בקרוב: כרית אוויר לחלון בגג

מרבית המכוניות המודרניות מצוידות ב-6 כריות אוויר לפחות ויש גם לא מעט דגמים שכבר מגיעים עם מספר דו ספרתי של כריות מתנפחות, כולל כאלו האמורות להגן על הולכי רגל בעת דריסה. באופן מפתיע עד היום אף יצרן רכב לא הציע כרית אוויר לחלון השמש בגג שתשמש כחוצץ בעת התהפכות. כעת הדבר משתנה עם כרית הגג הפנורמי החדשה של קונצרן יונדאי  
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

קונצרן יונדאי חשף פיתוח של כרית אוויר חדשה לחלון השמש בגג שתתנפח במקרה של התהפכות או תאונה קשה.
במהלך שנות ה-80 של המאה העשרים כריות אוויר החלו להופיע לאט לאט ברכבים בייצור סדרתי. בתחילה ברוב המקרים היה מדובר בכרית אוויר לנהג בלבד שמוקמה במרכזו של ההגה במטרה לצמצם את הפגיעה של זה בנהג במקרה של תאונה חזיתית.
בשנות ה-90 במכוניות רבות נוספה לה גם כרית נוסע שמוקמה לרוב מעל לתא הכפפות ועד לסוף המילניום רוב המכוניות שנמכרו במדינות המערב כבר צוידו כסטנדרט בשתי כריות אוויר לפחות ובדגמים מסוימים החלו להופיע כריות נוספות במטרה להגן על הנוסעים גם בעת פגיעות צד.
עד סוף העשור הראשון של שנות האלפיים מרבית הרכבים (רק במדינות המערב, בשווקים מתפתחים גם ב-2018 כריות אוויר עדיין לא קיימות בדגמים רבים) כללו כבר 4 וברוב המקרים 6 כריות אוויר.

אבל זה לא הסתיים כאן וכיום יש לא מעט רכבים המגיעים עם 10 כריות אוויר, ולצד כריות האוויר הקדמיות, כריות המותניים במושבים הקדמיים וכריות הוילון של חלונות הצד הקדמיים והאחוריים החלו להופיע גם כריות ברכיים, כריות אוויר מרכזיות, כריות לחגורות הבטיחות ואפילו כרית אוויר להולכי רגל המתנפחת ממכסה המנוע ואמורה לצמצם את פציעות הנפגע במקרה של דריסה.

לאור ההיצע הזה קצת מפתיע שעד לאחרונה אף יצרן לא חשב על כרית מתנפחת נוספת לחלון השמש בגג.

עוד ב-TheCar:
תופעה מוזרה: יותר ויותר חלונות גג מתנפצים מעצמם
המלך מת, יחי המלך החדש! קיה ספורטאז' החדש במבחן
בקרוב: אינטליגנציה מלאכותית ברכבי יונדאי

בשנים האחרונות חלונות השמש גדלו מאוד ובדגמים מסוימים הם הפכו לפנורמיים ותופסים כמעט את כל שטחו של הגג. החלונות הפנורמיים מעניקים לתא הנוסעים תחושה אוורירית והפכו לאבזור מבוקש גם בדגמים עממיים יחסית.

יצרני הרכב טוענים בתוקף, למרות חששם של חלק מהלקוחות מהחלפת משטח המתכת של הגג בזכוכית, שחלון שמש גדול לא פוגם בחוזק המבני של המכונית משום שקורות הגג הצידיות וגם הקדמיות והאחוריות נשארות במקומן והן אלו המעניקות לתא הנוסעים את מבנה הכלוב ברגע התאונה ובמיוחד בעת התהפכות.

היצרנים ככל הנראה צודקים ומסתמכים על מבחני ריסוק שבוצעו בתנאי מעבדה, אבל בחיים האמיתיים התנאים פחות סטריליים ובמיוחד ברכבים עם חלון גדול בגג עדיין קיימת סכנה שבנתיב ההתהפכות עצמים שונים עלולים לפגוע בנוסעי הרכב.

כאן נכנסת לתמונה כרית הגג החדשה שפיתחו ביונדאי המתנפחת מהצד האחורי של חלון הגג ובתוך 0.08 שניות מכסה את כל שטחו של הסאנרוף ומעניקה מחסום רך מפני פגיעה של עצמים חיצוניים שונים.

כמו כן, מאחר שלצערנו עדיין יש לא מעט נוסעים, במיוחד כאלה היושבים במושב האחורי, שלא באמת מקפידים לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה, כרית הגג תוכל לשמש חוצץ ולמנוע או לפחות לצמצם את הסיכוי לתסריט האימה בו הם יושלכו מהרכב דרך חלון הגג הפנורמי בעת תאונה.

כרית הגג אמורה גם למנוע סיכוי לפציעות (קלות יחסית ברוב המקרים עקב שימוש בזכוכית מחוסמת המתנפצת לחלקים קטנים) העלולות להתרחש כתוצאה משברים של הזכוכית הגדולה בעת תאונה צידית, קדמית או אחורית.

בשלב זה אנשי יונדאי לא ציינו מתי הפיתוח החדש צפוי להגיע לרכבים בייצור סדרתי, אך ניתן להעריך שזה יקרה בתוך זמן קצר יחסית כשבתחילת הדרך כריות הגג ישולבו ברכבים של מותג היוקרה של הקונצרן, ג'נסיס, ובהמשך גם בדגמים עממיים יחסית המצוידים בחלון שמש פנורמי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.