• Ad
  • אופל מוקה בשטח
    מחירו החדש של אופל מוקה עומד על 129,000 שקלים. ההוזלה הנכרת התאפשרה בזכות ייבוא הדגם מספרד במקום מקוריאה, שער האירו הנמוך וגם וויתור על מערכת המולטימדיה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כפי שכבר סיפרנו כאן לפני כחודשיים, שלמה סיקסט, יבואנית אופל, נחושה להגדיל את נתח המכירות שלה ועל כן היא מתכננת לייבא את הקרוסאובר מוקה ממפעלי היצרנית בספרד במקום מקוריאה. שינוי שהיה צפוי להוזיל את מחיר הדגם שהיה היקר ביותר בקטגוריה מיום השקתו ושעוד התייקר בהמשך.

    הבוקר הודיעה היבואנית על התחלת שיווק הדגם מהמפעל בספרד ועל הפחתה מאוד משמעותית של 24,000 שקלים במחיר. המחיר החדש עומד על 129,000 שקלים והוא נובע בין היתר כתוצאה משער האירו הנוח יותר וגם בזכות המומנטום שביציאת שברולט מאירופה המחולל רוח חדשה במטה החברה.

    המחיר החדש גם מגיע עם וויתור מסוים ובמקום מערכת המולטימדיה של אופל 'intellink', נמצא כעת מערכת שמע מקורית, שכמו בעבר כוללות כניסת USB ו-AUX, בלוטות' ותפעול מגלגל ההגה. בדגם החדש עדיין נמצא מסך בראש הקונסולה המרכזית, אלא שכעת הוא משמש רק כמחשב דרך.

    אופל מוקה הוצג בתערוכת ז’נבה 2012 והושק בישראל לפני כשנה בתערוכת אוטומטור 2014. הקרוסאובר של אופל חולק את מרבית המכלולים (פלטפורמה, מתלים, מנועי, תיבת הילוכים וכו’) עם שברולט טראקס ששיווקו החל אז כמעט במקביל.

    טראקס מוצע בישראל עם שני מנועי בנזין לבחירה: אטמוספרי בנפח 1.8 ליטר (140 כ”ס) ומוגדש טורבו בנפח 1.4 ליטר (140 כ”ס) שניהם עם תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים. אופל מוקה לא מיוצר עם מנוע 1.8 ליטר, אלא רק מנוע הטורבו-בנזין (ועוד מנועי דיזל שאינם רלוונטיים אלינו). למרות הייצור המשותף (עד אתה בקוריאה), השניים לא זהים. בעוד טראקס מיועד להיות רכב גלובלי עבור שברולט, מוקה תוכנן לטעם האירופי ומציע כיול מתלים שונה ותא נוסעים עם עיצוב וגימור אחרים.

    כבר מתחילת דרכו בישראל אופל מוקה היה הדגם היקר בקטגוריה (145,000 שקלים) ויקר ב-2,100 שקלים ביחס לטראקס המקביל. מאז מחירו עוד האמיר ועד אתמול מחירו עמד על 153,000 שקלים. גם טראס התייקר מאז ומחירו בגרסה המקבילה עומד כיום על 147,000 שקלים. כאמור אלה המחירים הרשמיים כאשר בפועל הם נמכרו במחירים נמוכים בהרבה שלפעמים הגיעו ל-10,000 ואף יותר.

    אופל מוקה תא נוסעים

    המחירים, גם אחרי ההנחה, היו גבוהים מאוד ביחס למתחרים הישרים, אבל בעוד שלאופל אין גרסה זולה יותר, טראקס מוצע בישראל גם עם מנוע 1.8 ליטר ובמחיר רשמי לפני הנחה שלא השתנה מאז, 130,000 שקלים. הבדלי המחיר ניכרים מאוד גם בטבלת המסירות כאשר ב-2014 נמכרו 2,306 מדגמי טראקס – נתון הממקם אותו במקום השלישי בקטגוריה (אחרי סוזוקי קרוסאובר וניסאן ג’וק) – ואילו מדגמי מוקה נמכרו 153 יחידות בלבד הממקמים אותו בתחתית הטבלה.

    השנה נראה שיהיה לטראקס קשה לשחזר את ההצלחה בין היתר בגלל מחיר שובר השוק – 136,000 שקלים – של קיה ספורטאז’ הגדול יותר משמעותית, שבחודש שחלף גם עשה היסטוריה – לראשונה דגם פנאי הפך למכונית הנמכרת בישראל עם 966 מסירות לספורטאז', לעומת 940 לדגמי קורולה ו-866 לפיקנטו. בנוסף המתחרים מתעדכנים, מתחדשים ומורידים מחירים כמו למשל סקודה יטי, ומעבר לפינה גם כניסה של מתרים חדשים כמו סיטרואן C4 קקטוס שצפוי להיות זול משמעותית. אגב ב-UMI, יבואנית טראקס, מודעים לכך ועל כן לוטשים עיניים לכיוון 2016, כשאז טראקס יגיע ממפעלי החברה בארה"ב ולא מקוריאה. על פניו הם יחסכו מכס של 7%, אבל מצד שני עלות השילוח עבורם גבוה יותר.

    עם המחיר החדש והתחרותי בהרבה יבואנית אופל מבקשת לשנות את המאזן. המטרה היא לא להפוך את הדגם לזול בקטגוריה, אלא להנגיש אותו ולהציגו כאלטרנטיבה ראויה בקטגוריה החמה ביותר בשנים האחרונות וכנראה שגם בשנים הקרובות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אופל מוקה הוזל ב-24,000 שקלים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.