• Ad
  • אלפא חורכת את האספלט ומשפילה את פורשה בנורבורגרינג

    הישג מדהים לאלפא במסלול המרוצים המפורסם בעולם. גרסת התלתן של הג'וליה החדשה היא מכונית הסדאן 4 דלתות המהירה ביותר שהקיפה את הרינג - האיטלקיה קיצצה 6 שניות מהשיא שפורשה קבעה רק לאחרונה והשאירה מאחור גם אין ספור מכוניות ספורט אקזוטיות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    150624_Alfa_Romeo_Giulia_HP1המערכה על זמני ההקפה במסלול נורבורגרינג נמשכת. חודשים ספורים לאחר שהפנמרה של פורשה הקיפה את הרינג בזמן של 7:38 דקות והפכה להיות מכונית הסדאן 4 דלתות בייצור סדרתי המהירה ביותר שהקיפה את המסלול המפורסם, לפני מספר ימים השיא נשבר שוב כשהג'וליה החדשה של אלפא רומיאו הצליחה לקצץ לא פחות מ-6 שניות מהזמן של הפנמרה טורבו ועצרה את השעונים על זמן מדהים של 7 דקות ו- 32 שניות.

    בעשור האחרון קביעת זמני שיא בהקפת המסלול הגרמני המפורסם הפכה לסוג של תו תקן ומקדם מכירות משמעותי עבור דגמי הספורט של יצרניות רכב, לא רק מגרמניה, להוכחת הרמה הספורטיבית הגבוהה ואיכויות הכיול של דגמי הקצה מתוצרתן.

    לא תמיד זה היה כך ובמשך שנים בעיקר יצרני רכב גרמנים או יצרני רכבי ספורט קיצוניים בחנו את הרכבים שלהם ברינג וזמני ההקפה של המסלול לא זכו לתהודה ציבורית רחבה. בשלהי העשור הקודם ניסאן, שבחנה במקום את ה-GT-R, והשיגה זמנים טובים ממרבית דגמי פורשה ופרארי, וקאדילק עם ה-CTS-V שהשאירה עשן למכונית אייקוניות כמו ב.מ.וו M ומרצדס AMG, הבינו את הערך התדמיתי העצום של הישגים אלה בימים של מסרים מהירים ותפוצה ויראלית נרחבת.

    עוד ב-TheCar:
    אלפא רומיאו ג'וליה במבחן דרכים ראשון
    איך אומרים נורבורגרינג ברוסית?
    ברוכה הבאה אלפא-רומיאו ג'וליה

    אלפא רומיאו היא ללא ספק אחת מיצרניות הרכב האייקוניות בעולם אבל כבר לא מעט שנים שהיצרנית האיטלקית מחפשת כיוון ומעבר למכוניות יפות מאוד, הפורוטפוליו שלה לא כלל כבר זמן רב דגמים מרגשים וביצועיסטים באמת מהסוג שהצליח לאתגר את המתחרות המובילות, בעיקר מגרמניה.

    Alfa Romeo Giulia_Francoforte_03

    אחרי הרבה הבטחות שלא התממשו והמשך הדשדוש, האלפאיסטים המכורים מקווים שהג'וליה מבשרת על עידן חדש ומרגש.
    על הנייר יש לה את כל מה שצריך: עיצוב יפהפה, מנועים עוצמתיים, חלוקת משקל מושלמת, הנעה אחורית וגרסת ביצועים עם לא פחות מ-505 כ"ס ומספרים כמו האצה למאה קמ"ש בתוך 3.9 שניות ומהירות מרבית של 307 קמ"ש.

    הנתונים היבשים אכן מרשימים מאוד וגם הביקורות במבחני הדרכים מסביב לעולם היו אוהדות, אבל בדרך חזרה למרכז הבמה על כתפי התלתנית החדשה מאיטליה נותרה חובת ההוכחה ברינג.

    Alfa Romeo Giulia_Francoforte_06גרסת טרום ייצור סדרתי של הג'וליה תלתן עם צמיגי מסלול ומשקל מופחת ב-100 ק"ג (הודות לויתור על חלק מהאבזור והדיפונים בתא הנוסעים) הקיפה לפני כשנה את הרינג ב-7:39 דקות – בהחלט זמן מרשים מאוד למכונית סדאן משפחתית ומהיר יותר מהזמנים שרשמו במסלול מכוניות על כמו פורד GT, פרארי 430 סקודריה, מרצדס SLS ואפילו בוגאטי ויירון.

    לכאורה היה נראה, במיוחד משום שהרכב שנבחן אשתקד היה קל יותר ועם צמיגי מרוץ, שלא ניתן יהיה לשפר את זמנים, אבל ההישג של הפנמרה כנראה הכניס באנשי אלפא תאבון והם החליטו להגיע שוב לרינג, הפעם עם גרסת ייצור סדרתי סטנדרטית לחלוטין.

    היה ברור שכדי לעמוד במשימה מאחורי ההגה חייב לשבת נהג בעל יכולות קיצוניות ובעיקר אומץ רב לדחוף את הרכב, ללא כלוב הגנה או אמצעי בטיחות יעודיים אחרים, עד מעבר לקצה וזה בדיוק מה שעשה פאביו פרנצ'יה, נהג מרוצים איטלקי בן 35 שניצל כל סנטימטר של אספלט (ואף מעבר לכך) של הגיהנום הירוק בדרך להישג הסופר מרשים הזה שהשאיר מאחור, לבד מהפנמרה, גם מכוניות ספורט אקזוטיות כמו פרארי 458, פורשה 911 GT3, קוניגסאג, לקסוס LFA, מקלארן 650 ומרצדס GT.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.