• Ad
  • גוגל לא לבד: דאע"ש מפתחת מכוניות אוטונומיות

    בזמן שבגוגל חולמים על עתיד ללא הרוגים בכבישים, בארגון המדינה האסלאמית מפתחים טכנולוגיה לכלי רכב אוטונומיים שיהפכו למכוניות תופת שיזרעו פחד ואימה בבירות המערב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ppptארגון המדינה האסלאמית משקיע בימים אלה משאבים רבים בפיתוח רכבים בעלי יכולות אוטונומיות, כך עולה מדבריו של ד"ר ג'יימי שיאה, סגן המזכיר הכללי של אגף אתגרי הביטחון של נאט"ו
    מסתבר שלא רק גוגל, טסלה, אפל וחלק מענקיות הרכב סבורות שבעתיד הלא רחוק המכוניות ינהגו בעצמן ממקום למקום, וגם במחלקת המחקר והפיתוח של דאע"ש, הממוקמת ברקה שבסוריה, מאמינים בטכנולוגיה מתקדמת כדרך להגשים את מטרות הארגון.

    כמו בסרטוני התעמולה המזעזעים אך המושקעים של הארגון, גם במקרה זה נעשה שימוש בידע ובטכנולוגיה מערבית במטרה להילחם בקדמה מתוך חזון להנחיל את חוקי השריעה הפרימיטיביים על כמה שיותר אנשים.

    עוד ב-TheCar:

    השרברב שתובע את פורד בגלל דאעש
    המכונית של גוגל נכנסה באוטובוס
    כך הפכה גוגל, בשקט בשקט, ליצרנית מכוניות

    עם זאת בניגוד לגוגל, יש להניח שצוותי הפיתוח של דאע"ש לא ממש משקיעים מאמצים גדולים בפיתוח אלגוריתמים מורכבים לזיהוי הולכי רגל ומניעת פגיעה בהם וגם הקפדה על חוקי התנועה ככל הנראה לא נמצאת בראש סדר העדיפויות. נראה שעיקר תשומת הלב מופנה לפיתוח יכולת יעילה לשליטה מרחוק ברכב למטרות טרור ולמעשה מדובר במעין מזל"טים על גלגלים.
    יתרה מזאת, לאור העובדה כי כלי הרכב האוטונומיים של דאע"ש מיועדים לשימוש חד פעמי כמכוניות תופת, נראה כי עיקר המאמצים של צוותי הפיתוח של הארגון הוא בבניית טכנולוגיה לא יקרה במיוחד שניתן להתקין בקלות ובמהירות על כמעט כל רכב.

    בדאע"ש מפתחים מכונית תופת ללא נהג. עיבוד מחשב אילוסטרציה
    בדאע"ש מפתחים מכונית תופת ללא נהג. עיבוד מחשב אילוסטרציה

    אמנם עד כה לא נראה כי חסרים לארגון תומכים פנאטיים נלהבים המשתוקקים להקריב את חייהם בפעולות טרור להרג המונים, אך לאור התבוסות האחרונות והאבידות הכבדות שספג הארגון בסוריה, יתכן כי בהנהגת דאע"ש הגיעו למסקנה שעדיף למצוא דרכים יעילות יותר לזרוע פחד וטרור ברחבי העולם.

    בשנים הקרובות יותר ויותר מכוניות אוטונומיות צפויות לעלות על כבישי מדינות המערב כחלק מניסויים מתקדמים של ענקיות הטכנולוגיה בתחום ודבריו של ד"ר שיאה מאוששים את החשש הגדול שארגוני טרור ובראשם דאע"ש ירתמו את הטכנולוגיה הזו כדי לאפשר לחוליות קטנות יחסית לבצע מתקפות טרור משולבות במספר רב של מוקדים במקביל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.