• Ad
  • כל המכוניות החדשות שתגענה לישראל במהלך השנה הקרובה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שנת 2013 הסתכמה כאחת השנים החזקות במכירת מכוניות חדשות בישראל, והמגמה החשובה ביותר שבולטת בה היתה ריבוי דגמים בפלחי שוק מגוונים. בשנת 2014 צפוי מספר מכירות דומה, עם הגדלת שפע הדגמים החדשים והמחודשים. בקנה: מכוניות קטנות וזולות, ג'יפונים אופנתיים ודגמי ספורט ופאר יוקרתיים.

    קטנות
    זו הייתה הקטגוריה החמה ביותר בשנה שחלפה. שילוב של מחיר נמוך יחסית  ומכוניות חסכוניות בדלק שכנעו כמעט 10% מרוכשי המכוניות בישראל להעדיף מכונית מיני חדשה על פני משפחתית משומשת בת שנתיים-שלוש, או על פני מכונית גדולה ויקרה יותר.
    בסך הכל צמחה קטגוריית המיני ב-23% ביחס לשנת  2012, וקיה פיקנטו, שהובילה את המכירות, הייתה למכונית הנמכרת ביותר בישראל.
    גידול במכירות נרשם גם בקרב מכוניות הסופר-מיני, ובין פלח השוק של מיני לסופר-מיני החל להתפתחת תת-פלח חדש שבו מככבות מיצובישי ספייס סטאר וניסאן מיקרה.
    השנה צפויה הקטגוריה להמשיך ולצמוח עם כניסתם של דגמים חדשים, הבולט בהם הוא יונדאי 'i10' אשר שיווקה יחל בחודש הבא.
    I10 בולטת עם מראה צעיר, מימדים מהגדולים בקטגוריה, רשימת אבזור ארוכה מבעבר ומנועים מחודשים בנפח 1.0 ו-1.25 ליטר שמוכרים לנו גם מהאחות הכמעט תאומה, קיה 'פיקנטו'.

    יונדאי i10
    במהלך השנה יוצגו בעולם מחליפותיהן של פיז'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו, אם כי עדיין לא ברור אם מי מהן תספיק לעשות עלייה ארצה עוד השנה.
    ברבעון השני אנו צפויים לראות את אופל 'אדם', מכונית שתתחרה בדגמים אופנתיים יותר כמו פיאט '500' ומיני, וגם את פולקסווגן 'אפ!', האחות התאומה של סיאט 'מי' וסקודה 'סיטיגו'. הצלחתה של אפ! בישראל תלויה, כמובן, במחיר שעליו יחליטו היצרנית והיבואנית.
    לקראת סוף השנה צפוי להגיע אלינו דור חדש לסמארט 'פורטו' שפותח בשיתוף רנו, ואולי גם דגם חמש דלתות וארבעה מושבים חדש שיכנס לנעלי ה'פור-פור' שלא זכה להצלחה. זה האחרון טרם נחשף ועל עיצובו ניתן ללמוד מדגם הקונספט 'פורג'וי' שהוצג בתערוכת פרנקפורט האחרונה.

    סופרמיני ו'סופר-סופר-מיני'
    עם המעבר לכלים קטנים וחסכוניים יותר, מגמת ההתחזקות בסגמנט צפויה להימשך. הנציגה החדשה ובין החשובות לקבוצה היא סקודה 'ראפיד ספייסבק' – גרסת החמש דלתות של המשפחתית הקטנה שתתברג בין 'פאביה' הקטנה יותר ל'אוקטביה' המשפחתית. 'ראפיד ספייסבק' תגיע אלינו במהלך הרבעון הראשון ותוצע עם מנוע 1.2 ליטר טורבו (105 כ"ס) ותיבה ידנית, או 1.4 ליטר טורבו (122 כ"ס) ותיבת ההילוכים כפולת המצמד של קונצרן פולקסווגן.
    מכונית מעניינת אחרת היא 'MG3' – סופרמיני חדשה של היצרנית הסינית 'סאיק', שמציעה מימדים גדולים יחסית לקטגוריה. שיווקה יחל בסוף הרבעון השני עם מנוע 1.5 ליטר, 109 כ"ס והיבואנית מבטיחה "מחיר תחרותי".

    סקודה ראפיד ספייסבק
    ברבעון השני תחל רנו בשיווק גרסת סטיישן ל'קליאו', ככל הנראה עם אותם מנועים כמו אלה של ההאצ'בק (0.9 ו-1.2 ליטר).
    לקראת סוף השנה צפויות להגיע שתי שחקניות חשובות שטרם נחשפו וכנראה ישפיעו רק על המכירות של שנת 2015: מאזדה '2' וסקודה 'פאביה' החדשות.

