• Ad
  • אגדות הראלי של שנות ה-80 יכולות להיות שלכם

    קצת יותר מ-30 שנה לאחר שמכוניות גרופ B הורחקו מאליפות העולם בראלי, 6 אגדות מרוצים מאותה תקופה יועמדו בקרוב למכירה פומבית במסגרת שבוע הרכב המסורתי בפבל ביץ' שבקליפורניה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קצת יותר מ-30 שנה לאחר שמכוניות גרופ B הורחקו מאליפות העולם בראלי, 6 אגדות מרוצים מאותה תקופה יועמדו בקרוב למכירה פומבית במסגרת שבוע הרכב המסורתי בפבל ביץ' שבקליפורניה.

    אין ספק שכל מי שחי ונושם מכוניות וגדל בשנות ה-80 של המאה ה-20 לא יכול לשכוח את מרוצי הראלי שזכו באותן שנים לפופולריות חסרת תקדים הדומה לזו של מרוצי הפורמולה 1.

    בראשית שנות ה-80, פדרציית המרוצים הבינלאומית שינתה את תקנות אליפות העולם בראלי ויצרה את קטגורית גרופ B. בניגוד לתקנות עד אז, על פיהן רכבים שהשתתפו במרוצי ראלי היו חייבים להתבסס על דגמים בייצור סדרתי שלפחות 5000 יחידות מהם יוצרו בשנה, התקנות החדשות היו מתירניות בהרבה בכל הנוגע להתבססות על דגמים קיימים וליחס בין הספק המנוע למשקל ולמעשה אפשרו בניית רכבי מרוץ ייעודיים עם הספקים מטורפים.

    הדרישה הכמעט יחידה בה היו צריכים לעמוד היצרנים שרכביהם השתתפו בקטגוריה זו הייתה מכירת 200 יחידות הומולוגציה עם רישוי לכביש מכל דגם.

    עוד ב-TheCar:
    הסובארו של קולין מקריי נמכרה במעל למיליון שקלים
    הכירו את הדה-שבו ששווה יותר מפורשה חדשה
    340 מכוניות אספנות, סדנה ו-20 דונם במחיר של דירת 3.5 חדרים בתל אביב

    שינוי התקנות הפך את מרוצי הראלי למרתקים ולמרהיבים במיוחד והקהל הצביע ברגליו והגיע בהמוניו לצפות בכל מרוץ במסגרת הסבב העולמי, אבל עד מהרה התברר שלהסרת החסמים היו גם השפעות פחות חיוביות ובעקבות שורה של תאונות קטלניות ב-FIA החליטו, בלית ברירה, לגנוז את רכבי גרופ B אחרי פחות מ-5 שנים בסיום עונת המרוצים של 1986.

    על אף שאין ספק שההחלטה של פדרציית המרוצים הייתה מתבקשת, הרחקת רכבי גרופ B מהמסלולים הובילה לצניחה חדה בפופולריות של מרוצי הראלי ועד היום, 30 שנה מאוחר יותר, נראה שכולם תמימי דעים שאלה היו ימי הזוהר של ה-WRC.

    המכוניות שכיכבו על המסלולים באותם שנים הפכו לאגדות וערכן של גרסאות ההומולוגציה עם רישוי לכביש, אשר נמכרו כאמור במספרים מאוד נמוכים, נמצא בעלייה חדה כבר שנים.

    אגדות הראלי שיוצעו בקרוב למכירה היו שייכות לאספן פרטי מאז שנות ה-80 ונשתמרו במצב כמעט חדש.
    על אף שלאף אחת מהמכוניות לא נקבע מחיר מינימום, לחובבי המציאות אין מה לחפש כאן ואין ספק שכל אחת מהמכוניות תחליף ידיים בתמורה לכמה מאות טובות של אלפי דולרים לכל הפחות.

