• Ad
  • אישור חצי רשמי: טסלה מפתחת מכונית ספורט קיצונית

    יצרנית הרכבים החשמליים מעמק הסיליקון מפתחת מכונית ספורט שתהיה הטסלה המהירה ביותר ותסתכל בלבן של העיניים לדגמי הקצה של יצרניות האקזוטיקה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Tesla-Roadster-2008-1280-07לפני המודל S שהיממה את העולם, המודל X עם דלתות השחף והמודל 3 ששוברת בימים אלה שיאים חדשים של הזמנות מראש, בשנת 2008 טסלה, חברה קטנה שייסד גאון ההייטק אלון מאסק, השיקה את הדגם הראשון מתוצרתה.
    מדובר היה במכונית ספורט דו מושבית קטנה וקלה שיוצרה במספרים קטנים, בעיקר על מנת לבחון את מערכת ההנעה החדשנית שבטסלה פיתחו וכללה מנוע חשמלי רב עוצמה ומערך סוללות ליתיום שסיפקו ביצועים לוהטים עם האצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-4 שניות וטווח של 400 קילומטרים בין טעינות.

    עוד ב-TheCar:
    המודל 3 של טסלה נחשפת ושוברת שיאים חדשים
    טסלה מציגה: מכונית מיוחדת לטבעונים
    אלון מאסק כמעט מכר את טסלה לגוגל

    לבד ממערכת ההנעה, הרודסטר הייתה מבוססת על הפלטפורמה והמכלולים של הלוטוס אליס וגם נראתה כמעט זהה לה.
    בסך הכל יוצרו קצת פחות מ-3000 רודסטרים חשמליים עד לשנת 2012, בה הסתיים החוזה עם לוטוס וטסלה בחרה להתמקד במודל S שבדיוק הושקה ובפיתוח הדגמים עתידיים שלה.

    נראה שכיצרנית רכב המציעה בדגמיה השונים ביצועים לוהטים, בטסלה לא באמת נטשו סופית את סגמנט רכבי הספורט הקטנים ומזה זמן רצות בתעשיית הרכב שמועות עיקשות לפיהן טסלה תוסיף להיצע מכונית ספורט חשמלית – הפעם בייצור ובתכנון עצמאיים לחלוטין.

    Tesla-Roadster-2008-1280-1f

    Tesla-Roadster-2008-1280-76אמנם בינתיים אין שום אישור לכך בהודעה רשמית של היצרנית מעמק הסיליקון בנדון, אך פטר ברדנפלט-הנסן, האחראי על המדינות הנורדיות בטסלה (הנחשובת לשוק השני בגודלו של המותג אחרי ארצות הברית), חשף בראיון לאחרונה כי "פיתוח מכונית הספורט של טסלה כבר החל ושהיא תראה שונה מהרודסטר, גדולה יותר ובעיקר יותר מהירה".

    ככל הנראה מכונית הספורט של החברה תבוסס על גרסה משודרגת ומחוזקת של הפלטפורמה שפותחה עבור המודל 3 ועל פי מקורות בחברה תכלול יחידת הנעה עוצמתית שתהפוך אותה לטסלה המהירה ביותר (לא משימה פשוטה עם דגמים כמו גרסת P90d של המודל S המאיצה למהירות תלת ספרתית ב-3 שניות) משום תכלול מצב האצה "maximum plaid", במחווה לסרט "ספייס-בולס", שישגר את הספורטיבית החשמלית למאה קמ"ש בתוך כ-2.8 שניות.

    בשלב זה אין עדיין רמז באשר לשמה של מכונית העל הספורטיבית החשמלית ובכל מקרה אם אתם חושבים להחליף את הפורשה או הפרארי שלכם ומחפשים משהו שונה לחלוטין ככל הנראה תאלצו להמתין מספר שנים להשקה שצפויה להיות לא לפני 2019.

     

    Tesla-Roadster-2008-1280-1c

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.