבר למנחה הבעיה היא בפורמט שדומה יותר מדי לזה של קלארקסון, מיי והאמונד
    מעבר למנחה הבעיה היא בפורמט שדומה יותר מדי לזה של קלארקסון, מיי והאמונד

    אנו, אישית, חושבים שהמשימה שהוטלה על אוונס הייתה בלתי אפשרית מלכתחילה ומועדת לכישלון קולוסאלי מראש.

    אוונס אמנם לא ממש הבריק, אבל ספק אם קיים מישהו שהיה יכול לעשות זאת ולמרות כל הנאמר עליו לפחות חלק מהכתבות שהגיש היו מוצלחות למדי.
    לטעמנו גם לה-בלאנק, שאמנם עובר טוב יותר מסך, לא הצליח להיות שום דבר מעבר לחיקוי דהוי של צוות המנחים המקורי.
    כמו כן, לא לגמרי ברור מה המפיקים חשבו לעצם כשהם בחרו באדי גורדון. אמנם לבחור יש רקורד מוטורי מכובד כמי שהיה בעבר בעליה של קבוצת פורמולה 1 בה גדלו נהגים גדולים כמו מיכאל שומאכר ודיימון היל, אבל ללא ספק אודישן מצולם קצר היה צריך להביא למסקנה שהוא לא עובר מסך ודמותו פשוט לא מתאימה לצוות התוכנית המוטורית.

    כך גם לגבי נהגת המרוצים ומלכת הרינג, סבין שמידט, שכיכבה בכמה כתבות ב"טופ גיר" בעבר וצורפה אף היא לצוות כחלק ממסע רכש היסטרי מטורף במסגרתו גויסו כל מי שפעם הלהיבו על המסך של "טופ גיר" (כמו, אגב, לה-בלאנק ואוונס שהגיעו לתוכנית לאחר שהרשימו בסיבובים מוצלחים בפינה "כוכב במכונית במחיר סביר").

    כמנחה שמידט לא הצליחה לפתח לעצמה אישיות טלוויזיונית מעניינת ולמרות זמן מסך רב שניתן לה היא נשארה חד-גונית ובלתי ניתנת להבנה עם מבטא גרמני כבד.

    שתי נקודות האור היחידות של העונה לטעמנו הם הסייד-קיקס – כריס האריס שהביא למסך הטלוויזיה את יכולות הנהיגה הוירטואוזיות שלו ואת הרהיטות שהתפתחה בהנחיה בפלטפורמות אינטרנטיות, ורורי ריד, עיתונאי די אלמוני שזכה במשרה החלומית לאחר שנענה לאתגר שהציבו מפיקי התוכנית ושלח אודישן מצולם באורך 30 שניות. רורי פדה את הקרדיט שניתן לו בכמה כתבות טובות שהזכירו את קלארקסון בראשית דרכו.

    כמו שאנו רואים זאת, הבעיה הגדולה של "טופ גיר" במתכונתה החדשה היא שהיא לא ממש חדשה ובעיקר קרובה מדי לתוכנית שעשו קלארקסון, מיי והאמונד ומרגישה (כמו גם חלק מהפרקים מהעונות האחרונות עם הצוות המקורי) כחיקוי של עצמה הכולל מחזור של אותם חומרים מוכרים ולעוסים למדי.

    ממש כמו בברקזיט, נראה שגם במקרה זה הבריטים לא חשבו עד הסוף ואין ספק כשבהנהלת ה-BBC החליטו לזרוק את הביצה שהטילה להם במשך כל כך הרבה שנים ביצי זהב בשל תקרית שולית, היו צריכים שם להמציא גם את "טופ גיר" מחדש ולא לנסות לשכפל את המתכונת המזוהה כל כך עם צוות המנחים הקודם.

    ההתפטרות או הפיטורים של אוונס צריכים לשלוח את אנשי ה-BBC לחשב מסלול מחדש ולנסות להמציא פורמט רענן ומקורי לתוכנית רכב חדשה שתכבוש את העולם. אנחנו, אגב, בכלל לא בטוחים שהחבר ג'ואי צריך להיות שם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.