• Ad
  • מיליוני מעריצים בכל רחבי העולם יכולים להשיב את נשימתם: אלפא-רומיאו חשפה היום את ג’וליה החדשה, מכונית שעשויה להחזיר לחיים את האהבה למכוניות. במקביל חשפה אלפא סמל חדש למותג בן 105 השנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    זה נדמה היה לעינוי סיני, אבל כעת, סוף סוף, הוא הסתיים בלידה של תינוקת בריאה ושלמה. כמעט 6 שנים לאחר שהחלה עבודת התכנון שלה נולדה היום ג'וליה – בת חורגת, למעשה ממזרה, לאב הגאה פרארי ולאם החבולה אלפא-רומיאו, וראשונה לנצר חדש של מוצרים שעל כתפיו מוטל הנטל להשיב לאלפא את תפארת העבר שלה.

    150624_Alfa-romeo_Giulia-Reveal_01

    באירוע השקה שערכה אלפא-רומיאו במוזיאון של החברה בארזה, הסמוכה למילאנו, ובמסגרת יריד 'אקספו' של מילאנו, נחשפה היום (ד') המכונית שעליה שוקדת היצרנית האיטלקייה מאז שנת 2009, ואשר השקתה נדחתה משנת 2011 לשנת 2013 ואז נדחתה שוב, עד היום, לצורך תכנון יסודי מחדש.

    ג'וליה נושאת על חרטומה סמל מעוצב מחדש של אלפא-רומיאו, והיא הוצגה בדיוק ביום ההולדת ה-105 של המותג האיטלקי הנחשק.

    150624_Alfa_Romeo_Logo

    אנשי אלפא-רומיאו טרם חשפו את כל הפרטים הטכניים, וגם לא פרסמו עדיין תמונות פנים רשמיות של המכונית, ככל הנראה מכיוון שהם לא רוצים לבזבז את כל תשומת הלב "במכה אחת". בשלב ראשון נחשפה רק הגרסה ה"חמה" ביותר של ג'וליה וטרם נמסרו פרטים רשמיים אודות מנועים בסיסיים יותר וגרסאות "יומיומיות". אלה צפויים להתפרסם עד לתערוכת המכוניות של פרנקפורט, בספטמבר, שלאחריה גם תחל המכירה של המכונית באירופה. אלינו, לישראל, היא צפויה להגיע בינואר הבא.

    ג'וליה היא מכונית סדאן בגודל מקביל לסדרה 3 של ב.מ.וו, C קלאס של מרצדס ואאודי A4, ואלה גם שלוש המתחרות העיקריות מולן היא מבקשת להתמודד. ממש כמותן גם היא מונעת באמצעות הגלגלים האחוריים, אך בשונה מהן היא מתבשמת גם באקזוטיקה של מותג איטלקי אחר: היא חולקת כמה מן המכלולים העיקריים של הפלטפורמה, ואת המנוע הבכיר שלה, עם מזראטי ג’יבלי.
    ליתר דיוק, לפלטפורמת ההנעה האחורית החדשה, שתוכננה על-בסיס זו של ג'יבלי, קוראים "ג'ורג'יו", והיא פותחה מראש כך שתוכל להתאים גם להנעה כפולה – בין השאר מפני שהיא תהווה בסיס לקרוס-אובר חדש של אלפא שצפוי להיות מוצג בשלהי השנה הבאה במטרה להתמודד מול ב.מ.וו. X3 ובאאודי Q5.

    אנשי אלפא-רומיאו מדגישים שהייחוד של ג'וליה ביחס למתחרותיה נובע מחמישה יסודות שעליהם הושם דגש רב בעת התכנון, מפני שלדבריהם אלה היסודות שהפכו את אלפא רומיאו לאחד ממותגי הרכב הנחשקים בעולם: עיצוב איטלקי ייחודי, מנועים חדשניים ומתוחכמים, חלוקת משקל מושלמת של 50/50, פתרונות טכניים ייחודיים והיחס הטוב ביותר בשוק של הספק למשקל.

    ג'וליה מעוצבת בסגנון נקי מצד אחד, אבל מאד שרירי וספורטיבי מאידך – עם פתחי אוורור על מכסה המנוע ומעל לגלגלים הקדמיים (לפני הדלתות ומאחורי הכנפיים הקדמיות). יותר מכל היא נראית כמו שב.מ.וו. הייתה נראית לו הייתה מיוצרת באיטליה.
    מעצבי אלפא מגדירים את העבודה שלהם ככזאת שמגשימה שלוש תכונות מובהקות של עיצוב איטלקי: תחושה של פרופורציות, פשטות, וגימור מלוטש ובאיכות גבוהה.

