• Ad
  • האם ישראלים ירכשו מכוניות באינטרנט?

    קבוצת קל אוטו השיקה אתר מסחר אלקטרוני למכוניות, אשר לטענתה יחליף את פעילויות "אתרי הקופונים" באתר שהוא "הבעלים" של הסחורה. האם מדובר בשינוי אפשרי בהרגלי הצריכה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת קל-אוטו, אשר עוסקת בין השאר בהשכרת רכב ובליסינג ומתכננת להנפיק בקרוב מניות לציבור, השיקה אתמול (ב') את אתר המסחר האלקטרוני 'קארביי' (CARBAY) אשר נועד למכור מכוניות "אפס קילומטר" שנרכשות מיבואני הרכב השונים על-ידי 'קל אוטו'.

     

     

     

    לטענת אבי צור, מנכ"ל קל אוטו, מדובר במהפכה צרכנית מפני שזהו אתר הסחר האלקטרוני הראשון בישראל אשר מוכר לציבור מכוניות שבבעלות מי שעומדים מאחורי האתר, להבדיל מ"אתרי קופונים" שקיימים כיום, בעיקר בתחום שנקרא "אפס קילומטרים".

    לדברי צור, רוב האתרים שקיימים כיום באינטרנט הישראלי ועוסקים לכאורה במכירת מכוניות מציעים "סחורה" שאיננה שלהם וגם "לא עומדים מאחוריה". במילים אחרות, אתרים אלה הינם אגריגטורים שאוספים הצעות של חברות ליסינג שונות ומציעים אותם הלאה לציבור. כאשר לקוח "רוכש" מכונית מאתר כזה הוא למעשה קונה "קופון" אשר מפנה אותו למוכר האמיתי של המכונית, כלומר אל חברת הליסינג. בכל מקרה של בעיה, כך צור, "אתרי הקופונים" לא יכולים לעמוד מאחורי הלקוח היות שלא הם ביצעו את העסקה מולו.

    'קארביי', לעומת זאת, מציעה לדברי צור את המכוניות שהיא עצמה רוכשת מיבואני הרכב, ובמקביל מציעה גם שירותי טרייד-אין, מימון וביטוח.

    השוק שבו פועלת 'קארביי' הוא בעיקר "שוק האפס קילומטרים" אשר נולד בחסות משרד התחבורה לפני ארבע שנים ואשר מהווה כיום כבר למעלה מעשרה אחוזים מכלל המכירות של רכב חדש בישראל. בפועל מדובר ב"מסלקה" אשר באמצעותה חותכות כל חברות הליסינג "קופון" על גבם של כלל הלקוחות הפרטיים של רכב חדש בישראל במובן זה שהיבואניות שומרות על מחירי מחירון גבוהים, מעניקות ממחיר זה הנחות לחברות הליסינג, וחברות הליסינג חולקות את ההנחה הזאת במידה קטנה עם הלקוחות ועם מתווכים כמו אתרי הקופונים.

    יש שטוענים שבתנאי השוק הנוכחיים "מכבסת האפס קילומטרים" היא שמחזיקה חלק מחברות הליסינג בחיים היות שאלה מתקשות מאד להרוויח בשוק הליסינג המסורתי.

    דוגמא מסחרית תיאורטית למצב הנוכחי היא מכונית שמחיר המחירון שלה 133 אלף ש"ח אשר נמכרת לחברת ליסינג בהנחה של 20%, כלומר תמורת 106 אלף ש"ח. חברת הליסינג מוכרת את המכונית ללקוח תמורת 115 אלף ש"ח כאשר עלות המכר שלה, כולל תשלום ל"אתרי הקופונים" היא 5,000 ש"ח. לכאורה, הלקוח "חסך" סכום מאד מכובד של 18,000 ש"ח, אלא שבפועל כל הלקוחות הישירים של אותו יבואן משלמים מחיר גבוה בהרבה מכפי שהיו משלמים לולא כל השיטה הזאת הייתה מתקיימת.

    "שוק האפס קילומטרים" כולל כיום גם דגמים חדשים, למשל מיצובישי ASX שמכירתה בישראל החלה ממש לאחרונה, אבל גם "רכבי גיול" – כלומר "סחורה" שיבואני רכב "נתקעו איתה" והם חייבים למכור במהירות בטרם יחלפו 12 חודשים מתאריך הייצור של המכוניות, וכן דגמים שהוחלפו בדגמים חדשים. לצורך הדוגמא, מחיר המחירון של מיצובישי ASX החדשה בגרסתה הבסיסית הוא 133 אלף ש"ח, ונכון לרגע פרסום הידיעה היא מוצעת באתרי האינטרנט 'קארקוסט' ו'מוטודיל' תמורת 120 אלף ש"ח, באתר קארקליק תמורת 119,600 ש"ח, וב'קארביי' תמורת 121 אלף ש"ח.

    צריך להדגיש ש'קארביי' לא המציאה את השיטה הזאת ואינה אחראית לה בשום אופן. "קומבינת האפס קילומטרים" התקיימה גם לפני 'קארביי' ותוסיף להתקיים איתה או בלעדיה, וכל עוד שאנשי משרד התחבורה לא יבינו עד כמה גדולה הטיפשות שלהם, אשר יצרה את המצב הזה מלכתחילה.

    'קארביי' היא גם לא הפלטפורמה הראשונה למכוניות אפס קילומטר אשר מופעלת על-ידי חברת ליסינג: לחברות הליסינג וההשכרה 'אוויס', 'אלדן', 'ליס פור יו' ואחרות ישנם אתרי אינטרנט שבהם מוצעות למכירה "מכוניות אפס קילומטר", וגם חברת הליסינג הגדולה ביותר – שלמה סיקסט – מציגה באתר שלה מכוניות אפס קילומטר למכירה.

    לדברי צור, אשר בסופו של יום הקים במסגרת חברת 'קל אוטו' מיזם שמנגיש לציבור בדרך נוחה ומשוכללת יותר את מכוניות ה"אפס קילומטר", מדובר בשוק שמגלגל כיום לפחות 30,000 מכוניות בשנה. לדבריו, יתרונות 'קארביי' עבור הלקוח בשוק הזה הם ראשית לכל העובדה שמי שמוכר את המכוניות הוא זה שמבצע את העסקה מול הלקוח – ולכן גם אחראי כלפיו – וכן המגוון הרחב של דגמים שמוצעים, ויוצעו בעתיד. 'קארביי', אמר צור במסיבת העיתונאים שבה נחשף האתר, "היא פלטפורמה עבור כלל יבואני הרכב".

    כאשר נשאל האם 'קארביי' ו'קל אוטו' לא מתחרות למעשה ביבואניות הרכב הדגיש צור שהחברה לא מייבאת מכוניות אלא מציגה לציבור את מה שהיבואניות מציעות, וכן שהיא תהווה פלטפורמה גם עבור יבואנים מקבילים.

    אחד החידושים העיקריים של קארביי הוא שהאתר מאפשר לבצע את כל תהליך הרכישה, המימון והביטוח באמצעות האינטרנט, ואף לקבל את המכונית שנרכשה במסירה אישית עד לבית. כך נחסכת מן הלקוח התרוצצות בין אולמות תצוגה שונים. לדברי צור, כמו שבשווקים אחרים לקוחות התרגלו לבצע סקר שוק ולרכוש באמצעות האינטרנט, כך יקרה גם בענף הרכב, והתופעה הזאת כבר גרמה לכך שמספר הביקורים של לקוחות באולמות תצוגה של יבואנים לפני רכישת מכונית הצטמצם מכחמישה בעבר לשניים כיום.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.