    משפחתיות ומשפחתיות גדולות
    מיני-קרוס-אוברים וג'יפונים (קטגוריות ג'וק וקשקאי) מוסיפים לגזול מכירות בקצב גובר והולך מקטגוריות המשפחתיות והמשפחתיות הגדולות, ומגמה זו תימשך גם השנה לנוכח הצגתם של דגמים חדשים נוספים.
    במקביל, אל שתי הקטגוריות צפויה פלישה רבתי של מכוניות מתוצרת סין מחד, וארה"ב מאידך.
    שתי משפחתיות קטנות חדשות, 'MG5' מתוצרת 'סאיק' ו'גרייטוול C30', שתיהן עם מנועי 1.5 ליטר, צפויות להגיע ארצה לקראת אמצע השנה. היבואניות – חברת דוד לובינסקי וחברת המזרח, מקוות להרחיב את דריסת הרגל שלהן בשוק המקומי עם דגמים אלה.
    לנוכח שינויים והקלות שיזם משרד התחבורה בדרישות החובה לכלי רכב מתוצרת ארה"ב צפוי לגדול מספר הדגמים בתקינה אמריקנית שייובאו אלינו.
    ברבעון הראשון של השנה צפויות כאן ניסאן 'אלטימה' ו'מקסימה' עם מנועי 2.5 ו-3.5 ליטר בהתאמה. אלה מכוניות גדולות שיכניסו את ניסאן לפלח שוק חדש עבורה בישראל, ויתחרו בדגמים כמו טויוטה 'קאמרי' ושברולט 'אימפלה'.

    ניסאן אלטימה
    קרייזלר תציג אצלנו את ה-200, מחליפת הסיברינג, אשר לא נחלה אצלנו הצלחה. ה-200 ממוצבת מתחת ל-300 וצפויה להגיע עם מנועי 2.4 ליטר (173 כ"ס) או 3.6 ליטר (283 כ"ס). במקביל, דודג' תחל בשיווק 'דארט' המשפחתית, אשר מבוססת על הפלטפורמה של אלפא רומיאו 'ג'ולייטה'. דארט היא מכונית בתצורת סדאן החביבה יותר על הלקוח הישראלי.
    מי שמבקש לעצמו מכונית ייחודית יותר יוכל לבחור השנה בין פולקסווגן 'חיפושית' חדשה (שכבר נחתה בארץ) לבין 'מיני' חדשה (דור שלישי), שתגיע במהלך הרבעון הראשון תחילה בגרסאות 'קופר' ו'קופר-S' ובהמשך גם בגרסאות קבריו, חמש דלתות וסטיישן.
    מכוניות חדשות נוספות שצפויות אצלנו הן פיג'ו 308, הונדה אקורד וסיוויק סטיישן, ניסאן נואט, סובארו לגאסי, סיאט לאון, פורד מונדיאו וקיה סול.

    מובילי נוסעים
    כבר מספר שנים שקטגוריית מוביל הנוסעים מתכווצת, בעיקר בגלל הגידול בביקוש לג'יפונים וג'יפים. למרות זאת, סיטרואן מקווה להצליח עם  'C4 פיקאסו' החדשה (דור שלישי), אשר תוצע בגרסה רגילה (5 מושבים) וארוכה (7 מושבים) אנשי היבואנית צופים שרוב המכירותיהיו של הגרסה הארוכה. השיווק יחל במרץ עם גרסת דיזל בשילוב תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים, וגרסת הבנזין (מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו, 156 כ"ס) תגיע לקראת סוף השנה עם תיבת הילוכים אוטומטית (לעומת תיבה רובוטית בדגם היוצא).

    סיטרואן C4 פיקאסו
    החודש תחל שברולט לשווק את המיני-מיניוואן 'אורלנדו' עם מנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס) שמוכר לנו מ'קרוז' ו'טראקס'.
    פיאט כבר משווקת את L500 – מיני-מיניוואן בעל עיצוב דומה לזה של 500 הקטנה, ובקרוב תתווסף להיצע שלה גם גרסת שבעה מושבים מוארכת לדגם הזה.
    טויוטה תחל בקרוב לשווק את 'סיינה' – מיניוואן אמריקני בגודל מלא אשר הגיע אלינו עד כה רק באמצעות סוכנויות היבוא האישי.
    דגמים חדשים נוספים שעשויים להגיע השנה הם פולקסווגן 'טוראן', פורד 'גלקסי' ו-'S מקס' וקיה 'קרניבל' החדשים.

