• Ad
  • פורד טרנזיט קאסטום

    איילון מוטורס משווקת טרנזיט קאסטום

    חברת היבוא המקביל החלה לאחרונה לשווק את טרנזיט קאסטום - גרסה נמוכת-גג של טרנזיט הרגיל ובהנעה קדמית. גרסה זו לא מיובאת על-ידי היבואנית הרשמית ומוצעת עם אותו מנוע ובמחיר נמוך במעט מצד שני גם נפח ההטענה קטן יותר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת איילון מוטורס שעוסקת בייבוא מקביל, החלה לאחרונה בשיווק פורד טרנזיט קאסטום. דגם זה הוא למעשה גרסת הנעה קדמית נמוכת-גג של טרנזיט הרגיל ומיועד להתחרות בדגמים כמו רנו טראפיק, יונדאי i800 וסיטרואן ג'מפי. בנוסף, גרסת קאסטום אינה מיובאת על-ידי דלק מוטורס, היבואנית הרשמית, שמסתפקת ביבוא טרנזיט "הרגיל" בעלת נפח ההטענה הגדול יותר.

    הכינוי קאסטום הוצג תחילה בדגם קונספט בתערוכת ז'נבה 2012 שנקרא 'טורנאו קאסטום' (Tourneo Custom) וסיפק הצצה לדור החדש של משפחת המסחריות האירופית של פורד. למעשה זה היה הדגם הראשון שעשה שימוש בשפת העיצוב הנוכחית של פורד שמכונה 'עיצוב קינטי' וכוללת סבכה קדמית גדולה בצורת מקבילית ופנסים קדמיים (משולבים לד) משוכים לאחור.

    פורד טרנזיט קאסטום מלפנים

    שיווקו כדגם סדרתי החל במהלך 2012 ובכך נפתח כינוי חדש למשפחת טרנזיט כשדגם זה מייצג את גרסאות ההנעה הקדמית של המסחרית. בעבר פורד לא הבחינה בין תצורת ההנעה השונות ולא העניקה להם שמות או כינויים שונים. בנוסף גם כעת נמכרת באירופה גרסת הנעה כפולה שנכללת תחת מטריית טרנזיט "הרגיל".

    במבחני הריסוק שביצע ארגון Euro NCAP ופורסמו לקראת סוף 2012 השיג טרנזיט קאסטום את הציון הגבוה ביותר של 5 כוכבי בטיחות. הדגם שנבחן היה בתצורת נוסעים ולא מטען, והוא מהיחידים שהשיג את הניקוד המרבי ובציונים מרשימים אפילו בהשוואה לרכב פרטי: 84% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים ו-48% בהגנה על הולכי רגל. לשם השוואה, יונדאי i800, והטריו  סיטרואן ג'מפי, פיאט סקודו ופיג'ו אקספרט שתוצאותיהם פורסמו במקביל השיגו 3 כוכבים ורנו טראפיק (וכתוצאה מכך גם אופל ויוארו) השיגו 2 כוכבי בטיחות. מאז אגב, חודשו טראפיק וויארו ובמבחני הריסוק החדשים שבוצעו השנה זכו ל-3 כוכבי בטיחות.

    פורד טרנזיט "הרגיל" (שמיובא על-ידי דלק מוטורס) וטרנזיט קאסטום (שמיובא ביבוא מקביל על-ידי איילון מוטורס) מונעים בישראל עם אותו מנוע: טורבו-דיזל 4-צילינדרי בנפח 2.2 ליטר (125 כ"ס) בשילוב לתיבה ידנית בעלת שישה הילוכים. דלק מוטורס גם מייבאת גרסה ארוכה במיוחד ובה נמצא את אותו מנוע בהספק גבוה יותר (155 כ"ס). אבל כאמור הם נבדלים בתצורת ההנעה: לקאסטום קדמית בעוד שלטרנזיט הרגיל הנעה אחורית.

    כאמור בנוסף לתצורת ההנעה הם נבדלים במידות ובעיקר בממד הגבוה. קאסטם משווק בישראל בשני אורכי-מרכב: כללי של 497 ס"מ ו-534 ס"מ ואילו טרנזיט הרגיל בשלושה אורכי מרכב ארוכים יותר. גובהו של קאסטום עומד על 228-191 ס"מ ואילו זה של טרנזיט על 278-255 ס"מ. תוספת האורך ובעיקר הגובה מאפשרת לטרנזיט להציע נפח הטענה גדול יותר ונשיאת משקל רב יותר: נפח של 11, 12.4 או 15.1 קוב בטרנזיט לעומת נפח שנע בין 8.3־10.9 קוב בקאסטום.

    רמת האבזור בקאסטום ובטרנזיט "הרגיל" דומה וכוללת מערכת שמע עם הפעלה מההגה, מחשב דרך, בקרת שיוט, מזגן, מערכת עצור-התנע ועוד. הבדל יחידי הוא בגדול החישוקים שכן לטרנזיט חישוקי 16 אינץ' לעומת 15 אינץ' בקאסטום

    כאמור גם טרנזיט קאסטום, וגם טרנזיט הרגיל מוצעים בשלל גרסאות מרכב ובהן גם גרסת מטען וגרסאות נוסעים (כשבטרנזיט הרגיל ניתן להגיע עד 16+1 לעומת 9+1 בקאסטום). המחירים נמוכים במעט ועומדים על 220-230 אלף שקלים עבור טרנזיט קאסטום ו-252-267 אלף שקלים עבור טרנזיט הרגיל (כל המחירים כוללים מע"מ).

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.