• Ad
  • ג'יפ רנגייד בישראל: קרוסאובר קטן במחיר גדול

    במה שעשוי להיות המהלך השיווקי האחרון של ג'יפ תחת היבואן הנוכחי מושק 'רנגייד' שמבוסס על מכלולים של פיאט במחיר שלקוח מעולמה של אאודי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בדיוק לפי התוכניות שאותן חשפה יבואנית קבוצת קרייזלר, חברת "מכשירי תנועה", בתחילת השנה, ורגע לפני הודעתה הדרמטית אודות העברת זיכיון היבוא של קבוצת קרייזלר לידי חברת סמל"ת, החל בימים אלה השיווק 'ג'יפ רנגייד' – קרוס-אובר קטן על-בסיס הפלטפורמה והמכלולים העיקריים של פיאט 500X.

     

    2016 Jeep® Renegade Latitude

     

    'רנגייד' הוא "כרטיס הכניסה" למשפחת ג'יפ, והנשק של מותג השטח המפורסם ביותר בעולם אל מול גל המיני-קרוס-אוברים דוגמת ניסאן ג'וק וסוזוקי 'ויטארה', אבל מחיר הגרסה הבסיסית שלו, בעלת הנעה קדמית, מתחיל ב-170 אלף ש"ח שהם כ-30 אלף ש"ח יותר ממחיר הגרסה המקבילה של פיאט 500X (שהיא בעצמה בין היקרות בקבוצת המיני-קרוס-אוברים) וכ-40 אלף יותר מ'ויטארה'.

    גרסת ההנעה הכפולה המאובזרת מוצעת תמורת 218 אלף ש"ח, וזהו מחיר גבוה יותר ממחירי גרסאות ההנעה הכפולה המאובזרות של קרוס-אוברים בגודל בינוני דוגמת מאזדה CX-5.

    מצד אחד, הרושם הוא שברמת מחירים כזאת 'רנגייד' לא יכול להיות יותר מאשר קוריוז בקרב מתחריו, אולם לא מן הנמנע שזהו רק סימפטום למאבקי הכח שאולי התנהלו מאחורי הקלעים בדרך להעברת זיכיון היבוא מידי 'מכשירי תנועה' לסמל"ת.

    מבלי לקבוע שזה באמת מה שקרה במקרה שלפנינו, מן המפורסמות הוא שכאשר יצרן מחליט "לייבש" את הנציג שלו בישראל (ולצורך העניין בכל שוק בעולם) הוא פשוט מציע לו מחירים שאין דרך להתמודד איתם.

    זאת, לטענת שלמה שמלצר ז"ל ושותפו דאז שלומי פוגל יבדל"א, הייתה דרכה של סקודה להראות להם את הדרך למכירת זיכיון היבוא של המותג לחברת צ'מפיון מוטורס, ובימים קרובים יותר לאלה זה גם היה חלק מטקס הפרידה של קיה מחברת סמל"ת, לקראת העברת זיכיון היבוא לחברת טלקאר.

    כמובן שיש גם אפשרויות אחרות, אבל מה שבטוח הוא שאם יאשר הממונה על ההגבלים העסקיים את עסקת העברת זיכיון היבוא לידי סמל"ת אפשר לצפות לשינוי דרמטי במיצוב של ג'יפ ושאר מותגי קבוצת קרייזלר בישראל – ובכלל זה גם במחירו של 'רנגייד'.

    פוזה בחוץ, פונטו בפנים

    כאמור, 'רנגייד' מבוסס על מכלולים משותפים עם המיני-קרוס-אובר של פיאט, 500X, ושניהם בנויים על אחד מגלגוליה המודרניים, המוארכים והמורחבים של פלטפורמת ה'פונטו', אשר פותחה בתחילת שנות האלפיים יחד עם ג'נרל מוטורס – בימים שבהם זו החזיקה בכ-20% ממניות הקבוצה האיטלקית.

    בשונה מן העיצוב העגלגל, עם נגיעות ה'רטרו', של המוצר האיטלקי, הגרסה האמריקנית שואבת מן המסורת של ג'יפ ומאופיינת בעיצוב קובייתי, אגרסיבי ומעט מצועצע.
    המידות של 'רנגייד' זהות לאלה של 500X, עם בסיס גלגלים באורך של 257 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ ואורך של 425 ס"מ. רנגייד גבוה יותר מ-500X בכ-6 ס"מ ומיתמר לגובה של 166 ס"מ.

     

    2016 Jeep® Renegade Latitude

     

    רנגייד מגיע ארצה בשלב זה בשתי גרסאות.
    הגרסה הבסיסית היא בעלת הנעה קדמית, מה שאולי נשמע כמו חילול קודש עבור המותג ג'יפ אבל זאת איננה פעם ראשונה שבה מוצע "ג'יפ" נטול יומרות שטח.
    גרסה זאת מונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר שמספק 140 כ"ס ו-23.5 קג"מ, שמחובר לתיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה. מדובר באותם מכלולי הנעה שמקדמים את 500X בישראל.

    הגרסה הבכירה של רנגייד ראויה יותר למותג 'ג'יפ' בזכות הנעה כפולה, אלא שהמנוע מותקן בפלטפורמת ההנעה הקדמית הזאת לרוחב הגוף, ולכן אין זאת הנעה כפולה קלאסית וקבועה אלא הנעה קדמית עם הנעה כפולה "לפי דרישה": מצמד מטיפוס 'האלדקס' מעביר את הכח לגלגלים האחוריים בעת הצורך, ואילו הנהג יכול לבחור בנעילת המערכת לטובת הנעה כפולה קבועה.

    בגרסה הבכירה מוצעת גם מערכת "בקרת מצבי שטח" בסגנון Terrain Response, ומרווח הגחון גדול יותר: 19.8 ס"מ לעומת 17.5 ס"מ בגרסת ההנעה הקדמית.

    גם גרסת ההנעה הכפולה מונעת באמצעות אותו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר, אלא שכאן הוא מספק 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ והוא מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית בעלת 9 יחסי העברה – אותה תיבה שמותקנת גם ב'צ'רוקי'.

    גרסה נוספת שמוצעת בעולם, אבל עדיין לא מיובאת לישראל, היא גרסת "שטח" תחת סמל 'טריילהוק', עם תיבת העברה ומרווח גחון מוגבה מעט יותר של 21 ס"מ.

     

    2016 Jeep® Renegade ‘Dawn of Justice’ Special Edition.

     

    גרסת ההנעה הקדמית מוצעת ברמת גימור 'לונגיטיוד' עם מערכת מולטימדיה מקורית, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, פנסי ערפל עוקבי פניה וחישוקי "16.

    גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת גימור 'לימיטיד' שבה נוספים לרשימה הקודמת גם בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, גג שמש פנורמי, חישוקי 17 אינטש, והכי חשוב: מערכות התרעת התנגשות והתרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה.

     

    2016 Jeep® Renegade Trailhawk

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.