• Ad
  • קברניטי כלמוביל חזרו בסוף השבוע ממשא ומתן עם יצרנית הרכב הקוריאנית אבל שומרים קרוב לחזה את שאלת 135 אלף השקלים: האם יצליחו להתמודד מול מחיר הפצצה של ספורטאז'?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסוף השבוע שעבר, לאחר שהשתתפו איתנו בהשקה הבינלאומית לעיתונות של 'טוסון' החדש, טסו לצ'כיה קברניטי חברת 'כלמוביל', יבואנית יונדאי, כדי לדון עם היצרן על התמחור בישראל של הקרוס-אובר החדש והנוצץ שלהם.

    יונדאי טוסון החדש: האם כלמוביל תצליח להביא את ה-1.6 האטמוספירי ב"מחיר פצצה"?

    לו הייתה מתבקשת שם העדות שלנו לגבי מה קורה כרגע בשוק הישראלי היינו מסכמים זאת כך:
    להימור המוצלח ביותר של שנת 2015 בשוק הרכב קוראים קיה ספורטאז', ועד שלא יעלו על כבישי ישראל 10,500 יחידות ממנו נמצאים כל שאר יבואני הרכב במגננה.

    עם תג מחיר מפתה של 135,000 ש"ח לקרוס-אובר חתיכי למראה, אוטומטי, ומאובזר לא רע, ירו קיה והיבואנים שלה לישראל לכל הכיוונים ופגעו לא רק בקטגוריה הטבעית שלו – קרוס-אוברים בגודל בינוני – אלא גם בפלחי שוק אחרים שמנסים למכור כלי רכב במחירים דומים, למשל מכוניות משפחתיות קומפקטיות (קטגוריית 'קורולה') או קרוס-אוברים קטנים (קטגוריית ג'וק).

    עד עתה, מאז שקיה שיגרה אלינו את הפצצה שלה, הפך ספורטאז' 1.6 לאחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר בישראל – וזהו ככל הנראה הכלי הנמכר ביותר בקרב לקוחות פרטיים. בסיכום שבעת החודשים הראשונים נמכרו ממנו 4,767 יחידות.

    לא זאת אף זאת: גרסת ה-1.6 לא חיסלה את מכירת שאר הגרסאות, ובמקומות שונים יש מצב שהיא אולי אף האיצה אותה. בנוסף ל-1.6 נמכרו גם 2,270 ספורטאז'ים אחרים (2.0 ליטר מאובזרים ו-4X4), כך שספורטאז' מככב בראש הטבלה עם 7,037 יחידות.

    לאנשי כלמוביל, היבואנית הגדולה בישראל, יש סיבות טובות להביט על המהלך של טלקאר, יבואנית קיה, בעיניים כלות.
    יונדאי ix35, שהוא אחיו הכמעט תאום של ספורטאז', מיוצר גם הוא עם מערכת הנעה דומה (1.6 ליטא אטמוספירי ותיבה אוטומטית) ולקראת סוף ימיו אפשר אולי היה לרקום מהלך דומה מול היצרן, ולזעזע את השוק באותו אופן.

    זה לא קרה, וכך מסתכם סך המסירות של ix35 בשבעת החודשים הראשונים ב-2,724 יחידות, שזה אמנם סכום נחמד אבל קצת נמוך כשמדובר בדגם שיכול היה להימכר במחירי חיסול באחרית ימיו.

    נכון, ספורטאז' מגיע מסלובקיה ו-ix35 מדרום קוריאה, יונדאי מוכרת בדולרים וקיה הימרה על אירו – אבל מהלך כזה לא מתכננים ברגע של שינויי מטבע אלא בעבודה עמלנית והרבה חודשים מראש.

    עד כאן עדותנו לגבי העבר, וכעת, לאחר שהסתיימה המערכה הראשונה, ברור ששני הצבאות נערכים לקרב הבא: יונדאי החליפה כעת את ix35 ב'טוסון', שאת המבחן הראשון שלו פרסמנו כאן, ואילו קיה תשיק ספורטאז' חדש בחודש הבא, והוא צפוי בישראל אי שם ברבעון הראשון של השנה הבאה.

    היות ש'טוסון' הבא יגיע אלינו מצ'כיה, וייאבק בתנאים שווים מול ספורטאז' העתידי (לכל הפחות בכל הקשור לעלויות הייצור), מעניין לדעת האם אנשי יונדאי ויבואניהם לישראל הצליחו לטקס עצה (ובל נשכח שלפחות 3,000 ספורטאז'ים נוספים, מן הדגם היוצא, עדיין תלויים מעל לראשיהם).

