• Ad
  • תערוכת פרנקפורט: המכוניות והקונספטים שאנחנו רוצים לקחת הביתה

    לא מעט יצרניות רכב החליטו לוותר על תערוכת פרנקפורט השנה וגם אלו שכן הגיעו לא חשפו בתערוכה דגמים חשובים במיוחד. עם זאת, בתערוכה נחשפו כמה קונספטים ודגמים שהיינו שמחים לשים עליהם את היד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תערוכות הרכב מאבדות גובה, ולא, אנחנו לא מתכוונים רק ל"אוטומוטור" הישראלית אלא אפילו לתערוכת פרנקפורט שבמשך שנים נחשבה לאחד מהאירועים החשובים בלוח השנה של עולם הרכב והמקום בו נחשפו לראשונה במהלך השנים אין ספור דגמים חדשים.

    למתבונן מהצד שאינו מצוי בפרטים לכאורה שום דבר לא השתנה וגם השנה תערוכת הרכב שנפתחה לקהל בפרנקפורט בסוף השבוע נראית מרשימה וכוללת הרבה מכוניות מבריקות ודוכנים מושקעים, אך החלטתם שלא מעט יצרני רכב בהם ניסאן, פיאט, וולוו, פיג'ו, ג'יפ ואחרים פשוט לוותר השנה על השתתפות בתערוכה והבחירה של יצרנים שכן מציגים בפרנקפורט לחשוף את הדגמים החדשים שלהם ברשת או באירועים ייעודיים שבועות לפני התערוכה בהחלט מצביעות על כך שהגבינה זזה.

    ובכל זאת, למרות מיעוט ההפתעות או הדגמים החדשים החשובים, גם השנה הוצגו בפרנקפורט כמה רכבים או קונספטים שפשוט אי אפשר להתעלם מהם. לפניכם אלה שעשו לנו את זה במיוחד.

    עוד ב-TheCar:
    דאצ'יה דאסטר מחודש יושק בתערוכת פרנקפורט
    פרנקפורט 2017: מחממים מנועים

    הונדה אורבן EV

    כמו כמעט כל יצרני הרכב, גם הונדה השיקה בפרנקפורט דגם קונספט חשמלי, אבל במקום בחירה בקווים עתידניים סופר אווירודינמיים היא החליטה ללכת על עיצוב רטרו עם קריצה לדור הראשון של הסיוויק משנות ה-70' של המאה העשרים (מכונית שבמונחים של היום הייתה מקבילה בגודלה למכוניות מסגמנט המיני) אשר סלל בזמנו את הדרך  להצלחת הונדה בארצות הברית.

    עם מימדים קטנטנים, בתי גלגל תפוחים ואחוריים קצרים, האורבן EV מציגה מראה גוצי, שרירי וחמוד.
    במקום סבכת אוורור וצמד פנסים, בחזית רכב הקונספט ניתן לפגוש מסך תצוגה רוחבי הכולל בתוכו תאורת לד עוצמתית ואפשרות להציג כל מיני כיתובים וסמלים וגם מאחור את הפנסים השגרתיים מחליפה יחידת לד דומה.

    הכניסה לקבינה נעשית באמצעות צמד דלתות "התאבדות" גדולות הנפתחות בניגוד לכיוון הנסיעה לטובת גישה נוחה יותר למושב הקדמי או האחורי.
    הדשבורד כולל מסך לד רוחבי גדול עם מגוון אפשרויות תצוגה כולל ניווט תלת מימדי ואת מראות הצד מחליפות מצלמות ומסכים בדיפוני הדלתות.

    החדשות המעניינות באמת הן שלא מדובר בסתם עוד דגם תצוגה להפגנת יכולת ועל פי גורמים רשמיים בהונדה בשנת 2019 אמור להגיע לשווקים באירופה רכב חשמלי ביצור סדרתי שיהיה מבוסס בכבדות על האורבן EV.

     

    אודי AICON

    עוד לא יותר מדי שנים מרבית כלי הרכב החדשים יהיו אוטונומיים לחלוטין. בתחילה הם ככל הנראה יציעו אפשרות בחירה בין נהיגה ממוחשבת מלאה, חלקית או אולד סקול – ידנית, אך בתוך לא יותר מדי שנים לכולם כבר ברור שהנהג האנושי יוצא מהמשוואה בין אם ירצה בכך ובן אם לאו.
    בעוד שחברות הטכנולוגיה עושות כל שביכולתן כדי לקרב את המעבר לנהיגה רובוטית, גם אם לא יודו בכך מרבית יצרניות הרכב מאוד מפחדות מהיום שאחרי, יום שלדעת חלק מהמומחים יגרום לאנשים לעבור לתחבורה שיתופית אשר תוביל לצניחה חדה במכירות של רכבים מסביב לעולם.

    זו כנראה הסיבה בגללה מרבית יצרני הרכב ממש לא ממהרים להציג קונספטים לרכבים ללא הגה. אודי, לעומת זאת, אזרה אומץ וחשפה בתערוכה את ה-Aicon, קונספט למכונית פאר-ספורט אוטונומית לחלוטין ללא הגה.

    עם אורך של כמעט 5.5 וחצי מטרים ובסיס גלגלים של לא פחות מ-3.7 מטרים, יותר מאשר ב-A8L, ספינת הדגל של אודי, האייקון מבטיחה להציע תנאים של  מחלקה ראשונה במטוס נוסעים מודרני לשני נוסעים ואופציה להוביל גם ארבעה נוסעים בתנאים של מחלקת עסקים.

