• Ad
  • היום אחר הצהרים צפויות להגיע לשערי נמל רוטרדם שבהולנד 18 משאיות. הדבר שמבדיל אותן ממאות המשאיות הפוקדות את הנמל מדי יום הוא העובדה שאת הדרך לנמל, מכל קצוות אירופה, הן עשו בצורה אוטונומית לחלוטין, ללא נהג, באתגר מיוחד שעשוי לבשר על מהפכה של ממש בתחום ההובלה היבשתית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    4354554אם במקרה יצא לכם לנוע בימים האחרונים בכבישים המהירים של אירופה ולראות כמה משאיות הנוסעות בעצמן ללא נהג, אתם יכולים להיות רגועים, לא דפקתם את הראש אחרי שגמרתם את כל הבקבוקנים הקטנים במיני-בר החופשי במלון, אלא נתקלתם באחת מהשיירות האוטונומית במשקל כבד שעושות את דרכן ממקומות שונים ברחבי היבשת הישנה אל עבר רוטרדם שבהולנד.

    מדובר ב- European Truck Platooning Challenge – מסע שארגנה הולנד, המכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, במטרתה להעלות לסדר היום של קובעי המדיניות ביבשת את האפשרויות שמציעה הטכנולוגיה המודרנית בשינוע מטענים על הכבישים.

    התאחדות יצרני הרכב האירופים (ACEA) סבורה שהתערבות ושיתוף פעולה של האיחוד האירופי חיוניות על מנת לאפשר לקבוע תקנות וחוקים אחידים שיאפשרו להמשיך להשקיע בפיתוח השלב הבא של התחבורה האוטונומית.

    עוד ב-TheCar:
    הממשל האמריקני משקיע 4 מיליארד דולר במכוניות אוטונומיות
    ההאקר שפרץ לאייפון בנה מכונית אוטונומית במרתף הביתי
    גוגל – מאחורייך: אפל שכרה בסיס צבאי לפיתוח מכונית אוטונומית

    במסע האתגר לוקחים חלק 6 יצרני משאיות אירופאיים הכוללים את וולוו, דאף, איווקו, מרצדס, סקניה ומרצדס.
    כל אחד מהיצרנים שלח למשימה שלוש משאיות שיצאו ממטות היצרנים לפני מספר ימים בדרכן אל נקודת הסיום היום בהולנד.321235676788

    המשאיות של כל אחת מהקבוצות מבוססות על דגמים בייצור סדרתי וכוללת מערכות שכבר הגיעו לשווקים שמציעות פונקציות אוטונומיות חלקיות כמו בקרת שיוט אקטיבית ומערכת בלימת חירום אוטומטית. במשאית המובילה של כל קבוצה הותקנו חיישנים מתקדמים, מכ"מ ומצלמות היקפיות שמעניקים לה יכולות אוטנומיות מלאות ובעזרת תקשורת אלחוטית המשאית המובילה יוצרת קשר ומעבירה את נתוני הדרך תוך 0.1 שניות למשאיות האחרות בשיירה.

    התקשורת וזמן התגובה הסופר מהירים של המערכות האוטונומיות (לשם השוואה זמן, תגובה של נהג ערני ממוצע עומד על כ-1.4 שניות) מאפשר למשאיות להיות צמודות ולנוע במהירות תלת ספרתית במרחק של 15 מטרים אחת מהשניה בלבד, דבר שכמובן חוסך מקום בכבישים וחשוב מכך מקטין את ההתנגדות לאוויר ותורם להפחתה של כ-10 אחוזים בצריכת הדלק וברמות פליטות המזהמים.

    בשלב זה, בעיקר בשל סיבות רגולטוריות, במשאית המובילה של כל קבוצה התמקם גם נהג אנושי המסוגל בכל רגע נתון לקחת בזריזות את הפיקוד על המשאית המובילה ועל הצמד שבעקבותיה.

    אם שום דבר לא ישתבש, מחר בשעות אחר הצהרים המשאיות של שש הקבוצות יגיעו אל יעדן הסופי בנמל רוטרדם בתקווה כי האירוע הססגוני יבשר על נקודת מפנה שתוכל לשנות את פני התחבורה היבשתית באירופה.

    435336788

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם משאיות אוטונומיות יכבשו בקרוב את אירופה? אתגר המשאיות ללא נהג מגיע לקו הסיום

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.