• Ad
  • איך אומרים נורבורגרינג ברוסית?

    כל מה שצריך זה אוליגרך? מיליארדר רוסי קנה את השליטה במסלול המרוצים המפורסם שבגרמניה בתקווה להוציא את האתר האייקוני מהבוץ הכלכלי אליו נקלע בשנים האחרונות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    IMG_1042אחד האייקונים המפורסמים ביותר של גרמניה, לפחות בקרב חובבי הרכב, מסלול הנורבורגרינג, עבר השבוע לבעלותו הכמעט בלעדית של מיליארדר רוסי בשם ויקטור חריטונין, לאחר שזה שהשלים רכישה של 99 אחוזים ממניות החברה המחזיקה במתחם.

    מסלול המרוצים המפורסם באורך של לא פחות מ-20.8 קילומטרים הוקם ב-1927 במערב גרמניה, לא רחוק מפרנקפורט.
    המסלול אירח במהלך השנים את כל סבבי המרוצים היוקרתיים בעולם וזכה גם לתואר הלא מחמיא "הגיהנום הירוק" בשל הקונטרסט בין הנוף הפסטורלי לנתיב המסוכן שהוביל להרבה תאונות מרוצים קשות שהתרחשו בו.
    מרוצי הפורמולה 1 במסלול הארוך הופסקו לפני כ-40 שנה לאחר שבשנת 1976 מכונית הפרארי של הנהג המהולל ניקי לאודה עלתה באש כתוצאה מתאונה.
    אורכו של המסלול עיכב את צוותי ההצלה ולבסוף נהגים שהתחרו במרוץ עצרו את רכבם וחילצו בכוחות עצמם את לאודה מהמכונית הבוערת.

    עוד ב-TheCar: 
    לא רק בכביש 1: הגבלת מהירות במסלול המרוצים המפורסם בעולם
    נמצא קונה למסלול הנורבורגרינג
    הונדה הקימה בי"ס לרכיבה ומסלולי מוטוקרוס בחדרה

    בשנת 1984 הוקם במתחם מסלול מרוצים חדש וקצר בהרבה באורך של כ-5.1 קילומטרים, התואם את הסטנדרטים הבטיחותיים הנדרשים במרוצי פורמולה 1.
    המסלול המקורי והארוך, ה'נורדשלייפה' (Nordschleife), הכולל לא פחות מ-154 פניות, משמש לתחרויות ולמרוצים של סבבים נמוכים יותר ופתוח לשימוש הציבור הרחב במתכונת של מעין כביש אגרה המאפשר לאנשים לחוות נסיעה בתוואי המאתגר ולבחון בו את מכוניותיהם.
    המחיר להקפה אחת שווה לכל נפש ועומד על 24 יורו. ניתן להיכנס למסלול עם כל כלי רכב, בין אם מדובר במכונית שהוכנה למסלול בהשקעה של מאות אלפי דולרים או בגרוטאה מתפרקת השווה בקושי כמה מאות. המסלול המאתגר גובה את המחיר שלו ובמקום מתרחשות לעתים קרובות תאונות, רובן לא ללא פגיעות בנפש. עם זאת, מניין ההרוגים במסלול עומד בשנים האחרונות על בין 3 ל-12 אנשים מדי שנה.

    small_norburgring_by_noam_wind005

    small_norburgring_by_noam_wind008המסלול גם משמש יצרני רכב רבים כדי לבחון בו את מכוניותיהם על הקצה ובשנים האחרונות קביעת זמן שיא חדש בהקפת המסלול הגרמני המפורסם הפכה לסוג של תו תקן ומקדם מכירות משמעותי של דגמי הספורט של יצרניות רכב, לא רק מגרמניה, והוכחה ניצחת לרמה הספורטיבית הגבוהה ולאיכויות הכיול של דגמי הקצה מתוצרתן.

    הפרסום הרב לו המסלול זכה הביאו את קברניטי מחוז ריינלנד-פאלץ בו המסלול שוכן להחליט לנסות למנף את ההילה שנקשרה במקום ולהקים במתחם אתר נופש שימשוך תיירים מכל העולם ויתאים לקהלים רבים ולא רק לחולי ההגה הקשים.
    הרעיון אולי היה טוב והגיוני, אבל כשלים ניהוליים הובילו לחובות כבדים והפרויקט הגרנדיוזי להפוך את המתחם ממסלול מרוצים למרכז פנאי תיירותי משפחתי בניחוח מוטורי שיכלול בית מלון, קזינו, טיילת ולונה פארק הפך לבור ללא תחתית.

    ב 2012 הכריזה חברת הניהול של המסלול על פשיטת רגל והודיעה כי בכוונתה לסגור את המסלול.
    ההודעה עוררה סערה בעולם הרכב ובסופו של דבר קברניטי המחוז החליטו להזרים חבילת סיוע נוספת כדי לכסות את החובות.
    בהמשך גם ממשלת גרמניה נחלצה לעזרה והשקיעה סכומי עתק באייקון המפורסם, אך זה כנראה היה מעט מדי ומאוחר מדי וב-2013 המסלול ומתחם הנופש הוצעו למכירה למרבה במחיר.

    small_norburgring_by_noam_wind011

    לפני קצת יותר משנתיים המסלול נמכר בתמורה לסכום של 125 מיליון יורו בפריסה לכמה שנים לקונצרן בשם "קבוצת הגדי" ולרגע היה נראה כי הנורבורגרינג בדרך להתאוששות.

    "קבוצת הגדי" רצתה לפרק את פארק השעשועים בסגנון דיסנילנד שהוקם בסמוך למסלול והיה בין הגורמים לכשלון הכלכלי של המתחם כולו, לשמור על תפקוד בתי המלון שהוקמו באזור המסלול ולשנות כיוון ולהשקיע, במקביל למרוצים במתחם ולמסלול הפתוח לקהל, בהקמת מרכז טכנולוגי מקצועי שישמש את יצרני הרכב השונים בניסויים שונים וכמקום להכשרת הדור הבא של מהנדסי הרכב.

    למרות תוכנית ההבראה האופטימית, תזרים המזומנים של הקונצרן היה בעייתי, דבר שאפשר למיליארדר רוסי צעיר בשנות ה-40 לחייו לרכוש עוד ועוד מניות של המסלול עד שבסוף שנת 2014 הוא כבר החזיק ב-80 אחוזים ממניות חברת הניהול של המתחם.
    השבוע חריטונין השלים כמעט לגמרי את המהלך וכעת הוא מחזיק ב-99 אחוזים מהמניות, עליהן שילם "מחיר מציאה" של כ-87 מיליון דולרים.

    בשלב זה לא ברור כיצד המיליארדר יהפוך את המתחם האייקוני לרווחי, אך לטענת אנשיו, אחרי שבשנתיים האחרונות סבב הפורמולה 1 לא התארח במסלול בשל "עניינים כלכליים", חריטונין כבר נמצא במשא ומתן מתקדם עם ברני אקלסטון, הבוס הכל יכול של מרוצי הפורמולה 1, וזה הביע נכונות להחזיר לרינג את הסבב בעונת 2017.

    צילומים: נעם וינד (C)small_norburgring_by_noam_wind002

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.