• Ad
  • בחזרה לשנות ה-80: מצאנו בשבילכם סובארו ופיאסטה במצב מושלם

    יש אספנים שמתרגשים במיוחד מרכבים שהיו אייקונים בנוף המוטורי המקומי, אך מסתבר שלמרות שמדובר לרוב בדגמים שהיו נפוצים ביותר, אחרי כמה עשורים קשה מאוד למצוא אקזמפלריים במצב ראוי. בזמן שיש אספנים שישקיעו לילות כימים בשחזור גרוטאה מתפרקת, יש גם מי שיחשבו על דרך אחרת וימצאו את אהבת ילדותם במצב מושלם במרחק של כמה קליקים ברשת ועשרות אלפי קילומטרים מעבר לים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    s-l1600 (2)היום בפינתנו "קלאסיקות מקומיות שכמעט נכחדו" שתי מכוניות שהיו סופר פופולריות בארץ הקודש בראשית שנות השמונים: פורד פיאסטה ואיך לא, המכונית הלאומית, סובארו ליאונה או כמו שכינו אותה בארץ באותה תקופה, ה-DL.
    אמנם זה לא יהיה מדויק לגמרי לקבוע שכבר לא ניתן ב-2016 למצוא רכבים כאלה במחוזותינו, אך שלושה וחצי העשורים שעברו וכללו המון ידיים לא אוהבות, מוסכי קומבינה ושמש ישראלית קופחת בהחלט ניכרים על האקזמפלרים הבודדים ששרדו.

    חובבי הפרויקטים יכולים לאתר פה ושם סובארוים או פיאסטות בחצרות מושבים או במגזר, אך בעוד שבכל הנוגע למכונאות משימת השחזור צפויה להיות די פשוטה הודות לזמינות טובה יחסית של חלקים, בכל הנוגע למרכב על מנת להחזיר עטרה ליושנה נדרש מאמץ של ממש הכולל עבודת פחחות יסודית שתתמודד עם כל התיקונים החאפריים והריקבונות שנצטברו במהלך השנים, וזה עוד לפני שהזכרנו את תא הנוסעים, המושבים, הדשבורד, המתגים וחלקי הפלסטיק השונים.

    עוד ב-TheCar:
    קלאסיקה מקומית: מועדון החמש משיק רנו דופין שיוצרה בחיפה
    הייתם משלמים 200 אלף שקל על סוסיתא?
    בחזרה להווה: דלוריאן שבה אל קו הייצור

    43556666ויש גם דרך אחרת – פשוט לייבא מן הניכר אקזמפלרים של אותם רכבים נוסטלגיים במצב טוב בהרבה.
    על אף שבמחשבה ראשונה זה נשמע כמו רעיון די מוזר, לא מן הנמנע שהדרך הזו תהיה הגיונית ולעיתים גם זולה יותר בסופו של דבר.
    שתי המכוניות שבהן עסקינן היום מוצעות למכירה בארצות הברית וכוללות מפרט אמריקאי מעט שונה מזה ששווק בזמנו כאן אצלנו.

    בפיאסטה ההבדל הבולט ביותר לעין הוא בפגושים שבגרסה האמריקאית, בהתאם לתקנות הבטיחות של אותם ימים שחייבו עמידות מלאה בהתנגשות עד למהירות של 10 קמ"ש, הם מסיביים בהרבה ומותקנים במרחק של כמה סנטימטרים מהמרכב.
    גם הפנסים שונים ואת מקומם של צמד פנסי הדרך הרבועים הקטנים מחליפות יחידות תאורה עגולות שיחד עם הפגושים המוגזמים ללא כל ספק פוגעים במראה הכללי.
    ddffdfאך לא הכל רע בגרסה היאנקית ובקבינה ניתן לפגוש רמת גימור גבוהה יותר הכוללת מושבי סקאי ודיפונים בצבע אדום וכן גימורי דמוי עץ בדשבורד ובלוח המחוונים.
    בתא המנוע אפשר למצוא את היתרון הבולט ביותר של הגרסה בדמות מנוע בנפח 1.6 ליטרים מסדרת קנט של פורד המפיק 74 כ"ס, הרבה יותר ממה שהפיקו גרסאות ה-1.0 וה-1.1 ליטרים ששווקו בארץ.
    המכונית עברה רק 97 אלף קילומטרים שהם כ-2,500 קילומטרים בממוצע בשנה.fes
    צילומי המרכב התחתון חושפים שלדה במצב מושלם ומערכת הינע נטולת נזילות לחלוטין. הרכב עבר צביעה חוזרת בגוון הכסוף המקורי לפני מספר שנים, אך המוכר מבטיח שמתחת לצבע המבריק לא מסתתרות שום הפתעות לא נעימות. המחיר הנדרש עומד על 3,800 דולרים שיהפכו בארץ אחרי הובלה, מיסוי מע"מ ושאר ירקות לכ-40 אלף שקלים. לא מעט לסופר מיני בת 36, אבל לא רחוק מהעלות של פרויקט שיקום של גרוטאה מקומית.

    fes6

    הסובארו ליאונה 1982 שמצאנו בשבילכם היא אפילו במצב טוב יותר. מדובר ברכב בגרסת הסטיישן עם מנוע 1.8 ליטרים והנעה כפולה בגימור קרוס-אובר הכולל מרכב מעט מוגבה, חישוקים קלים לבנים עם צמיגים משודרגים ומגן גחון אינטגרלי בפגוש הקדמי.

    s-l1600
    s-l1600 (4)מדובר באקזמפלר מיד ראשונה שעבר במהלך השנים רק כ-160 אלף קילומטרים ונשתמר במצב מושלם.
    בין היתר ניתן לציין צבע אדום מקורי מבריק ללא שום תיקוני פחחות, תא נוסעים מקורי לחלוטין כולל מושבים עם ריפוד משבצות ופלסטיקה במצב חדש שקשה למצוא אפילו במכוניות בנות שנה-שנתיים, מערכת סטריאו משודרגת מראשית ה-80 הכוללת רדיו טייפ אוטו-רוורס המחליף צדדים בקלטת בעצמו ואקולייזר-מגבר נפרד.
    המנוע במצב מצוין וכולל מזגן חזק ומערכת חשמל מקורית לחלוטין.
    כמו כן, הקונה יקבל גם את כל ספרי הרכב המקוריים ותיעוד מלא של כל התיקונים והטיפולים מאז שהרכב יצא מהסוכנות.

    הרכב, שמוצע בימים אלה באתר eBay, זוכה ככל הנראה להתעניינות מצד חובבי המותג בארצות הברית ושבוע לפני סיום המכירה נרשמו כבר 10 הצעות כשהגבוהה מבניהן עומדת על כ-6,300 דולרים מה שאומר, גם אם המחיר הסופי לא ישתנה בהרבה, שבארץ אנחנו כבר מדברים על סביבות 60-65 אלף שקלים – יותר ממחירה הממוצע של משפחומטית ליסינג בת שלוש שנים.s-l1600 (3)

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.