• Ad
  • ב.מ.וו. מציגה: סדרה 5 גרסה 7

    הדור השביעי של המכונית שעשתה את ב.מ.וו. למה שהיא מבוססת על הפלטפורמה של סדרה 7 אבל מבטיחה התנהגות כביש של סדרה 3
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    ב.מ.וו. חשפה הלילה באופן רשמי את הדור השביעי של אחת משתי סדרות המכוניות החשובות ביותר שלה, זו שהפכה אותה ליצרנית של מכוניות יוקרה.

     

    במוו סדרה 5 - 2016 - 0063

     

    סדרה 5 החדשה, אשר תגיע ארצה במהלך המחצית הראשונה של השנה הבאה, מבוססת על פלטפורמת CLAR של סדרה 7, ועושה שימוש נרחב באלומיניום ובפלדה בחוזק מתיחה גבוה, אולם ללא חיזוקי הליבה שבנויים מחומרים מורכבים.

    כמו בסדרה 7, וכפי שב.מ.וו. ניסתה לעשות גם בדור היוצא של המכונית, הדגש העיקרי בסדרה 5 החדשה הוא על כמות גדולה מאד של טכנולוגיה, אם כי בשונה מן המצב ששרר בעת השקת המכונית היוצאת – הפעם צריכה ב.מ.וו. לרדוף אחר מתחרות שפתחו פערים לפניה בגזרה זאת, למשל אאודי A6 ומרצדס E קלאס.

    ב.מ.וו. הקפידה לשמר את ערכי הליבה שלה, למשל חלוקת משקל אופטימלית של 50:50 קדימה ואחורה והיגוי אחורי (שהושק בדור היוצא), ואנשי החברה מדגישים שהפלטפורמה החדשה אפשרה להם לחזק את הקשיחות של המרכב ולהנמיך את מרכז הכובד של המכונית לטובת שיפור היעילות הדינמיות שלה.

    ב.מ.וו. תציע במהלך הזמן את כל הגרסאות המוכרות של הסדרה, למשל סטיישן שתצטרף באמצע השנה הבאה.

    עם זאת, אחד התחומים שבהם ב.מ.וו. חייבת לתת גז, והיא עושה זאת עם סדרה 5, הוא יכולות הנהיגה האוטונומיות, והמכונית החדשה יודעת, למשל, לחנות לבד באופן אוטומטי לחלוטין, כולל תאוצות, בלימות וסיבוב ההגה לכיוונים הנכונים. בנוסף היא מציעה שפע רב של מערכות סיוע לנהג ומניעת תאונות.

     

    במוו סדרה 5 - 2016 - 0061

     

    תחום אחר, שבעבר נחשב מוקצה מחמת המיאוס בחברה הבווארית, הוא הנעה לארבעת הגלגלים (xDrive בלשונה של החברה), אבל כעת תוצע אופציה כזאת עם כמעט כל מגוון המנועים והגרסאות – מ-M ומטה. במקביל מוצג גם דור חדש ומתוחכם יותר של היגוי אחורי ושל מתלים אדפטיביים, וצריך לבחון האם אלה אכן עומדים בהבטחת היצרנית להיות מתוחכמים ומוצלחים מאשר בעבר.

    המכונית החדשה מבוססת, כאמור, על פלטפורמה חדשה לגמרי, ובין השאר היא ארוכה ב-3.6 ס"מ, רחבה ב-6 מ"מ וגבוהה ב-2 מ"מ מן המכונית היוצאת, ובסיס הגלגלים שלה ארוך ב-7 מ"מ, וכל אלה מתבטאים כמובן במכונית מרווחת יותר, ועם תא מטען שנפחו הוגדל ב-10 ליטרים.

    המכונית קלה יותר בכ-70 עד 100 ק"ג, וגם בתחום הזה ב.מ.וו. סוגרת פער שנצבר לרעתה, והחל מחודש מרץ הקרוב היא תוצע גם עם גרסה היברידית-נטענת חסכונית במיוחד – כלומר שאחד הדגשים החשובים של ב.מ.וו. הפעם הוא בגזרת היעילות והחיסכון בדלק ובזיהום אוויר.

