• Ad
  • ג'נרל מוטורס מובילה במירוץ החימוש בדרך לחיבור הטלפון החכם למסך המרכזי במכונית. כל שאר התעשייה לא נשארת אדישה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'נרל מוטורס תציע את מערכות ההפעלה של גוגל ושל אפל – אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, ביותר מתריסר דגמי שברולט כבר בשנת הדגם הקרובה. שברולט תקדים את כל יצרניות הרכב האחרות בכך שתציע את שתי המערכות, ולא רק אחת מהן, וזאת במגוון הדגמים הרחב ביותר אצל יצרנית רכב אחת.

    שברולט אינה יצרנית הרכב הראשונה שמציעה מערכת כזאת – יונדאי הקדימה אותה השבוע כאשר הכריזה על כך שתציע את אנדרואיד אוטו בגרסאות שונות של סונטה בארה"ב, ופרארי כבר מציעה את אפל פליי מזה זמן בשני דגמים שלה.

    גם קבוצת פולקסוואגן החלה בהטמעה שקטה של המערכות – למשל בסופרב החדשה שמושקת בימים אלה – אבל עדיין לא באופן מושלם ורשמי.

    בנוסף, אתר האינטרנט של אנדרואיד מגלה שחצי תריסר יצרניות רכב נוספות מתכננות להכריז על הטמעת אנדרואיד אוטו במהלך השנה הקרובה, ובהן פורד, ג'יפ, אאודי, הונדה וסובארו, וגם אפל הודיעה שהמערכת שלה תוטמע בקרוב בדגמי וולוו ומרצדס.
    ובכל זאת שמור הכבוד לשברולט, שהרי אף יצרנית רכב אחרת עדיין לא הודיעה שתציע את שתי המערכות ברוב הדגמים החשובים שלה.

    אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי הן מערכות הפעלה מקומיות שמשמשות כממשק בין הטלפונים החכמים לבין מסך מרכזי שמותקן במכונית. מטרתן לצמצם את הסיכון שנובע מן הרצון של נהגים להשתמש בטלפונים החכמים בעת נהיגה – ובכך לסכן את עצמם ואחרים.
    שתי המערכות מאפשרות לשלוט במגוון יישומים ולהגביל אותם רק ליישומים הכרחיים אשר פחות מסיחים את דעתו של הנהג. בנוסף, חלק מן הפונקציות ביישומים הללו יכולות להיות מופעלות באמצעות הפעלה קולית כך שהנהג לא יצטרך להוריד את הידיים מן ההגה ואת העיניים מן הכביש.
    לדוגמא, בקאר-פליי תשמיע מערכת הזיהוי הקולי 'סירי' את הודעות הטקסט הנכנסות, אבל היא לא תציג אותן על המסך כדי שנהגים לא יקראו אותן אלא רק יאזינו להן.
    שתי מערכות הטלמטיקה האלה מאפשרות לנהגים לשלוט באפליקציות של מפות וניווט, לקרוא הודעות טקסט, לבחור ולהאזין למוסיקה ועוד.

    ההכרזה על הטמעת אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי במכוניות הגיעה כבר לפני כשנה, ולכן יש מי שהביעו אכזבה מן הקצב האיטי לכאורה של החדרתן בפועל. עם זאת, בל נשכח שגם מערכות כאלה פוגעות ביכולת הנהיגה של רבים ויסיחו את דעתם של נהגים – לכן יש לכך משמעויות עמוקות של חקיקה ושל אחריות משפטית שצריכות להיפתר.

    2016 Chevrolet Spark Android Auto
    2016 Chevrolet Spark Android Auto

    שברולט תציע את המערכות הללו בארבעה עשר דגמים בהם: ספארק, קרוז, מאליבו, אימפלה, קמארו, קורבט, וולט, קולורדו, טאהו וסאברבן, ואלה דגמים שמהווים יותר ממחצית המכירות של המותג שברולט ברחבי העולם.

    האפשרות תוצע בדגמים שמוצעים עם מערכת ה'מירור-לינק' הנוכחית של שברולט, ובשלב ראשון יוצעו שתי המערכות בעשרה דגמים שבהם מותקנים מסכים בגודל 8 אינטש, ומתוכם גם בשישה דגמים עם מסכי 7 אינטש. המערכת מתאימה לטלפונים שמופעלים על-ידי אנדרואיד 5.0 ומעלה או כל אייפון 5 ומעלה.

    2016-Chevrolet-Cruze-Apple-CarPlay-002

    השימוש במערכת, כפי שהודגם אתמול, פשוט מאד: עם התנעת המכונית מופיע על המסך המרכזי "שולחן העבודה" הרגיל של 'MyLink', אבל עם חיבור הטלפון החכם באמצעות כבל USB מופיע סמל קאר-פליי או אנדרואיד אוטו, בהתאם לטלפון.
    לחיצה על הכפתור הרלבנטי מציגה על מסך הבית את המימשק המוכר של המערכות הללו, אבל רק עם היישומים שאושרו על-ידי היצרנית, בהם חייגן טלפון, הודעות, מפות, אנשי קשר, יומן, מוסיקה ויישומי צד שלישי מאושרים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי בדרך לשברולט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.