• Ad
  • יותר מ-300 אורחים נכבדים מחו"ל ייצגו בשבוע הבא מאות חברות בינלאומיות שמתעניינות במה שיש לישראל להציע לתעשיית הרכב העולמית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשעה שירושלים עולה על ראש שמחתנו עם שגרירויות חדשות והכנות לאירויזיון תל אביב מחזקת את מעמדה כבירת תעשיית הרכב של המזרח התיכון, עם הכנות מתקדמות לקראת הכנס השנתי, השישי, של EcoMotion.

     

     

    האירוע, שכבר לפני כמה שנים הצליח לגרד כל שריד של ציניות גם בקרב ה"חמוצים" ביותר – כאשר היה למוקד משיכה לעשרות מנהלים בכירים ביותר של תעשיית הרכב העולמית – יתקיים ביום רביעי בשבוע הבא (23 במאי) בנמל תל אביב, ב'האנגר 11', בין השעות 08:00 – 20:00.

    כרגיל בכנסי אקומואושן גם השנה יוצגו בו מפעלותיהם של עשרות יזמויות וחברות ישראליות שעוסקות בפיתוחים שונים בתחומי החומרה והתוכנה שקשורים לרכב ולתחבורה. השנה שוב נרשם שיא חדש במספר האורחים מחו"ל, אשר מגיעים במיוחד לכנס, עם יותר מ-300 מנהלים ונציגים של מאות חברות. ביניהם בולטים מנהלים של יצרניות רכב ושל ספקיות המשנה הגדולות והחשובות ביותר לתעשייה הזאת.

    בין השאר יגיעו נציגים של קבוצת פולקסווגן (פולקסווגן, סיאט, סקודה, אאודי, פורשה), רנו-ניסאן-מיצובישי, ב.מ.וו, טויוטה, ג'נרל מוטורס, פורד, דיימלר-בנץ, הונדה ועוד, ושל ספקיות המשנה הגדולות – בוש, קונטיננטל, ליר, דלפי, הארמן,ZF ועוד.

    מתחום התחבורה, הפיזית והחכמה, מגיעים נציגים של יצרנית הרכבות אלסטום ו-SNCF, מפעילות התחבורה 'אובר', ויה ו'גט' (שתי האחרונות, הישראליות, מושקעות כיום על-ידי בעלי מניות זרים), ועוד. רשימת המדינות שמהם מגיעים אורחים כוללת את ארה"ב, יפן, קוריאה, סין, הודו, גרמניה, איטליה, ספרד, בריטניה, צרפת, אוסטריה, בלגיה, פינלנד וקנדה, ומול כל אלה מתייצבים מן הצד הישראלי נציגיהן של יותר מ-100 חברות ישראליות וסטארטאפים, בהן מוביט, נקסאר, אוטונומו ועוד. כל אלה ישתתפו במספר אירועים, הרצאות ופאנלים שעוסקים בכלי רכב אוטונומיים, אבטחת סייבר, Big Data ועוד.

    על קצה המזלג, מספר דוגמאות שהובאו לידיעתנו על-ידי מארגני הכנס:

    Phantom Auto – פיתחה מערכת להפעלה מרחוק של כלי רכב אוטונומיים, עם מערכת תקשורת מהירה שמותקנת ברכב, ממשק לסיוע והכוונה בזמן אמת, ושירות מפעיל אנושי מרחוק. מערכת זאת מאפשרת למפעיל מרחוק להשתלט על רכב אוטונומי במצבים מוגדרים שבהם המערכת האוטונומית אובדת עצות.

     

     

    UVeye מפתחת מערכות תשתית לסריקת כלי רכב באמצעות טכנולוגיות ראייה ממוחשבות ובינה מלאכותית. הסורק של Uveye מותקן על הכביש או בסביבת נתיב נסיעה ומזהה מגוון מצבים – החל מבעיות פיזיות ברכב כמו נזילת שמן, פגיעה במעטפת או חלודה, וכלה בבעיות ביטחוניות ופליליות כמו פצצות, סמים וכיוצ"ב.
    בכנס הנוכחי תציג החברה תציג לראשונה את הפיתוח האחרון שלה, שנקרא UVeye 360.

     

    ARTsys360° פיתחה טכנולוגיית "מיקרו רדאר תלת ממדית" אשר נועדה לצמצם את הסיכונים הנוסעים משימוש פלילי או חבלני ברחפנים. המערכת הזאת אמורה לאתר לעקוב ואף לחסום רחפנים מלבצע צילום וידאו במחתם מוגדר, מלהשתמש ברחפנים כפלטפורמה מעופפת למטעני חבלה, או לבצע הברחות לתוך שטחי מתחמים, כמו למשל משלוחי סמים לתוך בתי כלא.
    שימושים פוטנציאליים במערכת זאת הינם הגנה מפני רחפנים ותיחום של שדות תעופה, בתי סוהר, תחנות כוח, אצטדיונים, בניני ממשל וכיוצ"ב, והיא גם מהווה רכיב של מערכת תלת ממדית לניהול תנועת רחפנים בשטח אורבני.

     

     

    Arbe Robotics פיתחה ומייצרת מכ״ם ברזולוציה גבוהה לכלי רכב אוטונומיים אשר משפר את תמונת הסביבה שמקבל כלי רכב כזה בזמן אמת. מכ"ם זה פועל, לטענת החברה, בכל תנאי מזג האוויר והתאורה, כולל חושך מוחלט, וגם בתוך זיהום אויר גבוה, ערפל, וגשם כבד. לדברי אנשי Arbe המוצר שלהם הוא הראשון מסוגו בעולם במובן זה שהוא מגיע ל"רזולוציה של מעלה אחת" – תכונה החוצה כדי לזהות עצמים קטנים כמו אופניים והולכי רגל. בכנס אקומואושן תציג החברה את המכ"מ שלה על מכונית בזמן נסיעה.

     

     

    Guardian פיתחה חיישן אופטי ייחודי אשר עשוי לפתור או לצמצם מאד את הבעיה הטראגית של שכחת ילדים ובעלי חיים ברכב. חיישן זה, והמערכת שמפעילה אותו, מזהים תנועות מיקרוסקופיות שמתקיימות כאשר בתוך כלי רכב נמצא נוסע, אפילו פעוט, וממזגת את המידע הזה עם מידע שמתקבל מחיישני חגורות הבטיחות, מיזוג האוויר וכריות האוויר. אם נשכח ילד ברכב מסוגלת המערכת להפעיל את צופר המכונית, את מערכת מיזוג האוויר או ליזום פעולות אחרות.

     

     

    Bike Place מפתחת רובוט ראשון מסוגו בעולם לחניית אופניים מאובטחת שמשולבת עם הטענת סוללות לאופניים חשמליים. הרעיון הוא שחניונים רובוטיים יוצבו במקומות שונים, ויסייעו לצמצום בעיית גניבת האופניים בתוך כדי מתן פתרון לחנייה, ובתך כדי כך לעודד שימוש באופניים בתוך ערים. בכנס הנוכחי יוצג לראשונה אב טיפוס למערכת זאת.

     

    צילומים: יח"צ ואתרי המציגים

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בשבוע הבא: כנס EcoMotion השישי בנמל תל אביב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.