• Ad
  • דאצ'יה דאסטר חדש בישראל: 105,000 ש"ח לאוטומטית

    הדור החדש של הקרוסאובר המצליח של דאצ'יה מבוסס על קודמו אך מעוצב בעיצוב עדכני ומציע איכות משופרת ותוספת אבזור. תחום הבטיחות עדין לוקה בחסר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דאצ'יה השיקה היום בישראל את הדור החדש של 'דאסטר', רכב הפנאי הקומפקטי והמצליח שלה אשר נחשף לראשונה במהדורתו העדכנית בתערוכת פרנקפורט האחרונה. דאצ'יה דאסטר החדש שומר על המתכון של קודמו כאלטרנטיבה לרכבי פנאי יקרים ואופנתיים, תוך שהוא מיוחד ביכולת שטח לא מבוטלת כבר בגרסת ההנעה הקדמית, וביכולת טובה בדגמי ההנעה הכפולה. מחירו של הדגם המחודש עלה מעט, והגרסה האוטומטית, עם מנוע טורבו-דיזל עולה החל מ-105 אלף ש"ח.

    דאסטר המחודש בנוי על הפלטפורמה המיושנת למדי של הדור היוצא, והוא כמעט זהה לו בכל הממדים – בסיס גלגלים, רוחב, אורך וגובה. הוא גם משמר, בכוונה, את קווי העיצוב הכללים של הדגם היוצא אם כי אלה עודכנו כך שהכלי נראה מודרני ומעט יותר אגרסיבי, עם פנסים נאים יותר, קו חלונות מוגבה ופגושים קרביים יותר. גם הפנסים האחוריים עוצבו מחדש ומזכירים מעט את אלה של ג'יפ 'רנגייד'. הדור הקודם, כזכור, הוצג כבר בשנת 2009, והמידה החשובה ביותר שנותרה זהה היא מרווח גחון של 21 ס"מ – גבוה יותר מאשר ברוב הקרוסאוברים וברבים מן הג'יפים האמיתיים.

    תא הנוסעים עוצב מחדש, מתגים שונים עודכנו ונראים הרבה יותר איכותיים ואחרים מוקמו מחדש לשיפור הארגונומיה. נהיגת התרשמות קצרה במסגרת ההשקה בארץ מעלה שיפור משמעותי בתחום בידוד הרעשים, מה שמשפר מאד את תחושת האיכות הכוללת.

    אין כל שינוי בגזרת המנועים ותיבות ההילוכים: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר (בהספק של 125 כ"ס), או טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר (בהספק של 109 כ"ס) שמקורם ברנו, עם תיבות הילוכים ידנית או אוטומטית-רובוטית בעלת מצמד כפול. התיבה האוטומטית מוצעת רק בדגם הדיזל, ואילו גרסת הנעה כפולה מוצעת עם מנוע טורבו-דיזל ורק עם תיבה ידנית.

    נקודת תורפה של דאסטר, על אף השיפורים הרבים שבוצעו בו, היא בתחום הבטיחות שבו הוא עדין מפגר באופן ניכר אחרי דגמי רנו או הנהוג בכלל בתעשיית הרכב כיום. לדאעסטר החדש אין בלימת חירום אוטונומית או מערכות בטיחות אקטיביות אחרות, לכן הוא קיבל רק 3 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP. אלה אמנם 3 כוכבים לפי התקן המחמיר, העדכני, כלומר שמבחינה פאסיבית הוא בטוח יותר מהדאסטר היוצא, (שקיבל שלושה כוכבים לפי תקן ישן יותר), וכן קיימת בו – בגרסה המאובזרת – מערכת להתרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, ועדין – ללא מערכות בטיחות מתקדמות זה נותר התחום החלש של דאסטר.

    דאסטר כולל מערכת התרעה בהתקנה מקומית, מתוצרת 'מובאון' הקוריאנית, עם התרעת התנגשות שכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים, והוא מקבל ציון טוב במדד הבטיחות האומלל של משרד התחבורה, מה שממחיש את העיוות של שיטת הדירוג הזאת.

     

     

    נוסף לעיצוב מחדש של תא הנוסעים ולשיפור ניכר של איכות החומרים ושל בידוד הרעשים, דאסטר החדש עבר  שדרוג של רמת הציוד והאבזור. כבר בגרסת האבזור הבסיסית, שמכונה 'לאורט', אפשר למצוא מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 7 אינטש שמחוברת למצלמת חניה, וכן בקרת שיוט, כיוון חשמלי למראות והגה מצופה עור.

    ברמת הגימור 'פרסטיג' נוספים אביזרי מותרות שלא היה נהוג למצוא בעבר בדאצ'יה, למשל בקרת אקלים אלקטרונית, כניסה והתנעה ללא מפתח ומצלמה עם תצוגה הקפית של 360 מעלות, כמו גם חישוקים קלים בקוטר 17 אינטש במקום חישוקי הברזל בקוטר 16 אינטש של רמת האבזור הבסיסית.

    מחיר הבסיס של דאסטר נותר ללא שינוי, ומתחיל ב-90 אלף ש"ח לדגם הבנזין הידני (רמת גימור 'לאורט'). מחיר גרסת הדיזל האוטומטית הוא 105 אלף ש"ח לרמת גימור 'לאורט' ו-111 אלף ש"ח לרמת גימור 'פרסטיז". מחיר גרסת ההנעה הכפולה, ברמת גימור פרסטיג', נותר 120 אלף ש"ח.

    צילומים: רונם טופלברג וגיל מלמד

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.