• Ad
  • רוכב ישראלי חולל סנסציה כשניצח את הראלי האפריקני המפרך והוא עדיין לא בן 18
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הרוכב הישראלי גב סלע, אשר יחגוג בעוד חודש יום הולדת 18, ניצח אתמול (שבת) את 'אפריקה אקו' – אחד ממרוצי הראלי רייד המפרכים ביותר בעולם כיום, וקטף הישג יוצא דופן עם פער של יותר מחמישים דקות לפני הרוכב שסיים אחריו.

     

     

    ההישג הנהדר עצום שבעתיים לנוכח העובדה שזאת ההשתתפות הראשונה של גב במירוץ ראלי רייד בינלאומי מסוג זה, כמו גם העובדה שהוא הוביל את המירוץ מראשיתו ולכל אורכו.

    אפריקה אקו נערך זו השנה התשיעית לאורך חלק מן הנתיבים שבהם התנהל בעבר מירוץ השטח המפורסם בעולם – פריז-דקאר – אשר בוטל מסיבות ביטחוניות והועבר לדרום אמריקה.

    כמו המירוץ המקורי מוזנק גם 'אקו' מדרום מערב אירופה (מונאקו), משם מושטת השיירה אל מרוקו – שבשטחה נערך רוב המירוץ, ובדרך אל קו הסיום בדקאר, בירת סנגל, מתפתל הנתיב דרך מאוריטניה – כל זאת לאורך 6,500 ק"מ ובמשך 12 ימים.

     

     

    גב רכב על אופנוע מדגם KTM 450XC כשסביבו כל כלי הרכב המוכרים ממירוצי ראלי רייד – מטרקטורונים ואופנועים דרך מכוניות בקטגוריות שונות ועד משאיות.

    על אף שזהו ראלי בינלאומי 'אקו' נחשב עדיין למירוץ דל אמצעים יחסית, וכמעט מחתרתי, ממש כפי שהיה ראלי דקאר המקורי בשנותיו הראשונות.

    גב הוכיח חוסן פיזי ונפשי אדיר, לא רק בהתחשב בגילו, וסיים על הפודיום בעשרה מתוך אחד עשר הקטעים התחרותיים, מתוכם חמש פעמים כמנצח. הוא הקדים מתחרים מנוסים ומבוססים ממנו והשיג הישג חסר תקדים כאשר היה למתחרה הראשון שמנצח ראלי בין לאומי כשהוא צעיר מגיל 18. זהו ניצחון בינלאומי שני של סלע לאחר ניצחון בקטגוריה שלו בראלי יוון בשנת 2016.

    גב סלע יחזור ארצה בימים הקרובים למציאות המקומית שלא ממש מעודדת ספורטאים כמותו: מצבו של הספורט המוטורי בישראל רע מאד למרות "חוק הספורט המוטורי". זאת מכיוון שמדינת ישראל לא מסייעת יתר על המידה לקיום מירוצים אלא – במרבית המקרים – מקשה עליהם. עם זאת, ניצחונו הסנסציוני יכול לסייע לא רק לו באופן אישי אלא לספורט המוטורי הישראלי בכללותו.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גב סלע ניצח את 'אפריקה אקו'

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.