בשורה לחובבי הנהיגה: מכוניות ב.מ.וו יגיעו עם הגה ודוושות גם בעידן האוטונומי

בתוך שנים ספורות רכבים אוטונומיים מלאים בייצור סדרתי יעלו על הכבישים ועל פי הערכות לא ירחק היום בו הנהג האנושי יוצא באופן סופי מהמשוואה כשכלי הרכב לא יגיעו יותר עם הגה ודוושות. עבור מרבית האנשים אולי מדובר בבשורה, אבל עבור חובבי הנהיגה העתיד נראה מבאס למדי. ב.מ.וו מבטיחה שבעתיד הנראה לעין, למרות שהנהיגה אוטונומית תשולב ברכבי החברה, הנהג יוכל תמיד לקחת את הפיקוד וליהנות מחוויית הנהיגה המושלמת
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

בניגוד ללא מעט יצרניות רכב שהעדיפו בעשור האחרון בעיקר לטמון את ראשן בחול ולהמשיך למכור מכוניות עם מנועי בעירה פנימית ומינימום מערכות בטיחות אקטיביות חדשניות על פי אותו מתכון שעבד להם מצוין מאז ראשית המאה ה-20, אנשי ב.מ.וו דווקא הצליחו להבין שהגבינה צפויה לזוז בקרוב ואם ירצו בכך ואם לאו בתוך לא יותר מדי זמן שוק הרכב צפוי לעבור את המהפך הגדול ביותר מאז תחילת הייצור הסדרתי ומי שלא יערך לכך פשוט ישאר מאחור.

עוד ב-TheCar: 
נס פך השמן של מציאות האסם: ב.מ.וו M1 כמעט חדשה נחשפה לאחר 34 שנה 
ב.מ.וו מציגה: הולוגרמה במקום לוח מחוונים 
חשמל בדלק: ב.מ.וו השיקה את סדרת i בישראל

וכך, על אף שערכי הליבה של ב.מ.וו לכאורה מנוגדים לחזון התחבורתי העתידני, החבר'ה במינכן הקימו את חטיבת i, מעין תת מותג חשמלי, ובמקביל השקיעו משאבים לא מבוטלים בפיתוח טכנולוגיה אוטונומית, בין היתר בשיתוף מובילאיי הישראלית, וממש בקרוב כמה עשרות רכבים אוטונומיים מלאים עם לוגו ב.מ.וו בחזית יעלו על הכביש במסגרת ניסוי רחב היקף בדרך לב.מ.וו בעלת יכולות אוטונומית מלאות בייצור סדרתי בתחילת העשור הבא.

עם זאת, על אף שמבחינה טכנולוגית ניתן יהיה לוותר במכונית זו על ההגה ועל הדוושות ולהוציא את הנהג האנושי מחוץ למשוואה, רוברט אירלינגר, הבוס של חטיבת i של החברה, מציין כי היצרנית ממינכן ממש לא מתכוונת לעשות זאת בעתיד הנראה לעין באף אחד מהדגמים האוטונומיים שהיא תציג, זאת בניגוד לחברות טכנולוגיה כמו גוגל או לקונספטים כמו ה-Sedric של יצרניות רכב כמו פולקסווגן המצביעים על עתיד בו המכוניות לא יאפשרו נהיגה אנושית.
אירלינגר מסביר שב.מ.וו היא חברה שונה: "אנשים לא קונים מכוניות ב.מ.וו משיקולים רציונליים בלבד ומאחר שאנחנו מותג המסתמך על רגש (Emotional brand), חשוב לנו עדיין לתת לבעלים את ההזדמנות לנהוג במכונית שלהם אם יחפצו בכך".

לכן מסביר אירלינגר: "אנחנו מאמינים שחשוב ללקוחות שלנו לקבל את הטוב משני העולמות – את הנוחות של רכב ללא נהג ומאידך את האפשרות לאחוז בהגה וליהנות  מנהיגה כאשר הדבר מתאים להם.

על אף שכדי לאפשר נהיגה אנושית יהיה צורך לצייד את הרכב בהגה, דוושות, פקדים ומערכות נוספות שאינם נחוצים במכונית ללא נהג, אירלינגר לא מאוד מוטרד. "ההחלטה להשאיר אפשרות לשליטה אנושית מלאה לא צפויה לגרוע בכל דרך משום צד של המשוואה ולא תשפיע על הנוחות או על המרווח בתא הנוסעים", מסביר ראש חטיבת i. "אנחנו בהחלט יכולים להציע רכב עם כל הפקדים  שנדרשים לנהיגה אנושית כאשר רוצים בה אשר בו ניתן יהיה לקפל וכמעט להעלים אותם כאשר הם לא נדרשים".

כשנשאל אם הוא יכול בכלל לדמיין מכוניות ב.מ.וו ללא אפשרות לנהיגה אנושית, אירלינגר התפתל מעט ובסופו של דבר אמר: "זה אולי יקרה יום אחד, אבל זו לא המטרה שלנו. ב.מ.וו היא חברה שמקדשת את הנהיגה ואת הניידות האינדיבידולית, אנחנו לא שואפים לייצר מוניות רובוטיות אוטונומיות או פודים ללא נהג לתחבורה שיתופית. בעתיד אולי יהיו נסיבות שבהן זה עשוי להשתנות, אבל אני לא יכול לדמיין אותן היום".

ההגה ישאר.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.