• Ad
  • המיניאטורית שבלעה וי 8

    חובב דראג אמריקאי החליט לשתול מנוע וי 8 עוצמתי במכונית הכי קטנה שאפשר והפך את הסובארו 360 הזעירה שלו למפלצת עצבנית מאוד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    00Z0Z_3tDsuc6gJpw_1200x900בדברי הימים המוטוריים של העם היושב בציון אין ספק שלמותג סובארו שמור מקום של כבוד. הליאונה, שכונתה בארץ "DL" בשלושת דורותיה, אמנם לא המציאה שום דבר אבל העניקה אפשרות לעשרות אלפי ישראלים ליהנות לראשונה מרכב אמין חדש במחיר זמין והייתה לאחד מסממני המהפך הפוליטי בארץ.
    אבל הליאונה לא הייתה המכונית הראשונה של קונצרן פוג'י בארץ ובשנת 1969 ההיצע של יפנאוטו היבואנית כלל את הסובארו FF שזכתה להצלחה סבירה והוחלפה על ידי הדור הראשון של הליאונה בשנת 73 ואת ה-360 – מכונית מיני עירונית זעירה עם מנוע 2 צילינדרים דו פעימתי בנפח של 360 סמ"ק.
    בעוד שביפן גם היום מכוניות מיקרו עירוניות זעירות תופסות נתח מכובד משוק הרכב, בישראל גם לפני יותר מ-4 עשורים הקונים חשבו במונחים של פח פר לירה. מכונית באורך של פחות מ-3 מטרים עם מנוע המפיק 20 כ"ס בלבד לא הלהיבה את תושבי המדינה הצעירה ורק יחידות בודדות נמכרו כאן.
    באופן מפתיע ה-360 שווקה גם במולדת ה"סופר סייז", ארצות הברית. מן הסתם גם בארץ הדוד סם הקטנטנה לא זכתה להצלחה כבירה ומרבית האנשים התייחסו אליה כאל לא יותר מבדיחה, אולם במגזין ה"קונסיומר ריפורטס" סירבו לצחוק וקבעו כי המכונית סובלת ממחסור קיצוני ומסוכן בכוח ומרמת בטיחות שפשוט אינה מתקבלת על הדעת.

    עוד ב-TheCar:
    שיא חדש: הקיף את הרינג במיני על שני גלגלים
    בחזרה לשנות ה-80: מצאנו בשבילכם סובארו ופיאסטה במצב מושלם
    מקדש המשפרים: תערוכת SEMA נפתחת בלאס וגאס

    למרות ואולי בגלל שה-360 נחשבה למכונית כה גרועה, בהפוך על הפוך בדומה לדגמים כמו הטרייבט המזרח גרמני וAMC- פייסר האמריקאי, היא הפכה בשנם האחרונות למבוקשת בקרב אספנים.
    אספן אמריקאי אחד החליט לחטוא לשמירה על מקוריות ולשדרג "מעט" את יחידת ההנעה של ה-360 ובמקום מנוע 2 הצילינדרים המקורי שהותקן באחורי המכונית הוא הצליח לדחוף מנוע וי 8 אימתני מתוצרת שברולט לחזית ה-360 בהשתלה שלטענתו הפכה את הסובארו הזעירה למכונית הוי 8 הקטנה בעולם.

    כפי שאתה בודאי מתארים לעצמכם, תוספת הצילינדרים והנפח תרמה לשדרוג ההספק שעלה מ-20 כ"ס בגלגלים האחוריים ללא פחות מ-360 סוסים בריאים במחווה לשמו של הדגם.
    בעליה של הסופר 360 החליט לשמור ככל הניתן על המראה המקורי כמו גם על אותותיו של הזמן (והקורוזיה), למעט כונס אוויר עצום בחזית וחישוקים וצמיגים מסיביים יותר מאלה שהגיעו במקור.

    00909_ah4leB45RYX_1200x900

    מתחת למעטפת נדרשו מן הסתם שדרוגים מסיביים ומעבר למנוע הענק, הסופר 360 כוללת גם תיבת הילוכים אוטומטית "טורבו 350" המסוגלת להתמודד עם מומנט קיצוני, שלדת צינורות מלאה, הגה נשלף, מושבי באקט מאלומיניום ולוחות רצפה מסיבי פחמן.
    ה-360 הלא ממש סטנדרטית הזו מוצעת כעת למכירה ב"קרייגסליסט" במדינת אילינוי בעבור כ-25 אלף דולרים – ללא ספק המון כסף לסובארו ישנה, אבל עם שיא רשום על שמה בספר השיאים של גינס, יכולת להאיץ לרבע מייל בתוך פחות מ-9 שניות, בסיס גלגלים של פחות מ-2 מטרים, משקל עצמי של 680 קילוגרם ועוצמה כזו בגלגלים, אין ספק שמדובר בקטנטנה משוגעת ומיוחדת במינה.

    00i0i_gGqjFxo3PRL_1200x900

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.