• Ad
  • בקרוב רוב המכוניות יעברו לטכנולוגית "Brake-by-wire" 

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הבלמים הגדולה והנחשבת "ברמבו" טוענת שבתוך שנים ספורות כמעט כל המכוניות יעברו להשתמש בטכנולוגית  "Brake-by-wire" בה למעשה אין קשר ישיר בין הדוושה לבלמים שבגלגלי הרכב.

    אמנם כבר היום יש מכוניות, בעיקר היברידיות וחשמליות, העושות שימוש בטכנולוגיה אך עדיין ברוב המוחלט של המכוניות דוושת הבלם מחוברת באופן מכאני למשאבת הבלם המרכזית ובלמי הרכב.

    המערכת המכנית אמנם יעילה אבל  מסורבלת ומחייבת שימוש במשאבות, מגבר בלם, מערכת וואקום וצנרת הצריכה להגיע לכל גלגל ברכב. מאז הכניסה של מערכות ה-ABS, מערך הבלמים הפך מסובך אף יותר וכולל גם סנסורים חשמליים המעברים מידע לפקד של המערכת שמפעיל מנוע סרבו רב עוצמה שבולם כל גלגל בהתאם למידת האחיזה שלו.

    מעבר למערכת המופעלת חשמלית מפשט את המערכת, מבטל את הצורך במגבר בלם, נוזל בלמים ובעיקר צנרת מסובכת, ומעבר להיותה זולה ממערכת מכאנית היא גם מציגיה ביצועים יעילים יותר.

    עם זאת נראה שבתעשיית הרכב יש עדיין מי שחוששים מניתוק אותו קשר בין הדוושה לבלמים המאפשר, במקרה חירום כשמשהו משתבש וכל המערכות כושלות, עדיין ללחוץ בצורה אגרסיבית על דוושת הבלם (במידה והרכב כבה ומגבר הבלם לא מתפקד) ולעצור את הרכב .

    אבל ממש כמו שבשנים האחרונות ברוב המוחלט של המכוניות אין קשר ישיר בין דוושת התאוצה למצערת של המנוע, נראה שגם בכל הנוגע לבלמים זה רק עניין של זמן ויש לזכור כי קיימות כיום בשוק גם מספר מכוניות בהן גם  יש מערכת "drive by wire"  מלאה אשר בה גם מערכת ההגה לא מחוברת באופן ישיר לגלגלים.

    "ניתן להבין את החשש מאובדן הקשר המכאני הזה" מסביר דניאל סנדברג, סגן נשיא ברמבו באמריקה "אבל צריך לזכור שכבר לא מעט שנים כל  מטוסי הנוסעים המודרניים מצוידים במערכות "fly by wire" מלאות ואלו רק שיפרו את רמת הבטיחות לאורך שנים וגם במכוניות פורמולה 1 מזה זמן עושים שימוש במערכת בלמים בתפעול חשמלי".

    "אני משוכנע שבשנים הקרובות נראה מעבר כמעט גורף לטכנולוגיה הזו לא רק במכוניות היברידיות וחשמליות אם כי עצם העובדה שרבים מהדגמים שיגיעו לשוק בשנים הקרובות יכללו גם גרסה היברידית נטענת או חשמלית מלאה ללא ספק תזרז את המעבר" מחדד סנדברג  "עם זאת, למרות שאין ספק שלמערכת יש יתרונות רבים, עדיין יש מה לשפר במיוחד בכל הנוגע לתחושה בדוושה וכיום בחלק לא מבוטל מהמכוניות המצוידות ב-brake-by-wire הדוושה מזכירה מתג  on/off וחסרה תחושה ועל כן המשימה שלנו, כחברה שמתמחה במערכת בלימה ברמה גבוהה לרכבים הפונים לחובבי נהיגה, היא לפתח מערכת הפעלה שתעניק לדוושת הבלם החשמלית תחושה אמיתית ותאפשר לנו גם לשלב כמה מצבים שונים בכל רכב בהתאם להעדפות הנהג או כהשלמה למערכות מצבי הנהיגה הקיימת כבר היום במכוניות רבות ומשפיעות על מפת ניהול המנוע, תגובת דוושת התאוצה והקושי והחדות של ההגה.

    צילום: נעם וינד

     

    .

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.