• Ad
  • בקרוב: נהיגה בשטח בשלט רחוק באמצעות הסמארטפון

    אחרי שפיתחה את מערכת המצלמות ההיקפית, לנד רובר חושפת את החידוש הבא: מערכת שתאפשר לנהג לצאת מהרכב ולנווט אותו בשלט רחוק, בעזרת הסמארטפון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Remote-Control-Range-Rover-Sport-5כל מי שבחר ברכב שטח לא רק בגלל הפוזה ועמדת הישיבה השלטת ובאמת מנצל את הכלי שלו כדי לצאת אל עבר המרחבים בהם אין אספלט, בוודאי כבר למד על בשרו שאחד האתגרים הגדולים ביותר בנהיגת שטח מתרחש דווקא במהירות זחילה איטית בהתמודדות עם מכשולים כמו מדרגות סלע ושיפועים קיצוניים.

    דווקא במקומות הללו, עמדת הישיבה הגבוהה מתגלה כחסרון משמעותי וכל איש שטח אמיתי יודע שהדרך הטובה ביותר לצלוח אתגרים מן הסוג הזה היא בעזרת מכוון מיומן שעומד מחוץ לרכב, בוחן היטב את תנאי השטח ב-360 מעלות ומסמן לנהג כיצד להתקדם.

    העניין הוא שלא תמיד יש מישהו כזה בסביבה ומכוון שלא חי את השטח ומבין את מגבלות הכלי, את יכולת הצלבת הסרנים שלו ואת מרווח הגחון יכול לעיתים רק לסבך את העניינים ולהביא לתקיעת הרכב במקרה הפחות גרוע ולנזקים קשים ואף להתהפכות במקרים קיצוניים יותר.

    לפני כעשור לנד רובר פתרה חלקית את הבעיה הזו באמצעות טכנולוגיה שפיתחה ונחשפה לראשונה בדיסקברי 3, שהיה הרכב הראשון בעולם בייצור סדרתי שהציע מערכת של מצלמות היקפיות המשדרות היישר למסך שבמרכז הדשבורד את מה שקורה בזמן אמת בכל פינה של הרכב.

    אין ספק שבניגוד למערכות שכאלה שהחלו להופיע בהמשך גם ברכבי כביש יוקרתיים כגימיק מרשים לאולם התצוגה, בשטח למערכת יש חשיבות ממשית אבל גם רזולוצית ה-HD לא תמיד באמת יכולה לחסוך בעיות מיותרות ונזקים כמו שירותיו של מכוון טוב. בדיוק כאן נכנס לתמונה פיתוח חדש של לנד רובר שאב-טיפוס שלו נמצא כעת בשלבי ניסוי מעשיים.

    למעשה מדובר ברעיון הפוך מזה של מערכת המצלמות ההיקפיות ובמקום שפני השטח יוצגו על מסך בקבינה, הנהג יוכל לצאת מהרכב לבדוק בעצמו ללא פילטרים את תוואי השטח ובה בעת לנווט בעזרת מסך הסמארטפון את רכב השטח.

    האפליקציה שפיתחו בלנד רובר מאפשרת למשתמש בעודו מחוץ לרכב לשלוט בהגה, בדוושת התאוצה, בבלמים ובמערכת בורר הטריין-רספונס השולטת ביחסי ההעברה בתיבת ההילוכים ובגובה המרכב מהקרקע.ללא יצור אנושי מאחורי ההגה המערכת מאפשרת נהיגה בשלט רחוק במהירות של עד 6.5 קמ"ש ובתנאי שהמרחק בין הרכב לנהג לא עולה על 10 מטרים.

    Remote-Control-Range-Rover-Sport-8

    מעבר ליכולת של המערכת בשטח, בלנד רובר מציינים שהיא יכולה להיות לעזר גם בסיטואציות יומיומיות יותר כמו למשל תמרוני חניה צפופים.
    בלנד רובר מציינים שבעתיד המערכת תכלול יכולות אוטונומיות נרחבות יותר והנהג יוכל לצאת מהרכב ולהעביר את המושכות למערכת שבהינתן פקודה פשוטה תדע לנווט את עצמה ולחצות מכשול מפחיד בשטח.

    על פי היכולות המוצגות בסרטון המצורף, אב הטיפוס נראה מבושל לחלוטין ומוכן להטמעה ממש בקרוב, אך בלנד רובר בשלב זה לא מציינים מתי המערכת תגיע לרכבים בייצור סדרתי.

    עוד באותו נושא: 
    מבחן דרכים: לנד רובר דיסקברי 4 HSE1, טורבו-דיזל V6 3.0 ליטר

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.