• Ad
  • שוברים את החומה הסינית? אחרי שנים בהן מכוניות מתוצרת סין לא זכו להצלחה במערב, פורד הודיעה כי הדור הבא של הפוקוס יגיע לשוק האמריקאי היישר מהרפובליקה העממית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    מה יגיד טראמפ?

    בין אם ידעתם את זה או לאו, חלק לא מבוטל מהמוצרים שאתם קונים – מצעצועים זולים, דרך פריטי לבוש ועד אביזרים לבית, מכשירי חשמל, אלקטרוניקה והסמארטפונים המשוכללים ביותר – נושאים, לרוב בפינה נסתרת, את התווית "מייד אין צ'יינה".

    עם זאת, על אף שכיום נראה שהאנשים מבינים שלא כל מה שמיוצר ברפובליקה העממית הוא "זבל סיני", עד היום ובניגוד להערכות מראשית המילניום בכל הנוגע לרכבים יש איזשהו טאבו ומכוניות סיניות ממש לא הצליחו לפרוץ לשווקי המערב.

    יתרה מזאת, על אף שנראה שרוכשי המכוניות כבר התרגלו לכך שלא כל מכונית יפנית מיוצרת בארץ השמש העולה ולא כל מכונית צרפתית באמת מיוצרת במולדת הבאגט, לדוגמה קורולה היפנית מגיעה אלינו מטורקיה, מאזדה 2 מתאילנד, סוזוקי סלריו מהודו, מגאן הצרפתית מפורטוגל, קשקאי היפנית מאנגליה וג'טה הגרמנית ממקסיקו ועוד ועוד, גם יצרני הרכב הגדולים, שכמעט כולם מחזיקים בסין מפעלים, לא העזו עד היום לשווק את הסחורה הסינית שלהם במערב.

    מתברר שבקרוב זה ככל הנראה עומד להשתנות בגדול ואחרי שבלחץ הנשיא טראמפ קונצרן פורד ביטל את תוכניתו להקמת מפעל גדול במקסיקו, בשבוע שעבר התברר שהפוקוס הבאה תגיע לארצות הברית מסין ותהפוך למעשה למכונית "מייד אין צ'יינה" הראשונה שתימכר בכמויות גדולות במערב.

    עוד ב-TheCar:
    פורד יוצאת למלחמת עולם בשוק החלפים והטיפולים לרכב 
    מכונית סינית שברה את כל השיאים בנורבורגרינג 
    טראמפ מחזק את מאזדה, סובארו ומיצובישי בישראל

    פורד אמריקה פרסמה את תוכניות הייצור שלה לשנים הקרובות ועושה רושם שבקונצרן החליטו לשמוע בעצת הממשל החדש ומעבר לביטול הקמת המפעל בארץ השוכנת מדרום לארצות הברית, מחליפיהם של דגמים מסוימים המיוצרים כיום מחוץ לארצות הברית יחזרו הביתה.
    בין היתר הלינקולן נוויגייטור, פורד אקספדשיין, רכב פנאי נוסף חדש מתוצרת פורד וגם הברונקו המדובר ייוצרו כולם במפעלים ב"חגורת החלודה".

    עם זאת, כדי לשמור על רווחיות ומחיר תחרותי לצרכן, כאמור, הדור הבא של הפוקוס לא ייוצר במפעל במישיגן בו מיוצר כיום הדור השלישי של המשפחתית הקומפקטית, אלא יעשה דרך ארוכה מהמפעל בדרום אסיה לאולמות התצוגה צפון אמריקה.

    בפורד טוענים כי שילוב בין החלטה להסב את המפעלים בצפון אמריקה לייצור דגמים בהם שולי הרווח גדולים יותר, ביטול התוכנית המקורית להקים מפעל ייצור במקסיקו וההחלטה לייבא את הפוקוס החדשה מסין מסוגלים לחסוך לקונצרן לא פחות ממיליארד דולרים.

    ג'ו הינריקס

    "אני חושב שכל עוד למוצר יש 'אבא טוב' ללקוחות לא יהיה אכפת לקנות מכונית שמגיעה מסין ממש כמו שאין להם בעיה לקנות אייפון שמיוצר שם. בכל מקרה מציאת דרך חסכונית לייצר את הפוקוס תאפשר לנו להפנות משאבים לכיוונים של צמיחה עבור החברה בין אם מדובר בפיתוח רכבי ספורט, בטכנולוגיה אוטונומית או במעבר לכלי רכב חשמליים", אמר ג'ו הינריקס, נשיא ומנכ"ל מערך התפעול העולמי בפורד, והוסיף: "כל זאת מבלי שנצטרך לפטר אף עובד כאן בארצות הברית".

    בניגוד לציפיות של לא מעט אנשים, הנשיא טראמפ, אשר ביקר בעבר באופן גלוי ובוטה את התוכניות של יצרני הרכב המקומיים ופורד בפרט להעביר פסי ייצור אל מעבר לגבולות ארצות הברית, בחר הפעם שלא להגיב ולא צייץ דבר בטוויטר על ההחלטה של פורד.
    כעת נשאלת השאלה אם הבחירה של הנשיא לשמור על דממת האלחוט נובעת משינוי סגנון או קשורה יותר להבטחה של פורד לכך שאף עובד אמריקאי לא יאבד את משרתו כתוצאה מהמעבר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האמריקאים ינהגו בפורד פוקוס מתוצרת סין

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.