אלון מאסק ממשיך לחפור: אלה המנהרות של לוס אנג'לס

חברת הקידוח של אלון מאסק מתכננת רשת מנהרות להעברת מכוניות ונוסעים במהירות של 240 קמ"ש מתחת לאדמה. הדבר היחיד שחסר זה אישור ממשלתי
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

'חברת הקידוח בע"מ' של היזם הבלתי נלאה אלון מאסק, פרסמה לאחרונה באתר האינטרנט שלה את מפת נתיבי המנהרות שהיא מתכוונת לקדוח מתחת לעיר לוס אנג'לס, אם וכאשר תקבל לכך אישור של הרשויות הרלבנטיות.

 

 

כפי שפרסמנו כאן, הרעיון של 'חברת הקידוח' הוא לפתח טכנולוגיה שתוזיל באופן ניכר את עלויות הקידוח והבניה של מנהרות תת קרקעיות, ובאמצעותן להפוך את התווך התת קרקעי לשכבה נוספת שבתוכה אפשר להעביר במהירות את התנועה, תוך כדי עקיפת עומסי התנועה הבלתי נסבלים של ערים ופרבריהן.

התנועה בתוך המנהרות הללו תתבצע באמצעות מזחלות מהירות, שאמורות לשאת עליהן מכוניות נוסעים ולהתעופף בתוך ה"צנרת" התת קרקעית במהירות של 240 קמ"ש. בנוסף ינועו בתוך המנהרות גם קרוניות להסעת המונים. טכנולוגיית ההנעה של כל התנועה הזאת עדיין לא ברורה לגמרי, ייתכן שהמזחלות והקרוניות יונעו באמצעות השראה מגנטית, כמו הרכבות המתקדמות בסין, אבל ייתכן שאנשיו של מאסק יאמצו פתרון אחר (שגם הוא מבוסס בחלקו על הנעה מגנטית): הנעה בתוך ריק (ואקום), כמו בפרויקט ה'היפרלופ' שמאסק החל בו, העביר לרשות הרבים, ואז הצטרף אליו שוב, הפעם עם 'חברת הקידוח'.

 

 

החדשות היחידות באמת כאן הן המפה עצמה, אשר פורסמה על-ידי החברה, אבל אסור להקל ראש במוטיבציה של מאסק ואנשיו לפרסם אותה. ראשית לכל, המפה – שמתארת שני נתיבים עיקריים ושש התפצלויות, ממחישה לציבור על מה בעצם מדובר בפרויקט הזה, וכיצד הוא עשוי לסייע לכל תושב או מבקר בלוס אנג'לס.

כמובן שאפשר לפסול את הרעיון בטענה שהוא "שאפתני" בלשון המעטה, אבל לא קשה לדמיין את ההשפעה שצפויה לו על מי שנאלץ לנהוג כיום את 65 הקילומטרים של הדרך בין שכונת שרמן אוקס בצפון לוס אנג'לס בין לנמל התעופה לונג ביץ' שבנוי בחלק הדרום-מזרחי של העיר. במקום להיתקע במשך שעה, או אף שעתיים, בתנועה הכבדה על הכביש המהיר הוא יוכל להניח את מכוניתו על המזחלת ולהגיע ליעד שלו תוך 16 דקות. הנתיב הזה, שאורכו פי 6.5 מזה של הרכבת התחתית בתל-אביב, הוא הארוך ביותר בתוכנית הנוכחית של חברת הקידוח, ולאורכו מתוכננות 8 תחנות ועוד חמישה פיצולים לחמש תחנות נוספות.

מחשבות דומות, אודות זמן שייחסך בתנועה, יעברו ודאי במוחותיהם של מי שנאלצים לבזבז כיום זמן רב בפקקים שבין צפון מערב לוס אנג'לס לבין מזרח מרכז העיר ושדה התעופה הבינלאומי שלה. הנתיב השני שמתוכנן ייחפר לאורך כ-30 קילומטרים, יחצה את הנתיב הארוך ויעבור בחלקו מתחת לכביש המהיר שמקשר בין איצטדיון דודג'ר לבין שדה התעופה של לוס אנג'לס.

 

 

התוכניות של 'חברת הקידוח' אינן תיאורטיות בלבד. מאז ההכרזה על הפרויקט, בחודש אפריל השנה, נחפרה כבר בחודש אוגוסט "מנהרת הוכחת יכולת" באורך של 1.6 ק"מ לאחר שהתקבל אישור של מועצת העיר הות'ורן, קליפורניה, שם ממוקמים משרדי החברה.

כאמור, מה שמפריד כרגע בין החזון לבין היישום שלו בשטח הוא לא רק פיתוח הטכנולוגיה הנדרשת אלא בעיקר האישורים הרגולטוריים, וחברת הקידוח כבר הגישה בקשה רשמית לחפירת הקטע המרכזי ב"מפת הדרכים" שלה. זהו קטע באורך של כ-10 ק"מ בין מרכז לוס אנג'לס לקלבר סיטי. מקטע זה – אשר בעתיד יהווה את מרכז הקו הארוך – ישמש בשלב ראשון רק לצורך בדיקת הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של הבנייה, בדיקת מערכת, בדיקות בטיחות, אימות נוהלי הפעלה ועוד. מקטע זה ישמש לתחבורה ציבורית רק לאחר שגורמי הממשל יבדקו לעומק את הביצוע בשטח ויאשרו שהוא עומד בכל הסטנדרטים הבטיחותיים שנדרשים.

אנשי חברת הקידוח מדגישים שמדובר במסלולים ראשוניים בלבד ולא בתוואי הסופי, ושרק לאחר השלמת השלב הראשון והוכחת היכולת תפותח התוכנית הלאה, משלב זה יחד עם ממשלת מחוז לוס אנג'לס ועם רשויות העיר לוס אנג'לס.

סיבה שנייה להצגת המפה כבר בשלב מוקדם זה היא כדי לקבל משוב מתושבי לוס אנג'לס וכן הצעות למיקומים ושיפורים לתוכנית הזאת.

 

קראו עוד: ציפורים בראש: האם אלון מאסק גאון או מטורף?

קראו עוד: ה'היפרלופ' תופס תאוצה: ריצ'ארד ברנסון נכנס לתחרות

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.