    העיצוב כולל צללית נמוכה, חישוקי 26", חלון גג פנורמי וחלונות צד חכמים המסוגלים להיות שקופים, כהים או אטומים בהתאם לבחירת הנוסעים ויכולים להפוך גם למסכים להקרנת סרטים או להצגת תכנים מהאינטרנט.
    במקום יחידות תאורה קדמיות ואחריות שגרתיות ניתן לפגוש כאן משטחי תצוגת לד שכל אחד הם בנוי ממאות נורות לד משושות.

    על ההנעה אחראיים ארבעה מנועים חשמליים הממוקמים על הצירים הקדמיים והאחוריים ואלה מפיקים כ-350 כ"ס וקרוב ל-60 קג"מ.

    האייקון כולל עוד אין סוף חידושים וטכנולוגיות שככל הנראה נפגוש ברכבים בעתיד אך באודי מתעקשים, ככל הנראה מהסיבות שהוזכרו לעיל, לא לסווג את האייקון כמונית רובוטית.

     

    מרצדס קונספט EQA

    ה- EQA של  מרצדס בהחלט ממחישה היטב את העובדה שהמעבר להנעה חשמלית יכול להיות מרגש גם עבור מי שאינו מחבק עצים.

    ה- EQA קונספט הוא למעשה הרכב החשמלי הראשון מסגמנט C של מרצדס והוא מציג אבולוציה מרהיבה של שפת העיצוב של המותג.

    רכב התצוגה בתצורת קופה, שיש שיטענו שמראה הצדודית שלו מזכיר מאוד את הפולקסווגן שירוקו, מופעל על ידי שני מנועים חשמליים המפיקים יחד 272 כ"ס ומניעים את ארבעת הגלגלים.

    את האנרגיה תספק סוללה בנפח 60 קילוואט שאמורה לספק טווח של כ-400 קילומטרים בין טעינות.

    "התפיסה המתקדמת של קונספט EQA המבוססת על פלטפורמת ה-EQ שמרצדס פיתחה במיוחד בעבור רכבים חשמליים משלבת בין נוכחות ויכולות דינמיות מרשימות לטווח ארוך בין טעינות הופכת אותה למכונית שאני יכול לדמיין הרבה אנשים שישמחו לרכוש ככלי התחבורה היומיומי שלהם", ציין אחד מחברי מועצת המנהלים של מרצדס באירוע ההשקה בפרנקפורט.

    עם זאת ועל אף שה-EQA נראה כמו קונספט מבושל למדי שיכול להגיע לייצור סדרתי בקלות, במרצדס בשלב זה לא מבטיחים שחשמלית הקופה תכלל בין עשרת הדגמים החשמליים המלאים שמרצדס מבטיחה להשיק עד שנת 2022.

    מרצדס AMG Project One

    ואי אפשר בלי Project One של מרצדס – מכונית על סופר קיצונית שגם תגיע לייצור סדרתי (עד כמה ש-275 מכוניות נחשבות לייצור סדרתי).

    אין ספק שמרצדס גנבה את ההצגה בפרנקפורט עם AMG Project One  המכונית החזקה ביותר שהחברה ייצרה מעולם, המביאה את הטכנולוגיה שהיא פיתחה עבור קבוצת הפורמולה 1 שלה לכביש הציבורי.

    בלב ה-Project One ניתן יהיה לפגוש מנוע שמגיע היישר ממכונית הפורמולה של הקבוצה – וי 6 בנפח 1.6 ליטרים וזה ישודך לארבעה מנועים חשמליים קטנים אשר יחד יציגו הספק של מעל ל-1,000 כ"ס.
    שניים מהמנועים החשמליים יהיו מחוברים למנוע מכונית הפורמולה ואלה יעבירו את הכוח דרך תיבת 8 הילוכים חדשה אשר פותחה במיוחד עבור הפרויקט לגלגלים האחוריים. שני מנועים חשמליים נוספים יהיו אחראיים על הנעת הגלגלים הקדמיים.

    הביצועים, כפי שאתם יכולים לנחש, מרשימים מאוד, התאוצה ל-200 קמ"ש (כן 200, לא 100) נמשכת פחות מ-6 שניות והטירוף לא נפסק עד 350 קמ"ש.
    כמו כל מכונית היברידית גם ה-Project One תהיה מצוידת במערכת אגירת אנרגיה רגנרטיבית שתטען את הסוללות בזמן בלימה ותאפשר נסיעה במצב נטול מזהמים (וביצועים…) לטווח של כ-25 קילומטרים.

    מעבר ליחידת ההנעה המדהימה והעיצוב עוצר הנשימה, הרכב כולל גם שלדת סיבי פחמן מלאה, בלמים קרמיים עצומי מימדים ומערך מתלים רב חיבורי הכולל בולמי זעזועים וקפיצים המורכבים בזווית כמעט אופקית על מנת לאפשר מרכז כובד נמוך ככל האפשר.

    כאמור, 275  יחידות של המכונית הקיצונית הזו ייוצרו ואם יש לכם 2.25 מיליון אירו זמינים בעו"ש (ועוד סכום דומה למיסוי) אתם בהחלט יכולים להצטייד באחת, רק כדאי למהר כי סביר להניח שרשימת ההזדמנות תסגר ממש בקרוב.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.