• Ad
  • מנכ"ל חברת שיתוף הנסיעות "ליפט" משוכנע שטכנולוגיית הנהיגה האוטונומית תחולל מהפכה גדולה בהרבה משחרור ממלאכת הנהיגה ולמעשה תגרום למרבית האנשים, תוך לא יותר מעשור, לוותר על הרכב.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכונית ללא נהג של גוגלתוך מספר שנים, בין אם נרצה בזאת או לא, כל מכונית חדשה תצויד בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית מלאה שתאפשר לנו להקליד את היעד, להשען לאחור ולתת למוח האלקטרוני של המכונית לעשות את כל השאר.
    העתיד בהחלט קרוב, אבל בשלב זה לא לגמרי ברור כמה זמן עוד ידרש עד שהטכנולוגיה תגיע לבשלות מלאה, כיצד יפתרו כל החסמים הרגולוטוריים והאם המכוניות של העידן הבא יציעו אפשרות בחירה בין נהיגה אנושית לאוטונומית.

    עם זאת, יש מי שכבר חושב אפילו מעבר לכך ובראיון ל-PC MAG ג'ון זימר, מנכ"ל חברת שיתוף הנסיעות ליפט (Lyft), קבע שהמכונית האוטונומית תייתר למעשה את הצורך להחזיק רכב פרטי.
    זימר סבור שלא מדובר במדע בדיוני ובתוך כעשור בעלות על רכב פרטי, בשלב ראשון בארצות הברית, תהפוך לנחלת העבר.

    זימר טוען שבמקום להחזיק מכונית פרטית, כשאנשים יצטרכו להגיע למקום כלשהו הם פשוט יזמינו שירותי הסעה אוטונומיים. "ממש כמו שחברות כמו נטפליקס הפכו את הצורך לרכוש תקליטורים או סרטי DVD למיותר", הסביר זימר, "זה מה שיעשו שירותי שיתוף רכבים אוטונומיים למכונית הפרטית".

    עוד ב-TheCar
    בחזרה לעבר: העתיד עוד ממש לא כאן
    וויז מנסה שיתוף נסיעות בקליפורניה
    מלחמת המשתפים: ארבע מתחרות מתאגדות מול אובר

    זימר הוסיף כי "בסופו של דבר נצטרך להסתכל על בעלות על מכונית באותה הדרך בה אנחנו מסתכלים על כל מיני דברים שהטכנולוגיה דחקה מהעולם. על שירותי הסעה אוטונומיים אנשים יצטרכו לשלם רק כשהם זקוקים להם וניתן יהיה גם לרכוש חבילת קילומטראז' חודשי בלתי מוגבלת שתבטיח שמכונית אוטונומית תמיד תבוא לאסוף אתכם בדיוק ברגע שאתם צריכים זאת, מבלי שתצטרכו לשאת באחזקה היקרה ובהשקעה הראשונית הגבוהה של בעלות על רכב".

    Lyft_PressKit_03

    כדי להגיע ליעד השאפתני הזה בפרק זמן, שבמושגים של עולם הרכב נחשב קצר מאוד, ליפט הכריזה לפני מספר חודשים על שיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס בשווי 500 מיליון דולר לפיתוח טכנולוגיה אוטונומית.
    עם זאת, למרות הבטחותיו של זימר שבעתיד הקרוב כולם "ילכו בלי וירגישו עם", בראיה מפוכחת אנחנו לא לגמרי בטוחים שגם אם הטכנולוגיה האוטונומית תגיע לאותה בשלות מובטחת בשנים הקרובות שמשמעות הדבר היא סיום עידן הבעלות הפרטית על רכב".

    במקומות רבים בעולם כבר קיימים פתרונות תחבורה ציבוריים יעילים מאוד להסעת המונים ובנוסף יש גם אפליקציות כמו Gett, אובר וליפט המאפשרות כבר היום להזמין שרותי הסעה אישיים בקלות, ואכן יש מי שכבר החליטו לוותר על רכב פרטי ואין ספק ששירותי הסעה אוטונומיים יעילים ובמחיר מוזל יעצימו את המגמה. עם זאת, בשונה מהמהפכה שעשו אתרים כמו נטפליקס, יוטיוב ואחרים על הדרך בה אנו צורכים תכנים ועל אף שבתיאוריה ניתן להבין את ההיגיון בויתור על מוצר שלמעשה ב-90 אחוז מהזמן אנו לא עושים בו שימוש, אי אפשר להתעלם מכך שלבעלות על רכב יש משמעויות רבות נוספות ועצם הידיעה שהוא שם בשבילכם היא ערך מרכזי בתחושת החופש וחוסר התלות שבסיסם של החיים בעידן המודרני.
    יתרה מזאת, בעבור רבים המכונית היא סמל סטטוס משמעותי, כלי לביטוי עצמי ומקום פרטי אינטימי ואישי.

    המכונית הפרטית שינתה את אמריקה ורמת המינוע בארץ הדוד סם פר נפש בה היא מהגבוהות בעולם (רק אחרי שתי הנסיכויות הקטנטנות סאן מרינו ומונקו), עם כמעט 800 כלי רכב על כל אלף תושבים.
    קראו לנו שמרנים, אבל אנחנו מאמינים שהנתון הזה לא צפוי להשתנות באופן מהותי בעשורים הקרובים.

    קיה Drivewise 006

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    "בעלות על רכב פרטי תהפוך לנחלת העבר בתוך עשור"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.