    150624_Alfa_Romeo_Giulia_1B

    גם עיצוב הפנים נראה סולידי ונקי – ודאי אם משווים אותו לעיצוב הפנים הנהדר (לשעתו) של אלפא 156. עיצוב הפנים של ג'וליה החדשה, בהשוואה, דומה יותר לעיצובי הפנים של ב.מ.וו. – עם קווים נקיים ואופקיים, מסך מגע מרכזי, וכפתור שליטה מרכזי דמוי MMI של אאודי. החלק היחיד בעיצוב הפנים שמדגיש את המקורות האלפיסטים הוא סביבתו הקרובה מאד של הנהג – גלגל ההגה והשעונים שמאחוריו.

    150624_Alfa_Romeo_Giulia_HP3

    הגרסה הבכירה של המכונית מונעת באמצעות מנוע שגזור ממנוע ה-V6 שפרארי תכננה ובונה עבור מזרארטי קוואטרופורטה וג'יבלי, והוא מפיק 510 כ"ס מנפח של 3.0 ליטר.
    אנשי אלפא מעדיפים לשווק את היצירה הזאת כמנוע שנבנה "בהשראת טכנולוגיות של פרארי", הוא מניע את גרסת 'קוואטריפוליו' (Quadrifoglio) ומזניק אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות, תוך שהיא מקדימה את מתחרותיה הישירות – ב.מ.וו. M3 ואאודי RS4.

    לנצח באמצעות טכנולוגיה

    באלפא מתהדרים ב"פתרונות טכנולוגיים ייחודיים", שאליהם עוד נצטרך לצלול בעתיד ובנפרד, ובין השאר הם מבטיחים חלוקת משקל אופטימלית (50/50 בין שני הסרנים), מתלים מתוחכמים (שניהם בנויים מאלומיניום, האחורי מסוג רב-חיבורי והקדמי, לדבריהם, הוא פתרון ייחודי לאלפא רומיאו ובנוי בתצורת עצם עצה כפולה מתוחכמת מאוד במטרה להתמודד עם עומסי ההיגוי), מערכת הגה שמספקת את "ההיגוי הישיר ביותר בשוק", חלוקת מומנט ייחודית בין הגלגלים המניעים באמצעות מערכת מצמד כפול, מערכת בלמים משולבת שאמורה לתרום להפחתה ניכרת של מרחק בלימה, וספויילר אקטיבי שמסוגל לשנות את מידת ההצמדה של החלק האחורי לאספלט בתלות במהירות הנסיעה.

    כאמור, אלפא טרם חשפה פרטים טכניים מלאים של המכונית, אולם בסיס הגלגלים שלה, לדברי אנשיה, הוא הארוך ביותר בקטגוריה שלה למרות שהאורך הכללי של המכונית ממוצע.
    המכונית עושה שימוש בחומרים מורכבים ואקזוטיים כמו סיבי פחמן, אלומיניום, אלומיניום מורכב ופלסטיק, וכך, לטענת האיטלקים, מציעה את היחס הטוב ביותר בשוק של משקל לכח מנוע (פחות מ-3 ק"ג / כ"ס) ומשקל של פחות מ-1,500 ק"ג לגרסה הבכירה.

    ג'וליה תוכננה על-ידי "צוות מובחר של מהנדסים ומעצבים אשר ידועים בתוך קבוצת פיאט כ'Skunks ', כינוי המשמש בתעשיות בארה"ב כדי לציין את העובדים המוכשרים ביותר שעליהם מוטלות המשימות העדינות והחדשניות ביותר מבחינה טכנולוגית".

    150624_Alfa_Romeo_Giulia_HP2

    צל"ש או טרש

    ג'וליה, וחמשת הדגמים הנוספים שאלפא-רומיאו צפויה להציג עד לשלהי שנת 2018, הם חלק מן ההימור הגדול של סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט קרייזלר, שהכריז בסוף השנה שעברה על השקעת 12.3 מיליארד דולר בקבוצת פיאט, מהם כ-5.6 מיליארד באלפא-רומיאו.
    מרקיונה מבקש לרכז את הייצור של אלפא-רומיאו באיטליה בלבד (בשונה, למשל, מפיאט שנתח הארי מן הייצור שלה מתוכנן לפולין ולטורקיה) – וזאת כדי לחזק את הייחוד האקזוטי שלה ואת הנאמנות לסלוגן "Made in Italy", אם כי ייצור חלק מן הדגמים לא יתבצע במפעלים ההיסטוריים של אלפא אלא מפעלים שוממים כיום של פיאט ברחבי איטליה.

    150624_Alfa_Romeo_Giulia_HP1

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ברוכה הבאה אלפא-רומיאו ג'וליה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.