    כך או אחרת ברור שתוצאת המשא ומתן תקבע אם יונדאי תוכל להשיב עטרה ליושנה ולכבוש מחדש אל ראשות טבלת המכירות של קרוס-אוברים בישראל (כפי שעשה הדור הראשון של טוסון בשנת 2004), או שהיא תתמקם אי שם באמצע בגלל מחיר שלא יהיה תחרותי מספיק מול המתחרים הרבים בסגמנט הזה.

    במהלך ההשקה ניהלנו לא מעט שיחות עם קברניטי כלמוביל בעניין המחירים, ועל אף שבאותה עת הם עדיין נמצאו לפני המו"מ בצ'כיה הם נשמעו כאילו שסיכוייהם לשוב משם עם עסקה טובה נמוכים מסיכויי נתניהו להביא לביטול הסכם הגרעין עם איראן.

    לדבריהם, אנשי היצרן כל כך בטוחים בעצמם ובמוצר שלהם, לנוכח השיפורים הטכנולוגיים שהוכנסו בו, עד שקשה לראות אותם מביטים ימינה ושמאלה כדי לבחון מה מציעים המתחרים שלהם.

    חמור מכך: אנשי היצרן ככל הנראה בכלל "לא סופרים" מתחרים מאוד ראויים (לדעתנו) בסגמנט הזה כמו ניסן קשקאי, ואל האח למחצה קיה ספורטאז' הם מתייחסים כאל טעון טיפוח בגלל שלטענתם זהו "רכב בעל מנוע מיושן שכלל לא עומד בתחרות מול הדגם החדש שלהם".

    אנחנו, כמובן, בולעים את ההערה הסרקסטית "אחלה מחשבה, אבל הטבלה לא משקרת", ומעדיפים לשקוע בהרהורים נוגים אודות יהירות שאולי טמונה בטענה שלהם לפיה בשוק הקוריאני יונדאי נחשבת יוקרתית יותר וקיה כמותג זול (רצינו לומר להם שברחוב המסגר מדברים עברית ולא קוריאנית, אבל שתקנו בגלל הנימוס).

    כאשר אנשי יונדאי מסמנים את המתחרים שלהם הם מדברים על הונדה CR-V (שמן הדור היוצא שלו נמסרו בישראל 537 יחידות ב-7 חודשים) ועל פורד קוגה (שממנו נמסרו 74 יחידות השנה) או על סובארו פורסטר (712 מסירות) ומאזדה 5-CX שמן הדגם שלפני מתיחת הפנים שלו נמסרו 1,911 יחידות.
    משום מה הם לא סופרים גם את מיצובישי אאוטלנדר (3,330 יחידות), וגם 'קשקאי', שאליו הם לא רוצים להתייחס כמתחרה, מכר בתקופה זו 1,571 יחידות.

    הם, מצידם, מקפידים ליצור את הרושם ש'טוסון' החדש לא עתיד להיות רכב זול.

    העניין הוא שלצרכן ישראלי, אולי בשונה מעמיתו הדרום-קוריאני, יש טבע מוזר: הוא לא אוהב לשלם הרבה, ובעיקר במקום שבו הוא יכול לשלם פחות…

    בימים הקרובים, עם תחילת מכירתו בישראל, תפרסם כלמוביל את מחירי גרסאות ה-2.0 ליטר האטמוספירי של ix35, וסביב אוקטובר תחל גם המכירה של גרסאות ה-1.6 ליטר טורבו.
    אם אנשי כלמוביל שבו מצ'כיה עם מחירים מנצחים לגרסאות אלה, הרי שבא לציון גואל.
    גם אם לא, אבל הם חזרו עם הבטחה שבעתיד תשווק אצלנו גרסת ה-1.6 ליטר האטמוספירית החלשה יותר, ובמחיר טוב – גם אז יש להם סיכוי להשיב מלחמה שערה.

    נכון לכתיבת שורות אלה טרם יצא "עשן לבן" מהשיחות שנוהלו בצ'כיה, כך לפחות מספרים לנו, וכמו בשיחות שקדמו להסכם עם איראן הצדדים מצהירים שהשיחות ימשכו…

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם יונדאי תצליח לפתח פצצה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.