    המכירה כוללת שלוש כוכבות ראלי מבית לנצ'יה:
    סטראטוס מודל 1975 – מכונית מטרום ימי גרופ B וללא ספק אחת ממכוניות הראלי היפות בכל הזמנים אשר מצוידת במנוע וי 6 מרכזי מתוצרת פרארי המפיק 190 כ"ס והנעה אחורית, לנצ'יה 037 – מכונית הגרופ B הראשונה של החברה האיטלקית, גם היא עם מנוע מרכזי והנעה אחורית בהספקים של בין 205 כ"ס בגרסה לכביש ל-280 כ"ס בגרסת המרוץ,

    אולם למרות שה-037 הייתה מכונית מרהיבה ומכונת מרוץ מוצלחת שלעצמה, עם הנעה אחורית בלבד היא לא הצליחה לתת מענה לאודי קוואטרו ולפיג'ו 205 טורבו 16 שהיו מצוידות במערכת הנעה כפולה מתוחכמת, ודלתא S4 שהושקה ב-1985 שלבד משם ועיצוב שהזכיר במשהו את הדגם הקומפקטי של החברה לא חלקה דבר עם המכונית בייצור סדרתי. היא שקלה פחות מ-900 קילוגרם וכללה מנוע מרכזי עם מגדש טורבו ומגדש על שהפיק בגרסת המרוץ 480 כ"ס מנפח  1.8 ליטרים.

    במכירה יוצעו גם צמד רכבי פורד RS200  – ככל הנראה מכונית גרופ B היפה והנחשקת ביותר הכוללת אף היא מנוע מרכזי מוגדש ועוצמתי עם הספק של 450 כ"ס, הנעה כפולה ושלדה שתוכננה על ידי מהנדסי פורמולה 1.
    הראשונה מודל 1986, אחת מ-200 היחידות עם רישוי לכביש שנדרשו על פי תקנות גרופ B, והשניה אחת מ-24 היחידות שהוסבו בשלב מאוחר יותר לגרסת אבולושן שכללה מנוע בנפח גדול יותר והספק אפילו מטורף יותר.

    כמו כן במכירה יחליפו ידיים גם שתי הכוכבות הבלתי מעורערות של גרופ B  – אודי קוואטרו ופיג'ו 205 טורבו 16.
    הקוואטרו, שלמעשה הייתה הראשונה לנצל את יתרונות ההנעה הכפולה במרוצי ראלי היא בגרסת S1 מבציר 1985 הכוללת מרכב מקוצר, חלקי מרכב מאלומיניום וחומרים מרוכבים שהורידו את המשקל לאזור הטון, הנעה כפולה ומנוע 5 צילינדרים מוגדש שהפיק בגרסאות המרוץ שלו עד 500 כ"ס.


    הפיג'ו 205 טורבו 16 הוצגה ב-1983. למרות דמיון מסוים לגרסת 3 הדלתות של הסופר מיני הצרפתית, גם כאן הקשר בין המכוניות היה אפסי ולביאת הראלי כללה מנוע מרכזי שהפיק בין 200 כ"ס בגרסה עם הרישוי לכביש ל-450 בגרסת המרוץ. עם השקתה הטורבו 16 הצליחה לערער את שליטתה המוחלטת של אודי באליפות העולם, רשמה 16 נצחנות במרוצי ראלי וזכתה שנתיים ברציפות באליפות היצרנים.

    בעוד שבעבור רובנו הסיכוי לשים את היד על כוכבות הראלי של ילדותנו הוא נמוך מאפסי, ישראלי אחד שהגיע לעמדה בכירה מאוד בוולסטריט החליט לפני כמה שנים שיש לו את מה שנדרש כדי להגשים את חלומות הנעורים שלו ועד כה ייבא לארץ הקודש גרסאות הומולוגציה של כמה מכוכבות גרופ B האייקוניות ביניהן רנו 5 טורבו 2, פיג'ו 205 טורבו 16, לנצ'יה דלתא S4 וMG מטרו 6R4 ואין ספק שאודי קוואטרו ופורד RS200 הן תוספות יותר ממתבקשות לאוסף.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.