• Ad
  •  גילוי נאות: פיג'ו וסיטרואן חושפות נתוני צריכת דלק בעולם האמיתי

    אחרי שבשנה האחרונה קיבלנו אישור רשמי למה שתמיד ידענו - יצרניות הרכב עובדות עלינו בעיניים בכל הנוגע לנתוני צריכת הדלק, בפיג'ו, סיטרואן ו-DS החליטו בסוף השבוע לפרסם נתוני צריכת דלק מציאותיים על כבישים ציבוריים ל-30 גרסאות שונות של דגמי הקונצרן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משאבת דלקבשנה האחרונה הכותרות הראשיות זעקו את מה שכל מי שמחזיק רכב חשד מזמן: כל יצרניות הרכב עובדות עלינו בעיניים בכל הנוגע לנתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים שהן מפרסמות בקטלוגי הכרומו הנוצצים שלהן.

    המפץ הגדול החל לאחר שהתברר שקונצרן פולקסווגן השתיל תוכנה זדונית במחשבי הניהול של מנועי הדיזל שלו אשר שינתה את נתוני המנוע בעת ביצוע מבחני צריכת דלק וזיהום אוויר, אבל לכולם ברור לחלוטין שפולקסווגן לא לבד וראוי להזכיר גם את מיצובישי, סוזוקי ויצרניות נוספות שכבר הודו כי השיגו נתוני צריכה לא מציאותיים בזכות כל מיני טריקים מתוחכמים יותר או פחות.

    ריבוי הפרשות שנתגלו וההערכה כי ההבדלים בין נתוני היצרן הרשמיים לצריכה בפועל גדלו בשנים האחרונות באופן משמעותי ליותר מ-35 אחוזים בממוצע הביאו לדרישה לקביעת סטנדרט חדש לבחינת נתוני צריכת דלק בעולם האמיתי.

    ועדה מיוחדת של האיחוד האירופי החליטה לפני כשנתיים על שינוי נוהל המבחנים החל מסוף 2017, אך בעקבות לחץ של יצרניות רכב רבות שטענו כי עליהן להתכונן לשנויים, התקנות החדשות נדחו למועד מאוחר יותר.

    בקבוצת PSA הצרפתית החליטו שלא לחכות לכניסתן לתוקף של אותן תקנות  ופרסמו בסוף השבוע נתוני צריכת דלק בעולם האמיתי על כבישים ציבוריים של 30 דגמי ליבה של פיג'ו, סיטרואן ו-DS, בהתאם למודל שגובש על ידי האיחוד האירופי.

    עוד ב-TheCar:
    יצרני הרכב יפרסמו נתוני צריכת דלק אמיתיים? – ממש לא בקרוב
    לחיים: בניו זילנד החלו לתדלק מכוניות בבירה
    כבוד הראב הפך לטבעוני? ראב 4 היברידי במבחן

    בניגוד למבחן הנוכחי המגוחך שעל פיו נקבעים נתוני צריכת הדלק הרשמיים של כל היצרניות, אשר מבוצע בתנאי מעבדה על מסוע וכולל מסלול של בסך הכל 11 קילומטרים מהם 4 קילומטרים המדמים נהיגה בעיר במהירות של עד 50 קמ"ש וכוללים כמה האצות ובלימות ושבעה קילומטרים "בין עירוניים" במהירות ממוצעת של 63 קמ"ש ועד מקסימום 120 קמ"ש וללא מזגן ושיפועים בכביש, בקונצרן פיג'ו-סיטרואן נטשו את המעבדה ויצאו לכבישים הציבוריים באזור פריז למסלול באורך של 88 קילומטרים שכלל 25 קילומטרים בעיר, 40 קילומטרים בכבישים בין עירוניים מהירים ועוד 23 קילומטרים בכבישים צדדיים באזור הררי. מעבר לנהג המבחן, על כל מכונית הועמסה גם מזוודה במשקל 20 קילוגרם והמזגן פעל לאורך כל מסלול המבחן.
    עד סוף השנה בקונצרן מתכוונים לפרסם נתוני צריכת דלק אמיתיים של עוד 20 דגמים של החברה.

    התוצאות על הכביש היו, כצפוי, לא ממש דומות לאלו שהושגו בתנאי מעבדה ובכל הדגמים שנבדקו נמצאו הפרשים משמעותיים שבין 20  ל-40 אחוזים המבטאים צימאון עודף של בין 1.2 ל-2.7 ליטרים דלק יותר על כל 100 קילומטרים של נסיעה.
    בין הדגמים שנתוניהם פורסמו היו גם מספר דגמים רלוונטיים מאוד לשוק הישראלי כמו פיג'ו 308 עם מנוע 1.2 טורבו המפיק 130 כ"ס (אך עם תיבה ידנית) שהציג צריכת דלק ממוצעת של כ-15 קילומטרים לליטר בתנאי אמת לעומת 21 קמ"ל בתנאי מעבדה, פיג'ו 2008 המחודשת עם מנוע 1.2 ליטרים עם 110 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית שרשם 14 קילומטרים לליטר לעומת כמעט 21 קמ"ל בתנאי מעבדה, סיטרואן C4 פיקאסו דיזל אוטומטית עם 15.1 קמ"ל בעולם האמיתי לעומת 25 בתנאי מעבדה, סיטרואן ברלינגו 1.6 דיזל ידני 16.1 קילומטרים לליטר במציאות אל מול 23 בפרוספקט ו-DS3 עם מנוע 1.2 ליטר עם 110 כ"ס עם 16 קמ"ל על הכביש לעומת 23 על מסוע במעבדה.

    יתכן שיהיו מי שירימו גבה ובהעדר פתיחות דומה מצידם של יצרנים אחרים יתייגו מעתה את המכוניות של הקונצרן הצרפתי כלא ממש חסכוניות בתנאי אמת, אך לטעמנו אין ספק שמגיע לקברניטי PSI  כל הכבוד על ההחלטה האמיצה להפגין שקיפות ולהודות בכך שהנתונים שהובלטו עד כה בקמפייני הפרסום, בפרוספקטים ובאולמות התצוגה משוללים כל קשר ממשי למה שניתן להשיג במציאות.

    בקונצרן, אגב, מתכוונים בקרוב להשיק באתרי המותגים סימולטורים לנהיגה חסכונית המבוססים על מגוון נתוני האמת שאספו במהלך המבחנים שנערכו ויאפשרו למשתמשים לראות כיצד סגנון הנהיגה האישי שלהם משפיע על צריכת הדלק וכיצד ניתן לנהוג באופן חסכוני יותר.

    PSA-RDE-02

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.