• Ad
  • אאודי מציגה הצצה ראשונה ל-Q6

    מול X4 הקונבנציונלי של ב.מ.וו. ודגם X החשמלי של טסלה תעמיד אאודי את Q6 אשר יונע באמצעות מגוון מערכות הנעה אלטרנטיביות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתערוכת פרנקפורט הקרובה, שתיפתח במחצית ספטמבר, תציג אאודי דגם תצוגה בשם אי-טרון קוואטרו (e-tron quattro) אשר מייצג – אפילו באאודי לא מסתירים את זה – את Q6 העתידי.

    בהודעה לעיתונות שצרפו אנשי אאודי לתרשימי ה'טיזר' של דגם התצוגה שלהם הם מסבירים שהקרוס-אובר החדש יתבסס על הפלטפורמה המודולרית הגדולה והחדשה של קבוצת פולקסווגן – MLB, שעליה בנוי כעת Q7 החדש, וש"אורכו הוא בין זה של אאודי Q5 לאאודי Q7", מה שכאמור לא משאיר יותר מידי מקום לדמיון.

    Q6 יהיה קרוס-אובר בתצורת קופה, או "CUV" כמו שיש שאוהבים לכנות את כלי הרכב דמויי ב.מ.וו.X6 ומרצדס GLE קופה. מבחינת "הברזלים" זאת תהיה למעשה גרסת הקופה של אאודי Q5, כלומר שהיחסים כאן הם כמו בין ב.מ.וו. X4 ל-X3.

     

    Q6: קרוס-אובר בתצורת קופה שיתחרה בב.מ.וו.X4 ובטסלה X והוא גרסת הקופה של אאודי Q5 העתידי

     

    אנשי אאודי מבטיחים טווח נסיעה מרשים מאד, של 500 ק"מ בין טעינות, וזאת כבר הצהרה רבת משמעות כשמדובר בכלי רכב חשמלי לא קטן. באאודי לא שוכחים להזכיר לנו שהטכנולוגיה שמפותחת לטובת Q6 שלהם כבר נמצאת בשימוש בגרסת האי-טרון של מכונית הספורט R8 אי-טרון.

    אנשי אאודי מבטיחים גם שהמכונית העתידית הזאת "נוצרה מיסודה כמכונית חשמלית" ושהיא תציג פתרונות חלוציים בתחומה, בין השאר בגזרת האירודינמיות. מקדם הגרר המובטח הוא 0.25 CD, מה שללא ספק יקבע שיא בקרב הקרוס-אוברים.

    Q6, אשר צפוי להפוך למכונית אמיתית בשנת 2018, יונע באמצעות שלושה מנועים חשמליים – אחד מהם יניע את הגלגלים הקדמיים ושניים את האחוריים.

    סוללת ליתיום-איון מתקדמת ממוקמת בין הסרנים ומתחת לתא הנוסעים, והיא תגזול את מקומו של הנוסע האמצעי מאחור – לכן זהו כלי שיוכל להסיע רק ארבעה.

    נוסף לגרסה חשמלית טהורה, שתתחרה בדגם X העתידי של טסלה, מתוכננות גם גרסה יותר קונבנציונאלית – עם הנעה היברידית-נטענת, ועוד אחת יותר מתקדמת – עם תא-דלק מימני.

    עד שתופיע גרסת הייצור הסדרתי נוכל להתרשם רק מדגם התצוגה שנראה אופייני לקרוס-אובר מצד אחד אבל גם מאד דינמי, וכאשר נראה את הקונספט עצמו אולי גם יבהירו לנו אם נכונות השמועות לפיהן ייעשה שימוש נרחב באלומיניום וכן בטכנולוגיות מתקדמות כמו "תא נהג וירטואלי" (לוח מכשירים מבוסס מסכים) ומתלי אוויר מתקדמים.

    דגם התצוגה, כך מובטח וגם מוצג בסקיצות שצורפו, יצוייד בתצוגות OLED – כלומר מסכים שעליהם יוקרנו תצוגות וירטואליות.

    השמועות שמתרוצצות מדברות על הספק משולב של כ-500 כ"ס משלושת המנועים, מה שיהפוך את הכלי הזה לאחד המהירים בתחומו (אך יסכן את טווח הנסיעה המובטח).
    מסקרן יהיה לדעת אם אאודי תציג עם הכלי הזה את האפשרות לטעינת חשמל אינדוקטיבית שתייתר את הצורך להתחבר למתח עם כבלים מסורבלים.

     

    האם Q6 יציע סביבת נהג וירטואלית?
    האם Q6 יציע סביבת נהג וירטואלית?

     

    Q6 מיועד לייצור מסחרי בהיקפים גדולים יחסית, ועל אף שהגרסה החשמלית שלו תהיה כנראה המסקרנת יותר מבחינה טכנולוגית, וגם זו שבאמצעותה מתכננת אאודי להראות ל'טסלה' מאיפה מתחברים לחשמל, סביר שעיקר המכירות בעולם יגיעו מן הגרסה ההיברידית-נטענת אשר תגיע בסבירות רבה גם לישראל.

    Audi e-tron quattro concept – OLED-based operating and display

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.