    מיני-קרוס-אוברים וג'יפונים
    הקטגוריות המתפתחות בקצב המהיר ביותר בשנים האחרונות הן אלה של מיני קרוס-אוברים ושל ג'יפונים, ומגמה זו תימשך גם השנה.
    פיז'ו החלה לשווק לאחרונה את '2008' במחיר שמתחיל ב-99,000 ש"ח לגרסת הבסיס הידנית (מנוע תלת-צילינדרי הנפח 1.2 ליטר מוגדש טורבו) ל-126,000 שקלים עבור הגרסה האוטומטית המאובזרת (מנוע 1.6 ליטר מוגדש). בשבועות הקרובים תשיק אופל את 'מוקה' (אח תיאום לשברולט 'טראקס') עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר (140 כ"ס) ותיבת הילוכים אוטומטית.

    ניסאן קשקאי
    בהמשך השנה תושק גרסה מעודכנת לסקודה 'יטי', ולקראת סוף השנה צפויה אצלנו התשובה של מאזדה לשוק הקרוס-אוברים הבוער: 'CX-3'.
    עד מחצית השנה צפויה ניסאן להשיק את 'קשקאי' החדש, מי שברא את הקטגוריה הזו בישראל ושלט בה ללא מצרים למשך שנים לא מעטות, ואת  'X טרייל', שהוא למעשה קשקאי מוארך (שבעבר נקרא 'קשקאי + 2') . קשקאי החדש גדול מקודמו והוא מונע באמצעות מנועי טורבו-בנזין קטנים וחסכוניים.
    ברבעון השני תשיק מיצובישי גרסה היברידית נטענת ל'אאוטלנדר'. לגרסה זו אפשרות טעינה משקע ביתי וטווח נסיעה של 55 ק"מ בכח החשמל בלבד. יבואנית מיצובישי לישראל טרם הרימה ידיים משיווק ה-'ASX' – הג'יפון הקומפקטי שמתחרה בדגמים דוגמת מאזדה 'CX-5'. לא מן הנמנע שהוא יגיע במקביל לשיווק גרסת הכלאיים של 'אאוטלנדר' הגדול יותר.
    יפנאוטו, יבואנית סובארו, מתכננת להרחיב את היצע גרסאות ה-'XV', ואולי גם לשפר את ההצעה מבחינת המחיר שלו. בהמשך היא תשיק גם מתיחת פנים לאאוטבק.
    סאנגיונג תשיק בקרוב 'רקסטון' חדש, ג'יפ את 'גרנד צ'רוקי' החדש, ואילו טויוטה צפויה להשיק אצלנו את הג'יפים הגדולים של טויוטה אמריקה ('היילנדר' ו'וונזה').
    לקראת סוף השנה צפוי להגיע יונדאי 'גרנד סנטפה-פה' שהוא למעשה גרסה ארוכה, בעלת שבעה מושבים, לג'יפ המוכר.

    יוקרה ופאר
    קדילאק תשיק החודש את ה-'CTS' החדשה, עם ממדים גדולים יותר, מנוע טורבו-בנזין (2.0 ליטר) במקום מנועי V6, רשימת אבזור ארוכה מאוד ותג מחיר תחרותי של 360,000 שקלים. בנוסף, בוחנת יבואנית קדילאק את יבוא ה-XTC הגדולה יותר.
    ב.מ.וו תשיק החודש את סדרה 4 קבריו, הגרסה הפתוחה של סדרה 4, וברבעון השני מתכננת היבואנית להשיק את סדרה 2 קופה, בגרסאות 220 (2.0 ליטר טורבו, 184 כ"ס) ו-M235i – עם מנוע שישה צילינדרים ו-326 כ"ס. בקיץ יושקו 'M3' ו-'M4' שנחשפו בסוף השנה שעברה ויציעו 431 כ"ס ו'סדרה 4 גראן קופה' (על אף שזו טרם נחשפה). ברבעון הרביעי תגיע אלינו 'סדרה 2 אקטיב טורר' – מכונית ההנעה הקדמית הראשונה בהיסטוריה של החברה.