    הגרסה ההיברידית-נטענת נקראת 530e והיא חלק מסדרת 'iPerformance' החדשה של החברה, והיא מונעת באמצעות מערכת היברידית שכוללת מנוע בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטרים שמחובר למנוע חשמלי ושניהם מחוברים לתיבת הילוכים בעלת שמונה יחסי העברה.

    המערכת מספקת 252 כ"ס בטווח מהירויות מנוע שבין 4,460 ל-6,500 סל"ד, המומנט המרבי שלה הוא כ-43 קג"מ והוא מושג בין 1,450 ל-4,000 סל"ד, והיא מאיצה את המכונית ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות בלבד.

    ההיברידית הנטענת יכולה לנסוע כ-45 ק"מ, לפי הצהרת היצרנית כמובן, מבלי להניע בכלל את מנוע הבנזין ורק עם האנרגיה שנטענה בה מרשת החשמל הביתית, וזה כנראה הבסיס לטענה שתצרוכת הדלק המוצהרת שלה היא ליטר בנזין ל-50 ק"מ נסיעה (!)

    עיצוב חדש

    כדי שלא יהיה ספק שמדובר במכונית חדשה עבדו מעצבי החברה על העיצוב החיצוני וניכר שהם לא הזניחו בו אף פרט. המכונית נראית כעת חלקה יותר אבל גם בעלת מראה מורכב יותר עם הרבה מאד קימורים חדשים ועם קו מותניים חסון במיוחד, ופנסי ה-LED החזיתיים, שעוטפים את החזית ונושקים לשבכת ה"כליות" הטיפוסית לב.מ.וו, מוצעים מעתה כסטנדרט.

    אופציה מורכבת יותר לאותם פנסים היא תאורה אדפטיבית אשר לא רק מכוונת את האלומה אל תוך הסיבובים אלא גם מזהה תנועה שבאה ממול ומפזרת את האור כדי למנוע סנוור, וכמו כן היא מסוגלת לבלוח את האפילה עד למרחק של 500 מטרים קדימה.

    מעצבי ב.מ.וו. השתדלו לפתור את אחת הבעיות הוויזואליות המשמעותיות של הדור הנוכחי (וגם של חלק מן המתחרות) ולשוות למכונית מראה קל וקומפקטי יותר, וזאת אולי הסיבה שהעיצוב נראה כעת קליל יותר והוא קורץ לכיוון של סדרה 3 יותר מאשר לזה של סדרה 7.

     

    במוו סדרה 5 - 2016 - 0057

     

    פנים המכונית מעוצב בעיצוב אופייני של ב.מ.וו. ואחד החידושים של מערכת ה-i-Drive לשליטה במערכות השונות (בנוסף למערכת תפריטים חדשה עם לוגיקה שונה) הוא שמסך המגע, בגודל 10.3 אינטש, הוא הפעם מסך מגע, כלומר שלא חייבים את החוגה המפורסמת כדי להגיע לכל תת תפריט. שיטת ההפעלה באמצעות "מחוות יד", שהוצגה עם סדרה 7, נוחתת גם היא בתא הטייס של המכונית החדשה.

    ב.מ.וו. אולי מנסה לרמוז משהו לגוגל, ואולי לא, אבל מערכת המולטימדיה שלה מתממשקת בשלב זה ל-CarPlay של אפל אבל לא לאנדרואיד אוטו. נקודת Wi-Fi  "חמה" תומכת בחיבורם של עד עשרה מכשירים בו זמנית, ויש גם משטח טעינה לטלפונים שיודעים להיטען באמצעותו.

