האם סוזוקי מצאה פתרון לבעיית הבלמים בסלריו?

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

דובר מטעם סוזוקי בבריטניה מסר שמהנדסי החברה גילו מה הבעיה שגרמה לאובדן בלמים במהירות גבוהה, ושהחלקים הנחוצים לביצוע קריאה לתיקון יישלחו בקרוב. הבעיה מוגבלת כנראה רק למכוניות בעלות הגה ימני

דובר מטעם חברת סוזוקי בבריטניה אישר אתמול בהודעה לעיתונות שמהנדסי סוזוקי מצאו את הסיבה לכשל שגרם למכוניות מדגם סלריו לאבד את יכולת הבלימה שלהן במהירות של 130 קמ"ש.

לדברי אנשי סוזוקי, החברה כבר מכינה חלקים לביצוע קריאה לתיקון במכוניות שנמכרו בבריטניה, אוסטרליה וניו-זילנד, וקריאה כזו צפויה להיות מוכרזת בקרוב.
כפי שפרסמנו כאן, הכשל בבלמים של שתי מכוניות סוזוקי סלריו התגלה במהלך מבחנים שביצעה מערכת העיתון הבריטי 'אוטוקאר' במסלול ניסויים סגור.
במהלך המבחנים, לאחר סדרת בלימות ממהירויות נמוכות, בוצעה בדיקת בלימת חרום ממהירות של 130 קמ"ש, ובשלב זה נתקעה הדוושה במצב הנמוך ביותר שלה, הבלמים לא תפקדו לחלוטין, והבוחן נאלץ לעצור את המכונית באמצעות בלימת מנוע ובלם-היד.

מכונית המבחן, אשר שימשה יום קודם לכן בהשקה לעיצונות הבריטית, הוחלפה מיד על-ידי נציגי סוזוקי, אלא שאותה תופעה בדיוק חזרה על עצמה גם עם המכונית המחליפה.
בעקבות הכשל השני עצרה סוזוקי את המכירות של סלריו בבריטניה, וביקשה מכל הלקוחות שכבר קיבלו אותן לא לנהוג בהן. סוזוקי שלחה בבהילות צוות של מהנדסים של החברה מיפן לבריטניה כדי לבחון את המכוניות.

אתמול (ב') פרסם דובר החברה בבריטניה הודעה לפיה מהנדסי סוזוקי איתרו את הסיבה לכשל וכי יש להם פתרון שכבר הוכיח את עצמו בבדיקות פנימיות של סוזוקי.
"אנחנו בסוזוקי מציבים את הבטיחות ברמת החשיבות העליונה", נכתב בהודעה, "ואנחנו מצפים להחזיר את המכניות ללקוחות בהקדם האפשרי… התיקון על ידי סוזוקי כבר מיושם, ואספקת רכיבי הבלמים הנדרשים צפויה בשבועות הקרובים… סוזוקי רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להתנצל בפני לקוחותיה, וגם להודות להם על ההבנה והסבלנות שלהם בעניין זה."

עד לביצוע הפיזי של תיקון הבלמים מספקת סוזוקי ללקוחותיה בבריטניה מכוניות חלופיות.

ככל הידוע, הכשל בבלמים והקריאה לתיקון נוגעים אך ורק למכוניות בעלות הגה ימני אשר מיוצרות בתאילנד, ולא נמצאו במכוניות בעלות הגה שמאלי וגם לא במכוניות עם הגה ימני שמיוצרות בהודו, במפעל של מארוטי (ומיועדות לשוק ההודי).

סלריו, מחליפתה של אלטו, צפויה להיות מושקת אצלנו בישראל בהמשך השנה (עם הגה שמאלי כמובן…)

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.