    מרצדס S קלאס
    בחודש הבא תשיק אינפיניטי את ה-'Q50', מחליפת ה-'G37'. מכונית זו לא רק מסמנת את קו השמות החדש של היצרנית, אלא גם מציגה חידוש טכנולוגי ראשון מסוגו בתחום – היגוי אלקטרוני ללא חיבור פיזי לגלגלים. בהמשך השנה תוצע גם אינפיניטי 'Q70', מחליפת ה-'M' שתגיע עם מנוע כלאיים (3.5 ליטר והספק משולב של 360 כ"ס).
    מרצדס תשיק ברבעון השני את ספינת הדגל 'S קלאס' החדשה ואת גרסת הקופה שלה 'S קלאס קופה' ('CL' בעבר). בהמשך יחל שיווק ה-'C קלאס' החדשה, רבת המכר של היצרנית, וה-'CLS' המעודכנת.
    אאודי תחל החודש בשיווק גרסה מעודכנת של 'A8', אלפא רומיאו תציע גרסה מעודכנת של 'ג'ולייטה' (בעיקר קוסמטיקה ומערכת מולטימדיה חדשה) ולקסוס תשיק בהמשך הרבעון גרסת כלאיים חדשה ל-'GS' ומתיחת פנים ל-'CT200h'.

    פנאי יוקרתי
    קטגוריה זו צפויה להתרחב עם שחקנים חדשים שהמשותף לכולם הוא מימדיהם הקומפקטיים (יחסית). פורשה החלה החודש בשיווק ה'מאקאן', רכב פנאי-שטח חדש המבוסס על אודי 'Q5'. גרסת הבסיס של פורשה מאקאן מוצעת עם מנוע מוגדש טורבו, 340 כ"ס ותג מחיר של 585,000 שקלים. במהלך הרבעון הראשון גם יושק אינפיניטי 'JX' – רכב פנאי גדול שמבוסס על פלטפורמת ניסאן מוראנו, מציע שבעה מושבים ומצויד במנוע 3.5 ליטר (265 כ"ס).

    מרצדס GLA
    ברבעון השני תשיק מרצדס את ה-'GLA', רכב פנאי קומפקטי מבוסס על ה-'A קלאס' וב.מ.וו תשיק באותה תקופה את 'X3' מחודש. בקיץ יושקו 'X4' ו-'X6' ( שטרם נחשפו.)
    ברבעון האחרון תשיק לקסוס ישראל את התשובה שלה לדגמים אלה (קדימון למכונית הזו, 'LF-NX' הוצג לפני מספר חודשים בתערוכת פרנקפורט). בנוסף, יתכן ולקראת סוף השנה נראה בארץ גם את אודי Q7 החדש על אף שגם הוא טרם נחשף.

    ספורטיביות ומיוחדות
    ברבעון הראשון של השנה תשיק אודי את 'S1' – הגרסה הספורטיבית של ה-'A1' עם 225 כ"ס ותיבה ידנית. בהמשך צפויה להגיע גרסת הקבריו של ה-'A3'.
    אלפא רומיאו תשיק בחודש הבא את ה-'4C' במהדורת השקה (כפי שהיה ברחבי העולם), ומאפריל תציע את הדו-מושבית גם בגרסה רגילה ובמחיר של כמעט 600,000 שקלים. לשתיהן מנוע 1.75 ליטר מוגדש (240 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד.
    אופל השיקה את 'קאסקדה' – מכונית קבריו שמבוססת על פלטפורמה מתוחה של אסטרה ומונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.6 ליטר (170 כ"ס).

    אופל קסקאדה
    במהלך השנה תשיק סובארו את 'WRX' הגרסה החזקה של אימפרזה החדשה. WRX מונעת באמצעות מנוע 2.0 ליטר מוגדש (268 כ"ס) ומציעה חידוש מעניין – תיבת הילוכים רציפה. גם 'STi', שטרם נחשפה, נמצאת על כוונות היבואנית.
    ברבעון השלישי תשיק יגואר את F-טייפ קופה, אחות סגורה ויפיפייה לא פחות מהגרסה הפתוחה, ופורד תשיק את 'מוסטנג', לאחר שזו הוגדרה על-ידי היצרנית "כמכונית גלובלית". ברבעון האחרון מתכננת לקסוס להשיק את RC, מכונית קופה שתונע על ידי מערכת כלאיים שמשלבת מנוע בנזין בעל שש בוכנות ומנוע עזר חשמלי. באגף האלטרנטיבי ייתכן ויחל שיווקן של רנו 'טוויזי' ו'זואי' – החשמליות העירוניות הקטנות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בדרך אלינו: דגמי המכוניות שצפויים בישראל במהלך שנת 2014

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.