     

    במוו סדרה 5 - 2016 - 0065

     

    מנועים חדשים

    כל המנועים שיניעו את סדרה 5 מעתה שייכים למשפחת המנועים המודולריים החדשה של החברה, ועם ההשקה הוצגו שני מנועי בנזין ושני דיזלים (ש"בזכות" פולקסווגן כמובן לא יימכרו בארה"ב…). כל המנועים, כאמור, יוצעו גם עם הנעה לארבעת הגלגלים ורובם יחוברו לתיבת ההילוכים האוטומטית המוכרת בעלת שמונה יחסי העברה.

    כמו עם סדרות 3 ו-4 מחליפה מעתה גרסת הבנזין 530i את 528i, והיא מונעת באמצעות מנוע הטורבו-בנזין הארבעה צילינדרי החדש שמספק 252 כ"ס ו-36 קג"מ של מומנט.

    המנוע, כשהוא מחובר לתיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 8 יחסי העברה, מאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות (5.8 שניות בגרסת xDrive), תוך שהוא צורך לדברי ב.מ.וו. ליטר דלק אחד ל-18.5 ק"מ – שיפור של 11 אחוזים.

    540i, סמל שבעבר הודבק על מכוניות שבחזיתן פעם V8 בנפח 4.0 ליטרים, מונע כעת באמצעות מנוע השישה צילינדרים בשורה של ב.מ.וו, בנפח 3.0 ליטרים, אשר כעת מחוזק באמצעות מגדש טורבו כפול. מנוע זה מייצר 340 כ"ס וכ-46 קג"מ של מומנט, מאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות וצורך – לדברי ב.מ.וו, רק ליטר בנזין אחד לכל 15.4 ק"מ.

    מנוע הדיזל הבסיסי, בינתיים, מניע את 520d ומספק 190 כ"ס ו-41 קג"מ של מומנט, הוא צורך ליטר סולר ל-25 ק"מ ומאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש בתוך 7.6 שניות (עם תיבה אוטומטית) עד למהירות מרבית של 237 קמ"ש (מנועי הבנזין מוגבלים אלקטרונית ל-250 קמ"ש).

    מנוע הטורבו-דיזל החזק יותר, לעת עתה, הוא השישה צילינדרי בנפח 3.0 ליטר שמספק 265 כ"ס ומומנט חביב של 63 קג"מ, וגם הוא, לטענת ב.מ.וו, צנוע בכמות המזון שלו עם ליטר סולר ל-22.22 ק"מ שמהווים שיפור של 13% ביחס לעבר.

    עד לתחילת המכירות יורחב, כאמור, מגוון המנועים ובחודש מרץ הקרוב הוא יכלול, בנוסף לגרסה ההיברידית החסכונית, גם את המפלץ שיניע את M550i xDrive: מנוע V8 בנפח 4.4 ליטרים שיספק 462 כ"ס ו-66 קג"מ של מומנט. 4 שניות לאחר שתזנק ממקומה תנוע המכונית הזאת במהירות 100 קמ"ש, וגם את המשך דרכה היא תעשה במהירות.

     

    במוו סדרה 5 - 2016 - 0060

     

    כאמור, דגש עיקרי הושם הפעם על מערכות סיוע לנהג ונהיגה אוטונומית, ובגזרה הזאת כלולות כל המערכות המוכרות לנו (למשל בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה עצמונית וכיוצ"ב) אבל גם מערכות שמאפשרות למכונית לנוע עצמאית על כביש מהיר במהירויות של עד 210 קמ"ש עם שמירה על הנתיב באמצעות שליטה בהיגוי, מניעה אקטיבית של מעבר נתיב אם הוא חסום, התרעת יציאה אל נתיב שבו ישנה תנועה (למשל בעת יציאה מחניה ללא שדה ראיה לנהג), התרעת תנועה חוצה בצמתים, התרעה מפני כניסה לנתיב הנגדי ("התרעת אי כניסה") ועוד.

    רוב ההתרעות, כמו גם תצוגת הניווט, מוקרנים מעתה על גבי מערכת תצוגה עילית צבעונית ששטחה הוגדל ב-70%.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.